Auteur Topic: Passion of the christ review  (gelezen 2311 keer)

Muziekfreak

Passion of the christ review
« Gepost op: 4 december 2004, 17:59:04 »
Gisteravond laat dacht ik bij mezelf...nou vooruit dan ik ga hem kijken passion of the christ. Aangezien ik geen fanaat ben van dit soort films over geloof ectra heb ik dit een geruime tijd uitgestelt.

De reden dat ik hier op het forum er een recensie over schrijf klinkt misschien erg dom is dat de film mij werkelijk aangreep op een emotioneel vlak. Het verhaal is wel bekend het draait hoofdzakelijk over de kruisiging van jezus. Wat een ongelofelijke film beste mensen.

Jezus wordt beschuldigd van godslastering en word als straf zwaar gemartelt, Nu de bevolking dit niet genoeg vind kruisigen ze hem. Ik heb zelden een film gezien die mij zo aangreep als dit meesterwerk van Mel Gibson. Ik heb geregeld met een brok in de keel verbijstert zitten kijken na zijn marteling met de zwepen enz. Ik kan me niet heugen dat er ooit een film is geweest die zo geweldadig en mensonterend op mij overkwam. Ik had echt medelijden met jezus [klinkt zo achterlijk ik weet dat het film is] Maar het ongelofelijke realisme trekt je echt de film in en je beleeft het alsof je er zelf bijstaat. Hoe kunnen ze dit doen! Riep ik regelmatig,ja echt bizar heh maar waar zat er echt helemaal in.

Ik was bijna instaat de tv total loss teslaan zo kwaad werd ik...je hahah nu lach ik erom. Ik ben een verwend dvd fanaat en heb echt heeel veel films gezien [voornamelijk mijn pa zijn hobby films] nogmaals nog nooit zoiets meegemaakt. Wat mij betreft de dvd van het jaar!

Letop beste mensen heb je kliene kinderen rondlopen zorg dat ze dan op bed liggen. Het is een film die je ontroerd tot de laatste minuut en erg bloederig.

Dat wou ik ff kwijt een ware aanwinst i.i.g.

MVG Michel   

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
    • RF and Microwave Rotary Joints
Re: Passion of the christ review
« Reactie #1 Gepost op: 4 december 2004, 23:22:56 »
Goed geschreven verhaal Muziekfreak

Er is heel wat te doen geweest over deze film. Het is duidelijk dat de emotie die GIbson in deze film wilde leggen goed op jou is over gekomen.  Het siert je dat je jouw gevoelens zo wilt en duft op te schrijven !

Klasse !
Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

DIY_Freak

• High end units te koop
« Reactie #2 Gepost op: 5 december 2004, 22:49:40 »
Inderdaad een mooie review!

Ik heb 'm in de bios gezien met een stel vrienden op ons wekelijks avondje. We waren allemaal behoorlijk ontdaan toen we de zaal uit waggelde. De film heeft op mij een bijzonder diepe indruk gemaakt. Je hebt inderdaad soms het gevoel dat je in wilt grijpen. Ik ben zelden zo sterk betrokken geweest bij een film. Dat zal mede te maken hebben met het feit dat de basis van het verhaal waar is.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move. --- Douglas Adams

Najaarsschoonmaak. High end units te koop. Zie WWW in profiel.

Muziekfreak

« Reactie #3 Gepost op: 5 december 2004, 23:59:21 »
JA echt een meesterwerk...ik zal hem niet zo snel meer kijken dat weet ik wel. Het gevoel van ingrijpen is idd onvoorstelbaar..met enige regelmaat betrapte ik mezelf erop dat ik ze vervloekte bij het leven terwijl ik aan het kijken was. Ongelofelijk de dvd van de eeuw durf ik gerust tezeggen alleen op de manier hoe mel gibson zoiets in beeld heeft gebracht is...ja woorden schieten tekort   :think:

Muziekfreak

« Reactie #4 Gepost op: 6 december 2004, 00:05:17 »
Nog even ik heb dat bv once upon a time in the west..die film kan ik dromen als vele mensen met mij denk ik zoveel keer heb ik hem gezien. Er zit een stuk in de film [ps dit is echt waar wat ik vertel] dan spuugt een stoere cowboy op de grond in de film...ik zweer het je,zo diep zat ik erin, ik op het kleed!!  :idol:

Distortion

• De Tegenpartij jugend.
« Reactie #5 Gepost op: 13 december 2004, 20:43:06 »
Me ouders hebben ook ook d  DVD ervan, en had me ook best gegrepen. Het is zo hard en 'realistisch'. Ik heb niet alles er van gezien, maar volgens mij heeft de film niet echt een boodschap of moraal. Het is puur (leed)vermaak. Opizch niks mee zolang het inderdaad vermaakt.

beunky

• Laat alle hoop varen, gij die hier binnentreedt.
    • LinkedIn profiel
« Reactie #6 Gepost op: 13 december 2004, 20:58:52 »
Dan heb jij de boodschap nog niet goed begrepen ;) :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Muziekfreak

« Reactie #7 Gepost op: 13 december 2004, 23:07:17 »
Dan heb jij de boodschap nog niet goed begrepen ;) :)

Idd mee-eens. Het heeft niets temaken met leedvermaak...je ziet de laatste dagen van jezus in beeld gebracht,op een zeer realistische [lees:aaneembare wijze] hoe het waarschijnlijk is gegaan.

