Auteur Topic: pro-ject the classic sb superpack  (gelezen 379 keer)

Nanno

• *
  • Haile I Selassie I Jah Ras Tafari
pro-ject the classic sb superpack
« Gepost op: 13 maart 2018, 10:21:16 »
Beste audiofielen,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een mooie hifi platenspeler. Nu kwam ik the classic sb superpack van Pro-ject tegen een prijs van € 1.449,-. https://www.hobo.nl/pro-ject-the-classic-sb-superpack-rosenut.html#product_tab1

Ik voeg me af dit alles in goede prijskwaliteit verhouding staat. Of kom ik hier bedrogen uit en betaal ik meer voor de looks?

Tips of suggesties voor andere platenspekers zijn welkom!

Met vriendlijke groet,
Nanno
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2018, 10:30:25 door Nanno »
One thing about music, when it hit you feel no pain

peter23

• **
Re: pro-ject the classic sb superpack
« Reactie #1 Gepost op: 13 maart 2018, 12:33:58 »
Voor pro-ject begrippen heeft deze speler een groot aantal opties al standaard aan boord. Het regelbare toerental middels tiptoetsen is bij vrijwel alle typen niet aanwezig.
Zonder deze optie ben je (als je niet steeds de snaar handmatig wilt omleggen) gedwongen tot de aanschaf van een losse speedbox, en die kost je al gauw €130.
Hetzelfde geldt voor de clamp (€75), het duurdere zware draaiplateau en de luxe volledig instelbare arm
Het Ortofon Quintet Red MC-element vertegenwoordigd ook een waarde van rond de €250.

Kortom, ik zou voor mezelf even afwegen of alle ingebouwde opties voor jou belangrijk zijn,
want dat is uiteindelijk (om even op je vraag terug te komen) hetgeen waarvoor je betaald.

Pro-ject heeft over het algemeen wel naam, als het om een goede prijs/kwaliteit verhouding gaat.
van Medevoort CA222, PA222, CD333  *  Rotel RA-980BX, RCD-965BX, RT-950BX, RT-945AX  *  NAD 7130, 5320  *  Thorens TD160 MKII  *  Pro-Ject Xpression III, Ortofon 2M red, Pro-Ject Speedbox II,  *  Tannoy D500  *  Sennheiser HD595

Nanno

• *
« Reactie #2 Gepost op: 13 maart 2018, 22:22:55 »
Ik vindt het wel regelbare toerental doormiddel van tiptoetsen wel fijn omdat ik ook regelmatig singels luister. De optie voor 75 rpm had voor mij niet gehoeven. Als ik hem besluit aan te schaffen zal ik ook de slipmat van leder, vervangen door een slipmat van kurk.

supernova

« Reactie #3 Gepost op: 13 maart 2018, 23:25:30 »
Als je veel singles luistert Let dan op dat je geen fine line naaldtip gebruikt. Na een paar keer spelen kun je de singles in de kliko gooien. Je kunt dat vinden op Google.

Nanno

• *
« Reactie #4 Gepost op: 14 maart 2018, 08:22:12 »
Daar ga ik eens wat over opzoeken supernova. Ik heb het zekf niet eerder gehoord. Het is ook niet dat ik dagelijks singkes luister, maar 1 a 2 keer per week een singletje.

erikjan

« Reactie #5 Gepost op: 14 maart 2018, 09:13:02 »
Vinyl slijt. Als je daar een diamant tip de groeven laat volgen dan slijt die tip de groeven uit, of dat nu een single of een lp is. Weet wat het voordeel van contactloos afspelen is? :) (=> cd)
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

Nanno

• *
« Reactie #6 Gepost op: 14 maart 2018, 10:09:12 »
Ik heb een stuk of 10 cd’s en rond de 500 (reggae) Lp’s. Natuurlijk slijten lp’s sneller, maar daarom trek ik altijd minimaal 1 uur uit voor het juist afstellen van een draaitafel. Het wassen van lp’s scheelt ook veel mbt slijtage.
Natuu

