Auteur Topic: Advies keuze, budget € 1000-1500  (gelezen 825 keer)

Blokkertje

• *
Advies keuze, budget € 1000-1500
« Gepost op: 13 maart 2012, 20:35:40 »
Beste mede-Audiofielen,

Ik ben ga binnenkort een nieuwe surround-set aanschaffen, en ben daarom al bij verschillende winkels gaan kijken naar verschillende setjes.
Heb naar verschillende setjes (harman/kardon, yamaha etc) gekeken, maar miste in elke set de lage tonen.
Daarom wou ik even horen van andere mensen met verstand van het onderwerp welke sets het aanraden waard zijn, dus hierbij.

Ik ben op zoek naar een set (versterker + luidsprekers) waar mooie mids en lows in zitten, ook heb ik een vrij kleine kamer waar ik de set wil plaatsen, en moeten de speakers op te hangen zijn.
Mijn budget zit tussen de 1000 en 1500 euro, en ik luister veel naar Hip-Hop en R&B.

Alvast bedankt voor de moeite!
Bram

Johndv

Re:Advies keuze, budget € 1000-1500
« Reactie #1 Gepost op: 16 maart 2012, 22:42:56 »
Welkom.

Persoonlijk vind ik Yamaha erg mooi, in dit butget is er veel moois te krijgen.
Ook Marantz en Onkyo zijn toppertjes!
Omdat je kleine speakers gaat kopen, moet je een kneiter van een sub, bv een tweedehands Rell kopen, dan heb jij zeker voldoende laag!
Vincent SA-31 - Vincent SP-331 - Cambridge 640C V 2.0 - ADAM HM-II

Blokkertje

• *
« Reactie #2 Gepost op: 17 maart 2012, 13:42:05 »
Welkom.

Persoonlijk vind ik Yamaha erg mooi, in dit butget is er veel moois te krijgen.
Omdat je kleine speakers gaat kopen, moet je een kneiter van een sub, bv een tweedehands Rell kopen, dan heb jij zeker voldoende laag!

Oke, bedankt, ik zal eens kijken naar die Rel subwoofers, maar heb je ook nog tips voor de speakers, ik dacht zelf aan een Visonik David of een Harman Kardon, heb je zelf nog aanraders?

Blokkertje

• *
« Reactie #3 Gepost op: 17 maart 2012, 19:53:50 »
Zijn er anders nog andere mensen die tips hebben?  ;D

Johndv

« Reactie #4 Gepost op: 19 maart 2012, 14:21:57 »
Citaat van: John Dv link=topic=24692.msg 540236#msg 540236 date=1331934176
Welkom.

Persoonlijk vind ik Yamaha erg mooi, in dit budget is er veel moois te krijgen.
Omdat je kleine speakers gaat kopen, moet je een kneiter van een sub, bv een tweedehands Rel kopen, dan heb jij zeker voldoende laag!

Oke, bedankt, ik zal eens kijken naar die Rel subwoofers, maar heb je ook nog tips voor de speakers, ik dacht zelf aan een Visonik David of een Harman Kardon, heb je zelf nog aanraders?
Ik vind het erg moeilijk, vond voor een tijd geleden een JBL-set erg leuk klinken(299€), terwijl een collega hem wel kon vervloeken.

Harman/Kardon vond ik! tegenvallen, maar ik praat nu over een tijdje terug.

Gewoon een paar setjes gaan luisteren, verwacht geen super geluid uit die kleine doosjes, voor een filmpje is het best in orde, je kan natuurlijk ook 2 leuke front-speakers kopen voor het 2 kanaals stereo gebeuren?

Voor de rest is geluid erg persoonlijk, succes!
Vincent SA-31 - Vincent SP-331 - Cambridge 640C V 2.0 - ADAM HM-II