Auteur Topic: Forum issues met Internet Explorer 8 of ouder  (gelezen 4476 keer)

Ruud13

Re: Waar vind ik o.a. de icoons?
« Reactie #30 Gepost op: 29 januari 2013, 02:01:58 »
[...]
Maar het is natuurlijk vreemd dat alle browsers het prima doen behalve Microsoft's Internet Explorer.
[...]

Even zo vreemd is het natuurlijk dat ik voorheen met IE8 in XP geen last had en sinds de forumsoftware is vernieuwd plotseling o.a. de emoticons pleite zijn...

« Laatst bewerkt op: 29 januari 2013, 02:04:31 door Ruud13 »

erikjan

« Reactie #31 Gepost op: 29 januari 2013, 06:51:09 »
Ja, IE's wegen zijn ondoorgrondelijk. ;)
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
    • RF and Microwave Rotary Joints
« Reactie #32 Gepost op: 29 januari 2013, 09:30:46 »
Even zo vreemd is het natuurlijk dat ik voorheen met IE8 in XP geen last had en sinds de forumsoftware is vernieuwd plotseling o.a. de emoticons pleite zijn...

Windows XP is uitgebracht in 2001. In 2006 kwam Windows Vista, in 2009 kwam Windows 7 en eind 2012 kwam Windows 8.

Microsoft heeft aangekondigd dat de ondersteuning voor Win XP in april 2014 helemaal stopt. Ze wilden dat eerst al een paar jaar geleden doen (ik heb data gelezen in 2010 en 2012) maar onder luid protest hebben ze die datum uiteindelijk  in april 2014 neergelegd. Voor XP worden er dus nu nog wat updates en fixes uitgebracht maar nieuwe ontwikkelingen voor XP liggen al een paar jaar stil. Internet Explorer 8 is de laatste versie die nog op Win XP draait. IE8 is uitgebracht in 2009, IE 9 volgde in 2011.

Ondertussen gaan de ontwikkelingen voor software- en website ontwikkeling ook door. De software waarop ons forum draait is aan zijn tweede generatie toe (versie 2.X). Versie 2.0 van de SMF forum software is in 2011 geïntroduceerd. Wij zijn eind 2012 omgeschakeld naar deze nieuwste versie.

Nu zien we dat enkele zaken op IE8 niet meer werken. Dat is jammer maar natuurlijk niet geheel te vermijden. Ik denk dat het ijdele hoop is te verwachten dat SMF (of Microsoft) dit nog gaat oplossen. Als het een 'quick fix' zou zijn dan hadden ze dat waarschijnlijk al gedaan.

Het is dus simpelweg een kwestie van incompatibiliteiten tussen nieuwe ontwikkelingen en een oude Microsoft browser. Google heeft zijn browser (Chrome) wel gemoderniseerd en de nieuwste versie van Chrome draait perfect op het oude Windows XP.

Ik kan je natuurlijk niets opdringen maar Chrome is een hele goede, stabiele, en razendsnelle browser die, voor zover mijn ervaring gaat, met alle nieuwe web software overweg kan. Als je daar bovendien de AdBlock plugin op installeert (niet beschikbaar voor IE) dan ben je direct meer dan 90% van die irritante reclame en banners kwijt.
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2013, 10:14:53 door Gent »
Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

Kermit

• Moderator
Re: Forum issues met Internet Explorer 8 of ouder
« Reactie #33 Gepost op: 29 januari 2013, 09:35:59 »
Ik heb ze allemaal bekeken en geprobeerd. Ook Opera. Ook hier ontbreekt het pull down pijltje voor eerder frequent bezochte websites. En hij is werkelijk zo traag als dikke stront. Ik heb mijn oudere versie van Maxthon maar weer geinstalleerd. Dan maar geen smileys etc.
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

erikjan

« Reactie #34 Gepost op: 29 januari 2013, 09:56:56 »
Bij Chrome: rechter muisklik op pijltje terug (of vooruit) levert precies wat je zoekt. Chrome is een orde van grootte sneller dan IE 8.
― Terry Pratchett, Eric