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #7 Gepost op: 14 maart 2018, 10:13:31 »
Als je veel singles luistert Let dan op dat je geen fine line naaldtip gebruikt. Na een paar keer spelen kun je de singles in de kliko gooien. Je kunt dat vinden op Google.
Google is als medium ter waarheidsvinding een drama.
Wat zou de reden ervan zijn?
Andere snijbeitel?
Vanwege de grotere snij- en leessnelheid zijn de 'bochtjes' alleen maar groter en zou je in principe weinig problemen verwachten.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

supernova

« Reactie #8 Gepost op: 14 maart 2018, 10:18:10 »
Ik zou zeggen probeer het zelf eens. Na een keer of 4 ga je het horen. Op Google zijn er testen over te vinden.
Met de super fine line ga je dat horen.

erikjan

« Reactie #9 Gepost op: 14 maart 2018, 10:23:36 »
Na een keer of 4 ga je het ook horen op een lp (ongeacht de naaldvorm), tenzij je de echt betere kwaliteit vinyl gebruikt zoals bijvoorbeeld bij MFSL. Dat is echter alleen uitstel van executie, net zoals nat afspelen. Diamant slijpt vinyl moeiteloos weg, daarvoor is het diamant.

Tip: verwijs niet naar google, maar naar specifieke pagina's zoals Be tweeter al aangeeft. Met jouw verwijzing kom je vast ook tegen dat groene mannetjes het beter kunnen afspelen.
― Terry Pratchett, Eric

Be tweeter

• ARJANKU.IT service
« Reactie #10 Gepost op: 14 maart 2018, 11:01:43 »
Ik zou zeggen probeer het zelf eens. Na een keer of 4 ga je het horen. Op Google zijn er testen over te vinden.
Met de super fine line ga je dat horen.
Mijn vraag was waarom het specifiek bij singles zou optreden.
Via Google vind je ook dat blokjes onder je luidsprekerkabels heilzaam werken. Eventuele slijtage zal ook sterk afhangen van compliantie en vtf.
groeten,
Arjan

supernova

« Reactie #11 Gepost op: 14 maart 2018, 12:56:16 »
Ja hallo, dat met die blokjes is heel wat anders dat is geldklopperij net als zoveel in de audio. Dat vergelijk slaat nergens op. Dat verhaal is er al jaren dat het niet goed voor singles is. Een tijd geleden dus een artikel gelezen of die verhalen klopten. Na testen was het dus waar. Ik kan het artikel niet zo snel meer vinden. Ik weet niet meer precies hoe het kwam. Dus zelf zoeken. Niet alles is onzin op Google of Wikipedia. En als je zo'n naald hebt kun je het toch zelf proberen. Ik waarschuw alleen maar. Wat er mee gedaan word moet iedereen maar voor zich zelf uitmaken. En als je het onzin vindt, ook goed.

erikjan

« Reactie #12 Gepost op: 14 maart 2018, 12:58:01 »
Nee, niet alles is onzin, maar zo maar verwijzen naar google is wel degelijk onzin. En hoezo is het verhaal over de blokjes onzin? Het is toch te vinden via google?
― Terry Pratchett, Eric

supernova

« Reactie #13 Gepost op: 14 maart 2018, 13:04:48 »
Het zou gelden voor shibata like naalden. Fine-line super fine-line, special eliptisch super eliptisch, allemaal de zelfde slijping maar met een andere benaming.

Be tweeter

• ARJANKU.IT service
« Reactie #14 Gepost op: 14 maart 2018, 13:13:21 »
Ik kan het idee wel volgen (kleiner contactoppervlak >> hogere druk>> meer slijtage) maar waarom dan specifiek het grotere gevaar bij singles?
Joepie, mag ik zelf gaan googlen, dank!
groeten,
Arjan