Wow, Wupsie wat heb je dat mooi gedaan! Vooral dat front in de vorm van een kattekop, geweldig!
Nu heb ik helemaal geen ervaring met subwoofers. Ik zit er voor mijn muziek ook niet echt op te wachten maar voor films lijkt het me wel gaaf. Wie weet bouw ik zelf ooit zoiets.
Well done!
Dank u

Vroeger wou ik nooit aan een sub, dit ivm afstelproblematiek etcetera.
Main goal was om een sub te bouwen primair voor films.
Vervolgens ga je wat luisteren, en al doende kwam ik er achter dat ik de subs in een gesloten behuizing een stuk prettiger vond klinken dan de basreflex exemplaren.
Vooral de basreflex subs uit het lagere segment maken er in mijn oren een potje van: weinig controle en veel bbbwwwwwwwoooooem....lol
Aangezien ik met mark audio breedbanders draai, verschoof de inzet van deze bouw naar muziek.
Vandaar dus de keuze voor een gesloten behuizing.
Op wat details na, is de sub nu klaar.
Hij staat nu opgesteld in onze slaapkamer, waar we op regenachtige avonden wel eens een film kijken met de beamer.
Het klinkt echt geweldig...woooow, echt een aanvulling op de film beleving.
Nu de muziek:
Na wat geschuif met de sub een bijna ideale plek gevonden, namelijk naast onze bank.
Op deze plek heb je weinig last van staande golven, en e.e.a. klinkj vrij strak

Natuurlijk wat bezig geweest met kantelpunten , en 100Hz lijkt een goede uitgangspositie.
Is het nu klaar??
Nee, voor een optimaal geluid zou ik het liefst nog een sub plaatsen diagonaal tegenover bad kitty mark 1
Ik heb het nu dus over plaatsing in de woonkamer

Volgens mij wordt het geluid daar rustiger van, en mijn gevoel zegt mij dat ook uit een meting zal blijken dat het aan laten sluiten op de fronts een stuk makkelijker zal worde.
Maarrrrrrrrrrr.....lol
Mijn handen jeuken om een 15 inch sub te maken, aangezien we nog al wat oppervlakte hebben in de kamer en open keuken.
Zoals je kunt lezen, kan het nog alle kanten op.
Prio een is nu een fatsoenlijk meubel voor de tv en audio set maken, heb ik mn meisje beloofd, en belofte maakt schuld, nietwaar?
Heb al wel een hypex DS4.0 gereserveerd voor de dayton audio.....bad kitty mark2???
Heb je buizen topic even bekeken, en eerlijk is eerlijk: dat ziet er zeker zeer netjes en high tech uit, je hebt ook niet echt twee linker handen zo te zien.
Mooie hobby toch, beetje met hout buizen en wat dies meer zei freubelen.