Auteur Topic: Nieuwe televisie...  (gelezen 1663 keer)

Pimmie1968

• Geluid kun je voelen maar is nooit tastbaar
Re: Nieuwe televisie...
« Reactie #30 Gepost op: 19 mei 2016, 20:07:32 »
Onzin Pimmie, dan heb je niet naar een goed model gekeken. Staat hier een Panasonic Plasma (gekocht in 2008),
gaat niet eerder weg voordat deze de geest geeft. Al die led/lcd dingen die bij mijn vrienden staan kunnen in mijn ogen nog steeds niet op tegen een goede plasma.

Ik weet niet of het onzin is Bert, ik denk dat het net zoiets is als de klank van een speaker, de een vind de klank geweldig en de ander vind het bagger.
Zo ook met beeld, ik hou van een natuurlijk beeld, de ander van mega veel contrast en kleur...
Rotel RC-1090 - Rotel RB-991 - Rotel RCD-991 - HDX-1000 - TDL Monitor

Kermit

• Moderator
« Reactie #31 Gepost op: 20 mei 2016, 00:14:23 »
Als je van een natuurlijk beeld houdt, dan moet je plasma hebben en zeker geen LCD/LED.
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

Pimmie1968

« Reactie #32 Gepost op: 24 mei 2016, 13:05:14 »
Als je van een natuurlijk beeld houdt, dan moet je plasma hebben en zeker geen LCD/LED.

Ik kan je daar geen bevestigend antwoord op geven Kermit omdat ik de kwaliteit van de huidige plasma tv's niet ken maar ik beloof je dat ik daar zeker naar ga kijken mocht mijn tv defect raken ;-)

Kermit

• Moderator
« Reactie #33 Gepost op: 24 mei 2016, 15:08:50 »
Dat kun je vergeten, want plasma wordt niet meer gemaakt. OLED wordt het . De zojuist uitgekomen lijn van LG is zeer veelbelovend.. Panasonic heeft ook een geweldige OLED uitgebracht, maar die is bijna net zo duur als sommige hi-end interlinks, dus je snapt wel: niet voor gewone mensen weggelegd..
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

Kermit

• Moderator
« Reactie #34 Gepost op: 12 februari 2018, 15:46:28 »
Zaterdag ben ik bij Foka binnengelopen om eens te kijken naar de OLED-TV's. Er stonden LG's in verschillende formaten en uitvoeringen. Na eens een halfuurtje rustig gekeken te hebben kan ik niet zeggen dat ik bijster  enthousiast ben. Het schettert allemaal van het scherm af, all begroeing lijkt wel fluorescerend en de overgangen tussen zwart en niet-zwart zien er zeer onnatuurlijk uit. Af en toe lijkt het wel of het zwart er los opgeplakt is. Ik vind de definitie in near-black nog steeds niet geweldig. Ik hou mijn HD-ready Pioneer nog maar even.

Mokumer45

• Een zeer geïnteresseerde 65plusser.
« Reactie #35 Gepost op: 12 februari 2018, 21:13:23 »
Ga eens bij de Sony TV's kijken, die hebben in mijn belevenis veel betere en natuurlijkere kleuren. Vooral de 90E en de nieuwe 90F series schijnen erg goed te zijn volgens div. recenties, o.a. op Youtube.

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #36 Gepost op: 12 februari 2018, 21:36:15 »
Goed ingeregeld ziet OLED er in mijn ogen geweldig uit.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

Raymond1

« Reactie #37 Gepost op: 12 februari 2018, 21:51:13 »
Heb je die tv's wel een eerlijke kans gegeven om optimaal te presteren? Dwz. heb je aan een verkoper gevraagd om een tv niet in de winkelmodus maar in de thuismodus te zetten? En heb je daarna ook nog de beeldinstellingen wat veranderd/laten veranderen? Zoals je neem ik aan weet doen fabrikanten er alles aan om hun product op te laten vallen in een winkel met een hele wand aan tv's. Vandaar ook de winkelmodus, om extra eruit te knallen. Het ziet er niet uit, maar schijnbaar gaan de meeste consumenten prat op de meest eruit knallende tv want anders zou zo'n functie er niet op zitten. En ook de standaard beeldinstellingen van de gemiddelde tv zijn compleet ruk, maar er zijn schijnbaar maar weinig mensen die zich daar aan storen. Menigeen is denk ik kleurendoof...

