Auteur Topic: Nieuwe televisie...  (gelezen 1498 keer)

benjamin

• Oost,west,thuis is het ook niet alles.
Re: Nieuwe televisie...
« Reactie #15 Gepost op: 15 mei 2016, 20:58:09 »
Dit was wat voor mijn veel te vroeg overleden (2012) ouweheer geweest.
Over bewegingsonscherpte en aanverwante zaken bij televisies heeft hij onvoorstelbaar veel onderzoek verricht.

Wat ik altijd wel eigenaardig vond was dat de knapste koppen van Philips , Sony , RCA en Matsushita gebroederlijk naar verbeteringen zochten en elkaar daar consequent in bijeenkomsten overal ter wereld de laatste beschouwingen over deelden......dus zulke grote concurrenten zijn het niet.

Tegen mij als complete NOOB in televisietechniek vertelde hij dat het zijn verwachting was dat we de kant opgaan van het opvouwbare beeldscherm.
Dus als een landkaart die je in je binnenzak heb zitten en dan uitvouwt.

Ik ben benieuwd of hij gelijk krijgt.

R.I.P.  Pa.
IMF TLS50 met Wharfedale Laser 100 mid * eigen ontwerp tweeters, in samenwerking met fabrikant, enkele (on)overbrugbare(?) problemen * Philips ribbons * Intertechnik Reference filtering * Verity Audio Rienzi * Luxman L5 *
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #16 Gepost op: 15 mei 2016, 22:13:02 »
Die concurrenten móesten wel overleggen met elkaar want er diende overeenstemming te worden bereikt over standaards ( voor bijvoorbeeld kleur, stereo en teletekst) en er lagen knalharde eisen voor backward compatibility; zwart-witkijkers mochten geen last ondervinden van die kleurengekkigheid en ook mono mocht niet aan kwaliteit inboeten door dat extra geluidskanaal.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

Kermit

• Moderator
« Reactie #17 Gepost op: 16 mei 2016, 16:10:43 »
We zijn vandaag maar naar een tweede hands wezen kijken: een Pioneer KRP-500A. Geluid was prachtig met de bijbehorende zij-luidsprekers, het beeld sprak ons veel minder aan. Het leek net of er een soort waasje overheen lag, waardoor het beeld een beetje vaag werd. Bij Blu-ray was het wel beter, maar nog steeds niet het wauw-gevoel wat ik verwacht had (en wat ik bij mijn eigen HD-ready Kuro wel heb).
In de tussentijd nog wel een Elac-actieve monitor van zijn stand geduwd, dus dat krijgt nog wel een staartje. De TV hebben we niet gekocht.

Toen dacht een we in ieder geval iets aan het geluid te doen met een sound-bar. Helaas: die worden tegenwoordig allemaal optisch aan gesloten en die uitgang heeft mijn Pioneer niet (overigens ook geen digitale coax). Dus daar kunnen we het ook niet in vinden.
Wel heeft de TV analoge line-out, dus heb ik een Quad 306 uit 't archief opgedoken (had ik nog met een 34 en FM4) en die aangesloten op een paar B&W Solids. Dat klinkt al een heel stuk aangenamer en vooral: beter verstaanbaar. Dus wellicht moeten we het nu maar gaan zoeken naar iets actiefs, zodat ik de boel rechtstreeks aan kan sluiten. Heeft er iemand nog suggesties? 
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2016, 18:01:11 door Kermit »
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

erikjan

« Reactie #18 Gepost op: 16 mei 2016, 16:57:52 »
Adam Audio?
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

henk47

• *
« Reactie #19 Gepost op: 17 mei 2016, 19:45:02 »
Lijkt mij sterk dat er op een "moderne plasma"  geen optische spdif uitgang zit
http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/Home/Plasma/PDP-5020FD.
Zelf heb ik mijn TV via de optische uitgang via een DAC naar de speakers ADAM 6 verbonden.
Maar via de analoge uitgang uitsluiten op deze speakers lijkt mij ook een goed idee.
De ADAM 3 speakers zijn een stuk kleiner, maar dan zou ik er wel een sub bijnemen.

Groet

Henk.

Kermit

• Moderator
« Reactie #20 Gepost op: 17 mei 2016, 20:46:07 »
Die van mij heeft het inderdaad niet..
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

Pimmie1968

• Geluid kun je voelen maar is nooit tastbaar
« Reactie #21 Gepost op: 18 mei 2016, 17:07:54 »
Ik begrijp niet zo goed wat mensen in een plasma scherm zien.
De keren dat ik naar een plasma scherm keek leek het wel of ik naar een oude amerikaanse film zat te kijken.
Niet scherp en een soort van waas over het beeld.
Ik denk dat er toch echt betere alternatieven zijn.
Rotel RC-1090 - Rotel RB-991 - Rotel RCD-991 - HDX-1000 - TDL Monitor

janvis

• *
« Reactie #22 Gepost op: 18 mei 2016, 17:28:56 »
Ik dacht dat plasma helemaal niet meer verkocht werd omdat het energie verslindende monsters waren en dat LCD de hele markt had over genomen.

