Auteur Topic: Passion of the christ review  (gelezen 2317 keer)

Distortion

• De Tegenpartij jugend.
Re: Passion of the christ review
« Reactie #15 Gepost op: 15 december 2004, 15:38:50 »
Dan heb jij de boodschap nog niet goed begrepen ;) :)

Dat zou best kunnen hoor, maar misschien omdat ik me er niet in kan vinden of er mee kan identificeren. De boodschap komt in iedergeval niet bij mij aan.

lurge

• Guardian of Sound
  • *
« Reactie #16 Gepost op: 18 december 2004, 20:16:36 »
Deze film vond ik dus SLECHT!

pluspunten waren de echte talen (aramees, latijn, ...) sfeerschepping was heel goed. mooie intro, je bent dadelijk mee met het verhaal.
Duivel laten spelen door een vrouw was ook heel goed, baanbrekend denk ik zelfs...
de traan van God bij het sterven, mooi gevonden!

minpunten was dus wel degelijk het veelvuldig vallen van de figuur Jezus, dit stoorde me zo erg dat de waarde van het lijden totaal verwaarloosd werd. Het realistische was gewoon weg. Sommige personages waren vreselijk gecast, geen goed acteerwerk van enkele "minder in het oogspringende" acteurs.

Algemeen gevoel bij de film:
Een gemiste kans, na de talloze kritieken en opgeblazen discussies over anti dit of anti dat... sorry maar dit gaat totaal voorbij aan de boodschap die Mel wil brengen.
Een gemiste kans omdat hij voorbij gaat aan het realistische vind ik. Je kan een fantasy film maken over een of andere held die ongelofelijk sterk is en dus klappen kan incasseren, maar we spreken hier over een mens die niet hier was om superman te spelen, je moet dus rekening houden met de mogelijkheden en beperkingen van een mens.
Het is waar dat de Romeinen ontzettend goed waren in het verzinnen en uitvoeren van straffen, martelingen, dat deel van de film vond ik niet slecht, maar hoe de James Claviezel (Jezus) dat lijden vertaalt naar de kijker is in mijn ogen niet de beste manier...

Een magere 6 / 10 voor mij
Marantz PM 7200
Marantz CD 7300
Technics SL 110
B&W CM 7
Sennheiser HD 555

Ruud15

• U bent niet verplicht tot antwoorden!
« Reactie #17 Gepost op: 12 november 2005, 14:42:45 »
Wel wat laat maar toch even.

Ik had wel iets gelezen over een nieuwe opzienbarende film over Jezus maar had me er niet in verdiept.
Dus ik had hem gehuurd voor de zaterdagavond, je kent dat wel, borrelnootje, glaasje wijn.....
Tot het moment van die geseling kwam, ik heb hem na een aantal zweepslagen afgezet, mijn vrouw kon het niet meer aanzien en de warme kipkluifjes heb ik maar afgezet in de oven.

Aan de ene kant wansmakelijk, lijkt wel een SM film en misselijkmakend.

Aan de andere kant waarschijnlijk erg realistisch en geschiedkundigen zeggen dat het allemaal nog wel meevalt, dat het in het echt waarschijnlijk nog veel erger is geweest.

Ik heb hem inmiddels van de nieuwsgroepen afgehaald maar het zal nog wel even duren voor ik hem ga afkijken!

Een groot Offer dat voor ons is gebracht!
www.johannus.com... voor de betere home-trainers.
† 21-12-2007

dickster

« Reactie #18 Gepost op: 12 november 2005, 17:39:28 »
Ik wil hier maar 1 ding op zeggen:het is een indrukwekkende film en hij heeft me geraakt en dat is iets waar maar weinig films goed genoeg voor zijn.Ik ken er eigenlijk maar 1: der untergang.

Groet Dick