Enige tijd geleden had ik ook een plasmatv van Panasonic, waar ik erg tevreden over was. Maar ik wilde wat groters en ik had mijn oog laten vallen op een OLED tv van LG. Ik naar de Mediamarkt, waar ze de betreffende tv hadden staan. En hij viel me knap tegen. Het beeld vond ik niet mooi, het was bij beweging erg schokkerig en de tv zag er gewoon goedkoop uit door het witte plastic. Ik sprak vervolgens een enthousiaste en goede verkoper en die rade mij een Samsung LED tv aan in ongeveer dezelfde prijsklasse. En hij wist mij te overtuigen door beide tv's in de thuismodus te zetten en dezelfde beelden af te spelen. De Samsung won het wat mij betreft op alle fronten. (Ongelofelijk eigenlijk, goed advies bij de MM) Toen ik de tv thuis had waren de beeldinstellingen natuurlijk verre van optimaal. Én deze tv had zoveel instelmogelijkheden dat ik geen flauw idee had waar te beginnen. Maar gelukkig stonden er een tweetal reviews op Youtube waarin in beide filmpjes op verschillende manieren de tv werd ingesteld. Aangezien geen enkele tv gelijk is, ben ik diverse dingen uit beide filmpjes gaan uitproberen en ben ik uiteindelijk tot een zeer mooi resultaat gekomen. En nu vind ik het beeld van deze LED tv zelfs nóg mooier dan van de vorige Panasonic plasma.

Er zitten natuurlijk wel diverse haken en ogen aan. Iedere individuele tv is anders, net als iedere individuele kijker. De goedkopere tv's hebben vaak wat minder instelmogelijkheden, waardoor het niet of nauwelijks mogelijk is een echt goed beeld te krijgen. De duurdere tv's hebben echter zoveel opties dat je er bijna een cursus voor nodig hebt om het beeld goed in te stellen. Je kan het ook laten doen, voor een berg geld, maar dat geeft geen garantie dat jíj het beeld ook mooi vind. Ook heb ik inmiddels gezien dat, zelfs wanneer je naar één en het zelfde programma zit te kijken, de beeldkwaliteit per camera verschillend is.

Naar mijn menig is er uit moderne LED- en overige tv's een vreselijk mooi beeld te krijgen, maar je moet er wel de nodige moeite voor doen om uit jouw tv het voor jouw optimale resultaat te halen. En dat is niet makkelijk, maar als je het éénmaal voor elkaar hebt geeft het wel een zeer tevreden gevoel. Als je bijvoorbeeld Planet Earth II opzet op blue-ray en je hebt het idee dat je op elk moment het beeld in kan lopen, dan is dat toch geweldig? Wél moet je je beseffen dat je met dit soort tv's rekening moet houden met de opnames, net als bij muziek. Deze tv's zijn dusdanig goed dat er verschil zichtbaar wordt tussen de verschillende camera's. Én al deze camera's zijn op hun beurt weer afhankelijk van de belichting. Zonlicht, kunstlicht en weet ik veel wat er allemaal mogelijk is qua belichting. Én daar bovenop nog eens de instellingen van de camera zelf. Het zal altijd een compromis blijven, maar een uitstekend resultaat is zeker niet onmogelijk.

Pimmie1968

« Reactie #38 Gepost op: 13 februari 2018, 12:52:43 »
+1
Je moet inderdaad niet uitgaan van de kwaliteit die in de winkel ingesteld staat, alles op full en maximum.
Dat is verre van realistisch maar voor de massa een goed verkoopargument.
Net als met de subwoofer setjes, als het maar overdreven veel laag geeft wordt het als "goed" geluid betiteld.
Gelukkig hebben alle tv's genoeg mogelijkheden om veel toeters en bellen te minimaliseren of uit te zetten waardoor de kwaliteit duidelijk verbeterd en een stuk prettiger is om langdurig naar te kijken.
LG zou overigens niet mijn eerste keus zijn, heb er een paar gezien en lijken qua techniek nog aardig achter te lopen op bijvoorbeeld Samsung of Philips.