Deze film vond ik dus SLECHT!
pluspunten waren de echte talen (aramees, latijn, ...) sfeerschepping was heel goed. mooie intro, je bent dadelijk mee met het verhaal.
Duivel laten spelen door een vrouw was ook heel goed, baanbrekend denk ik zelfs...
de traan van God bij het sterven, mooi gevonden!
minpunten was dus wel degelijk het veelvuldig vallen van de figuur Jezus, dit stoorde me zo erg dat de waarde van het lijden totaal verwaarloosd werd. Het realistische was gewoon weg. Sommige personages waren vreselijk gecast, geen goed acteerwerk van enkele "minder in het oogspringende" acteurs.
Algemeen gevoel bij de film:
Een gemiste kans, na de talloze kritieken en opgeblazen discussies over anti dit of anti dat... sorry maar dit gaat totaal voorbij aan de boodschap die Mel wil brengen.
Een gemiste kans omdat hij voorbij gaat aan het realistische vind ik. Je kan een fantasy film maken over een of andere held die ongelofelijk sterk is en dus klappen kan incasseren, maar we spreken hier over een mens die niet hier was om superman te spelen, je moet dus rekening houden met de mogelijkheden en beperkingen van een mens.
Het is waar dat de Romeinen ontzettend goed waren in het verzinnen en uitvoeren van straffen, martelingen, dat deel van de film vond ik niet slecht, maar hoe de James Claviezel (Jezus) dat lijden vertaalt naar de kijker is in mijn ogen niet de beste manier...
Een magere 6 / 10 voor mij