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
« Reactie #35 Gepost op: 29 januari 2013, 10:13:19 »
Twee onderwerpen samengevoegd
Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

Kermit

• Moderator
« Reactie #36 Gepost op: 29 januari 2013, 11:32:08 »
 :think:  Het gekke is dat na herinstallatie van Maxthon het probleem met ontbrekende smileys etc. geen probleem meer is. Waarvan acte.. :armswing:
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
« Reactie #37 Gepost op: 29 januari 2013, 11:39:13 »
Mooi !

Dan blijft dus echt alleen IE8 op XP over als platform dat niet helemaal goed werkt.
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2013, 11:41:43 door Gent »

Kermit

• Moderator
« Reactie #38 Gepost op: 29 januari 2013, 12:44:39 »
Kennen jullie deze al? Voor privacy vriendelijk zoeken..
www.startpage.com

Ruud13

« Reactie #39 Gepost op: 29 januari 2013, 15:18:01 »
[...] Het is dus simpelweg een kwestie van incompatibiliteiten tussen nieuwe ontwikkelingen en een oude Microsoft browser. [...]

Kort gezegd: de software die ik gebruik is inmiddels te oud.

Wil dat zeggen dat al die andere forums waarmee ik geen problemen heb inmiddels met verouderde software draaien? 

erikjan

« Reactie #40 Gepost op: 29 januari 2013, 15:22:00 »
De software die jij gebruikt is te oud voor de skin die over hififorum.nl is heengelegd.

Zo beter? :)
― Terry Pratchett, Eric

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
« Reactie #41 Gepost op: 29 januari 2013, 15:27:22 »
Ruud, er is ergens een probleem met de nieuwe forum layout, de nieuwe forumsoftware, en IE8.

Daarmee wil ik niet zeggen dat dus andere fora met "verouderde" software draaien. We geven het nog niet op en blijven zoeken naar een oplossing.

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #42 Gepost op: 29 januari 2013, 15:33:37 »
Kort gezegd: de software die ik gebruik is inmiddels te oud.

Wil dat zeggen dat al die andere forums waarmee ik geen problemen heb inmiddels met verouderde software draaien?

Ach Ruud, zie het als een klassieke auto waar je geen loodvrij mee kunt tanken zonder additieven of een aanpassing aan je cilinderkop.
Ik heb hier nog twee computers op XP die met Firefox ( zie het als een additief) geen problemen geven, eentje gaat binnenkort van het internet af en gaat dan alleen nog fungeren als VST-machine (virtuele muziekinstrumenten via MIDI spelen) en met de ander wachten we even het einde van XP af en. Volgens mij heeft IE regelmatig een soort van haat-liefde verhouding met correcte internetopmaak gehad.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

Kermit

• Moderator
« Reactie #43 Gepost op: 29 januari 2013, 15:35:13 »
En opnieuw installeren van IE 8? Zou dat niet kunnen helpen?

Ruud13

« Reactie #44 Gepost op: 29 januari 2013, 16:02:19 »
Ruud, er is ergens een probleem met de nieuwe forum layout, de nieuwe forumsoftware, en IE8.

Daarmee wil ik niet zeggen dat dus andere fora met "verouderde" software draaien. We geven het nog niet op en blijven zoeken naar een oplossing.

Oh maar ik waardeer het enorm dat er nog gezocht wordt naar een oplossing. Intussen edit ik de berichten die ik wil voorzien van kleurtjes in de tekst en wil voorzien van emoticons 8) :afro: :neenee: :sceptic: :yeah: en wat dies meer zij 2 3 5 7 9 6 4 2 in het tekstvenster van laat ik zeggen de concurrentie maar dat is toegegeven wel wat omslachtig.  ;D