Auteur Topic: HOUT, LIJM, DEMPING en EEN FOTO UPDATE  (gelezen 2002 keer)

Bryston Power

• High - end klinkt gewoon beter..!!
Re: HOUT, LIJM, DEMPING en EEN FOTO UPDATE
« Reactie #15 Gepost op: 3 augustus 2006, 22:46:35 »
heb altijd zelf subwooferkistjes gebouwd daarbij geeft de fabrikant een literinhoudopgave bij. regelmatig hebben we toen woofers in verschillende kistjes gedaan om verschil te kunnen horen.
Veranderingen waren dikte van mdf, verschillende poorten, glijbanen, opsluiten meerde malen deed de woofer het beter in een ander soort kist.
Dus als je zelfbouwspeaker gaat maken is mijn vraag test je dan eerst in speakers in verschillende mallen probeer je bijv meerdere manieren van poorten op ga je op de informatie af van de fabrikant.

Aan het sparen voor wat anders....

Flashy

• *
Re: HOUT, LIJM, DEMPING en NIEUWE TOTAAL FOTO
« Reactie #16 Gepost op: 22 augustus 2006, 18:43:22 »
HALLO   nou we zijn weer terug .. na een lange hete periode toch tijd voor het laatste project ..  de kasten zitten dicht .. alles speelt met het eerste filter ..  een waanzinnig ruimtelijk beeld en strak droog afgrond diep laag ... maarrrrrrrrrrrrr   ik mis nog mooie plaatsing .. ik mis nog iets in het stereo beeld .. kortom nog heel veel filteren en luisteren en luisteren en dan maar eens meten ..   ik maak meestal een mooi filter voor de MIDRANGE apart gemeten zonder laag en hoog  en dan al luisterend  de hoog en laagsectie aanpassen ..   ik zal straks vast het eerste filter ff optekenen      groeten   richard 

« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2006, 19:18:09 door Flashy »