Auteur Topic: geen beeld mediabox indien aansluiting via home cinema set  (gelezen 330 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mokumer45

  • ****
  • Berichten: 604
  • Een zeer ge´nteresseerde 65plusser.
Re: geen beeld mediabox indien aansluiting via home cinema set
« Reactie #15 Gepost op: 17 januari 2018, 14:11:53 »
Gefeliciteerd! Dus toch een instelling.

Ziggo57

  • *
  • Berichten: 10
Re: geen beeld mediabox indien aansluiting via home cinema set
« Reactie #16 Gepost op: 17 januari 2018, 16:12:15 »
Ja in principe opgelost
Echter blijft toch vreemd waarom niet via HDMI werkt, geluid werkt tenslotte wel
Moet toch iets zijn in HDMI passthrough / HDCP protectie / handshake van mediabox en/of NAD
Ik ga NAD ook nog wel benaderen

PeterD

  • **
  • Berichten: 107
    • Het weer en zo - IJsselstein
Re: geen beeld mediabox indien aansluiting via home cinema set
« Reactie #17 Gepost op: 17 januari 2018, 19:22:03 »

En component doet HD?

Mooi!
Gefeliciteerd  :armswing:
AV Receiver:   Marantz SR6007
TV:         Samsung UE50JU6870
Blue-Ray:      Sharp BD-HP22S
Platenspeler:   Technics SL-Q2 / AT95E
Luidsprekers:   Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround:      Mission 700
Center:      Infinity Alpha
Set-top box:   VuPlus Duo
Streaming:   ApplTV IV / iPad Air / Spotify Premium

Ziggo57

  • *
  • Berichten: 10
Re: geen beeld mediabox indien aansluiting via home cinema set
« Reactie #18 Gepost op: 18 januari 2018, 17:49:41 »
Helaas te vroeg gejuicht ...
Volgende dag alles aangezet en geen beeld!
Na wat getest blijkt als de stroom van de mediabox eraf gaat circa 1 min dus steker eruit krijg ik daarna wel beeld
Helaas ook weer niet altijd van de 5x 2x gelukt ....
Bovendien als ik beeld heb en ik kies een andere bron op de NAD ben ik het beeld kwijt
Kortom topic blijft geopend
Ga binnenkort verder testen

Be tweeter

  • *****
  • Berichten: 7866
  • Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
Re: geen beeld mediabox indien aansluiting via home cinema set
« Reactie #19 Gepost op: 19 januari 2018, 07:28:55 »
Dat is inderdaad een vaker voorkomende iets met Horizon dat opnieuw afdwingen van de HDMI handshake kan leiden tot beeldherstel. Sommige van mijn klanten moeten de Horizon soms aan en uitzetten na het niet precies in de goede volgorde opstarten van tv en Horizon om beeld te krijgen.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

Mokumer45

  • ****
  • Berichten: 604
  • Een zeer ge´nteresseerde 65plusser.
Re: geen beeld mediabox indien aansluiting via home cinema set
« Reactie #20 Gepost op: 19 januari 2018, 14:06:46 »
Ben ik blij, dat ik niet de Horizon box heb, maar een ouder type Media box (zonder opname mogelijkheid) van Ziggo (eigenlijk nog UPC) heb. Nooit dat soort problemen. Alleen nogal vervelend (om het netjes te zeggen), dat deze problemen nog steeds bij dit type box voorkomen en niet verholpen zijn. Ik heb een Smart TV, waarbij ik rechtstreeks vanaf de tv op neem op een op de tv aangesloten HDD. Werkt prima.
PS: helpt het soms, als je eerst je tv aan zet, dan even een aantal seconden wacht en dan pas je Horizon box?
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2018, 14:10:28 door Mokumer45 »