Auteur Topic: ontkoppelen koppelen  (gelezen 3019 keer)

Hannibal

• *
Re: ontkoppelen koppelen
« Reactie #45 Gepost op: 28 april 2018, 10:19:38 »
Hahahaha.... ja, zo’n deq...
had ik vroegahr.... nou ja, wat er toen op leek....
maar is wel ernstig tegen de filosofie van mijn huidige set ;)

Aja staat op de planning om eens aan te schaffen. Heb niets van steely dan...

Laatst als tip van benjamin hier morph the cat van donald gekocht.... geweldig.... maar als je geen laag hoort bij fagen moet er misschien toch iets niet goed zijn?
Zit behoorlijk wat laag laag in, idd niet erg hard laag

Aja... straks eens zoeken  :wacko:
« Laatst bewerkt op: 28 april 2018, 10:48:48 door Hannibal »
Woonkamer: Rega mira+Planet (beiden 3de generatie), Totem Hawks, Rega DAC-R, Rega RP2 (upgraded), Sonos Connect. Eetkamer&Slaapkamer Sonos AMP+Wharfedales. Kinderkamer& badkamer Sonos Play:one. (Offline Rega Mira+Planet+Radio 1ste gen. Musical Fidelity V-DAC 1st gen. Sonos connect)

Snarfie

• *
« Reactie #46 Gepost op: 28 april 2018, 13:10:02 »

Laatst als tip van benjamin hier morph the cat van donald gekocht.... geweldig.... maar als je geen laag hoort bij fagen moet er misschien toch iets niet goed zijn?
Zit behoorlijk wat laag laag in, idd niet erg hard laag

Aja... straks eens zoeken  :wacko:

M.b.t. Fagen/Steely Dan heb ik geen klagen over het laag ik vermoed alleen dat sommige systemen er gewoon (m.b.t. de aard van bijvoorbeeld de speakers) er te veel laag inzit of juist te weinig. Met andere woorden die DEQ 2496 had het dus bij het rechte eind door in de range van 20 tot zeg 600 hz te gaan compenseren voor die speakers die iets te veel laag produceerde (staande golven oid). Beeld klaarde toen ook iets op m.b.t. midden en hoog en plaatsing. Vond echter het overall verschil niet super schokkend dus ben maar zelf gaan knutselen met demping materiaal. En als het als nog te hoog of te laag klinkt dan compenseer ik dat met mn toon regeling die eigenlijk altijd op neutraal staat. Niet optimaal maar ach ik kan er mee leven.

ps. Katy Lied van Steely Dan was was ook zo'n compromisiloze opname zie de achter kant van die CD hier onder. Die Fagen en becker zijn en waren op dat gebied perfectionisten.

« Laatst bewerkt op: 28 april 2018, 14:02:49 door Snarfie »

Hannibal

• *
« Reactie #47 Gepost op: 28 april 2018, 14:46:45 »
Aha...
Ik dacht al....

Ja, je materiaal is indrukwekkend...

Ik ga me ook eens sufluisteren naar steely dan idd...

Overigens.... heb je wel eens je speakers op hoogte gezet met stevige metalen stands?

Woonkamer: Rega mira+Planet (beiden 3de generatie), Totem Hawks, Rega DAC-R, Rega RP2 (upgraded), Sonos Connect. Eetkamer&Slaapkamer Sonos AMP+Wharfedales. Kinderkamer& badkamer Sonos Play:one. (Offline Rega Mira+Planet+Radio 1ste gen. Musical Fidelity V-DAC 1st gen. Sonos connect)

Snarfie

• *
« Reactie #48 Gepost op: 28 april 2018, 21:15:09 »
Aha...

Overigens.... heb je wel eens je speakers op hoogte gezet met stevige metalen stands?

Heb die JK optima zuil luidsprekers gehad meende iets van 1 meter 20 of zo. Dus wel op hoogte en die stonden ook op een stoeptegel met die zelfde spikes mooi helder beeld en strak laag.
Heb zelf nooit met metalen stand langdurig geluisterd.

Hannibal

• *
« Reactie #49 Gepost op: 29 april 2018, 10:01:25 »
Ik vroeg het omdat je zelf ook in eerdere reacties over de tafel zelf twijfelde?
Je hoort het zelf het beste.

Ik ken de jk’s niet (IMF ook niet trouwens, maar hoor daar wel veel goeds van), maar klonken anders in je nieuwe cave toch?

Ik wil ook een mancave, ik moet het doen met een woonkamer met alle andere toepassingen van dien.  :))

Ooit geluisterd bij een vrijgezel naar martin logans met bryston’s (4x800w geloof ik).... gewoon in zijn woonkamer (wel uitgebouwd om de juiste luisterdiepte te hebben), le corbusier ligstoeltje in het midden overal cdtjes en platen.

Klonk geweldig.

Tja... vrijgezel he (met geld, of juist niet meer  ;), was klein kapitaal bij elkaar)

Pimmie1968

• Geluid kun je voelen maar is nooit tastbaar
« Reactie #50 Gepost op: 29 april 2018, 11:02:57 »
Citaat
Tja... vrijgezel he (met geld, of juist niet meer  ;), was klein kapitaal bij elkaar)

Tja, het is een keuze ;)
Rotel RC-1090 - Rotel RB-991 - Rotel RCD-991 - HDX-1000 - TDL Monitor

Hannibal

• *
« Reactie #51 Gepost op: 29 april 2018, 18:05:48 »
Yep