Het moraal/leermoment zoals ik dat zie

Ken je de zin
jezus gestorven voor onze zondes...
"wij" waren tenslotte diegene die hem veroordeelde op zijn geloof en hem martelde.en kruisigden,,,de les is dan ook vooroordeel niemand op zijn geloof [ras,uiterlijk enz]. Geschiedenis heeft dezelfde tik namelijk...herhaling..kijk maar naar koeweit die kanten uit nog altijd oorlog. Dit soort films zetten je echt aan het denken over de hedendaagse dingen die je ziet gebeuren..kinderen die vermoord worden enz...we blijven zondigen ondanks alle verdriet en pijn die er in de wereld is.

Damn ik kan je nog meters verhalen vertellen...maar ik wil mezelf niet tebloot geven. Er schuilt "iemand" anders in iedereen een gevoelige kant enz. Ik ben gelukkig niet tebang om mezelf te uiten.. :) 

« Laatst bewerkt op: 13 december 2004, 23:14:45 door Muziekfreak »

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
« Reactie #8 Gepost op: 13 december 2004, 23:30:19 »
Je bent een wijs mens Muziekfreak. En dat meen ik nou eens heel serieus !

Ik heb de film nog niet gezien maar ik ben naar aanleiding van jouw verhaal wel heel erg benieuwd geworden.
Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

Gerald

• **
« Reactie #9 Gepost op: 14 december 2004, 11:17:40 »
Een andere boodschap die je eruit zou kunnen halen is: Jezus is goed, joden zijn slecht. Er zijn mensen die beweren dat een het anti-semitische film is.

Ga maar eens wat googelen.

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
« Reactie #10 Gepost op: 14 december 2004, 11:46:54 »
Citaat
Jezus is goed, joden zijn slecht

Jezus was een Jood!

Uit elk stuk tekst, muziek, film, theater of wat dan ook kun je, vanuit je eigen frustratie, conclusies trekken die niet zo zijn bedoeld. Vaak heeft dit te maken met een (collectief) minderwaardigheidscomplex.

beunky

• Laat alle hoop varen, gij die hier binnentreedt.
    • LinkedIn profiel
« Reactie #11 Gepost op: 14 december 2004, 12:03:13 »
Precies Gent, je hebt helemaal gelijk.
Als mensen de film goed kijken en de achtergrond van de regiseur kennen (Gibson is uiterst behoudend katholiek) zullen ze beseffen dat het niet zo is.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Gerald

• **
« Reactie #12 Gepost op: 14 december 2004, 16:11:30 »
Precies Gent, je hebt helemaal gelijk.
Als mensen de film goed kijken en de achtergrond van de regiseur kennen (Gibson is uiterst behoudend katholiek) zullen ze beseffen dat het niet zo is.

De film staat stijf van symboliek.

Gibson maakt deel uit van een uiterst behoudende katholieke stroming. Deze is dusdanig behoudend dat het tweede Vaticaanse concilie niet erkend wordt.

Zoek zelf maar op wat dit concilie betekende voor de houding van de katholieke kerk ten opzichte van de Joden. (hint: ze zijn nu niet meer verantwoordelijk voor de dood van...)

Muziekfreak

« Reactie #13 Gepost op: 14 december 2004, 17:03:07 »
Om je eerlijk tebekennen..is dit niet echt intressant. Waar het om gaat is dat de/een film een bepaalde indruk op je achterlaat...Dan kom je uit wat voor soort indruk hij achtelaat. En met google feitjes tegaan liggen gooien is wel leuk,maar doet er niet tezake. Het is immers een subjectief gegeven wat ik hiet geuit heb.

Ik heb zelf geen geloof...ik geloof in niets eigenlijk..mezelf erook nooit mee bezig gehouden vandaar ik het ook uitstelde deze film omdat ik al dacht zo van, nou weer een boutfilm anderhalf uur gelul en gezever zeker over geloof enz. Je ziet ook in de film dat jezus niet verheven wordt tot een bovenatuurlijk figuur,zals je in vele films wel ziet gebeuren [volop licht enz jip komt ie aan!]...hij is een priester [ofzoiets] met een TEGENSTRIJDIG geloof. Zoals bv je moet je vijanden haten hij had ze lief ectra...dat sprak mij ook erg aan,het was min of meer de "dorpsgek" in die tijd

Zo zie ik het tenminste
« Laatst bewerkt op: 14 december 2004, 17:06:49 door Muziekfreak »

Orgelman

• "Lees maar, er staat niet wat er staat"
    • Mijn Website
« Reactie #14 Gepost op: 14 december 2004, 21:52:11 »
Om je eerlijk tebekennen..is dit niet echt intressant.
Dat denk ik ook. Ik denk dat die discussie in weze niet relevant is aan deze film. Juist bij gelovigen heeft het volk Israel altijd een bijzondere plek. En de lijn die Muziekfreak treffend aangeeft:
"wij" waren tenslotte diegene die hem veroordeelde op zijn geloof en hem martelde.en kruisigden moet je denk ik in het oog houden.[/color]

Orgelman