Kermit

• Moderator
« Reactie #23 Gepost op: 18 mei 2016, 19:13:51 »
De keren dat ik naar een plasma scherm keek leek het wel of ik naar een oude amerikaanse film zat te kijken.

Dan heb je toch echt naar de verkeerde plasmaschermen gekeken.. Er zijn geen betere alternatieven, ik heb de afgelopen weken zo ongeveer alle bekeken wat er op de markt is en bepaald niet de instapmodellen. Er is er niet één die ik voor mijn huidige scherm zou willen ruilen. De enige die echt een beter beeld gaf, was OLED, maar die had op een andervlak voor mij onoverkomelijke problemen. Geniet vooral van je LED-scherm, voor mij is het niets. Ik heb net een review gelezen van een nieuw OLED-scherm van LG en dat is veel belovend.   

Welk scherm heb je zelf?

Frits Raaf

• Doe eens gek. Let op je spelling.
« Reactie #24 Gepost op: 18 mei 2016, 20:35:40 »
Hèt voordeel van een plasma vind ik de kijkhoek.
Bij een lcd of led is deze beperkt tot een soort "sweet spot", maar bij een plasmascherm is deze vanuit elke richting goed.
En tja, meer energieverbruik... Hangt er vanaf hoe vaak en hoe lang je kijkt èn of je 't appraat op standby zet of helemaal uit.
Receiver: Denon DRA-1000
Cd-speler: Denon DCD-755AR
Versterker (tv): NAD C316BEE
Speakers Denon: Tanny Reveal
Speakers NAD: Eltax Monitor III Anniversary + Mordaunt Short MS-308 sub

Kermit

• Moderator
« Reactie #25 Gepost op: 18 mei 2016, 21:12:53 »
Je kunt het energieverbruik niet zo maar met elkaar vergelijken: bij plasma is het energieverbruik afhankelijk van de helderheid van de weergegeven beelden. Als die donker zijn, dan ligt het energie verbruik aanmerkelijk lager, dan wanneer er hele lichte beelden worden weergegeven. Bij LED/LCD is dat anders.

Verder vind ik de kleurweergaven van plasma nog steeds veel beter dan die van LED, ook niet onbelangrijk. En een derde belangrijk punt is de bewegingsonscherpte (bij camerabewegingen), die bij alle LED schermen die ik gezien heb duidelijker aanwezig is.

Pimmie1968

• Geluid kun je voelen maar is nooit tastbaar
« Reactie #26 Gepost op: 18 mei 2016, 22:02:22 »
Ik heb (nog steeds) een Philips 47 inch 9000 serie uit 2008 waar ik destijds zo'n 1700 euro voor betaald heb.
http://www.philips.nl/c-p/47PFL9632D_10/cineos-119-cm-47-inch-lcd-met-geintegreerde-digitale-tuner
En ja uiteraard zijn er nu weer veel mooiere technieken met superscherpe beelden maar ik ben tevreden met wat ik heb zolang hij het blijft doen.

Dan heb je toch echt naar de verkeerde plasmaschermen gekeken.. Er zijn geen betere alternatieven, ik heb de afgelopen weken zo ongeveer alle bekeken wat er op de markt is en bepaald niet de instapmodellen. Er is er niet één die ik voor mijn huidige scherm zou willen ruilen. De enige die echt een beter beeld gaf, was OLED, maar die had op een andervlak voor mij onoverkomelijke problemen. Geniet vooral van je LED-scherm, voor mij is het niets. Ik heb net een review gelezen van een nieuw OLED-scherm van LG en dat is veel belovend.   

Welk scherm heb je zelf?
Rotel RC-1090 - Rotel RB-991 - Rotel RCD-991 - HDX-1000 - TDL Monitor

Bert69

« Reactie #27 Gepost op: 19 mei 2016, 00:16:08 »

Onzin Pimmie, dan heb je niet naar een goed model gekeken. Staat hier een Panasonic Plasma (gekocht in 2008),
gaat niet eerder weg voordat deze de geest geeft. Al die led/lcd dingen die bij mijn vrienden staan kunnen in mijn ogen nog steeds niet op tegen een goede plasma.

Frits Raaf

• Doe eens gek. Let op je spelling.
« Reactie #28 Gepost op: 19 mei 2016, 11:00:37 »
Toch niet toevallig deze?

De TH-42PV70.
Receiver: Denon DRA-1000
Cd-speler: Denon DCD-755AR
Versterker (tv): NAD C316BEE
Speakers Denon: Tanny Reveal
Speakers NAD: Eltax Monitor III Anniversary + Mordaunt Short MS-308 sub

Bert69

« Reactie #29 Gepost op: 19 mei 2016, 14:00:30 »
Bijna, is de TH-42PX80B

Hangt aan de muur, voet vond ik erg groot en niet handig met een soundbar  ;)