Auteur Topic: Probleem Quadral Vulkan MKV  (gelezen 3561 keer)

Pietfriet

• *
Probleem Quadral Vulkan MKV
« Gepost op: 9 juni 2015, 23:40:28 »
Hallo,

Ik heb een probleem, ben sinds een tijdje eigenaar van deze speakers.
Sinds het begin klinken de speakers alsof er een deken over hangt, weinig detail in muziek en ook in special effects met bijv schieten in films mis ik dit.

Ik heb hierover contact gehad met Quadral in Hannover en Hanex in Nederland, deze raden mij aan de tweeters op te sturen voor reparatie. De tweeters waren niet goed meer volgens hun en heb ik laten reviseren voor een totaal van 220 euro.
Na de tweeters weer te hebben ontvangen en deze te hebben aangesloten, klinken de speakers nog hetzelfde.
Nu oppert Quadral dat het aan de middentoners zou liggen, maar ik ben een beetje huiverig om de middentoners ook op te sturen, waar ze ze waarschijnlijk reviseren voor nog een 200 euro met de uitkomst dat het misschien nog hetzelfde is.

Is er iemand met veel verstand van deze speaker, die mij hiermee kan helpen, eventueel door ze te beluisteren bij mij of die eventueel 2 goede middentoners in mijn speakers kan proberen (tegen een vergoeding).

De speakers staan volgens de recensies bekent om hun open geluid en dat mis ik compleet bij de speakers.
Heb de speakers helaas iets te impulsief gekocht ben ik bang, zagen er perfect uit en na alle goede recensies gelezen te hebben.

Bij voorbaat veel dank.

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
Re: Probleem Quadral Vulkan MKV
« Reactie #1 Gepost op: 10 juni 2015, 06:45:38 »
Het is misschien goed om even aan te geven waar je woont. Persoonlijk zou ik over de revisie vragen wat hun bevindingen waren vr en na revisie. Dit is geen kinderachtig bedrag om uit te geven aan een ingreep zonder verbetering.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
    • RF and Microwave Rotary Joints
« Reactie #2 Gepost op: 10 juni 2015, 10:13:02 »
Je kunt zelf horen of alle drivers werken door er simpelweg met je oor op enkele centimeters afstand langs te gaan als er muziek speelt (niet te hard  :D).

Als alle drivers heel zijn dan moet je het denk ik in de plaatsing en akoestiek gaan zoeken.

Dit zijn jongens die wel een beetje plaats nodig hebben.
Wat voor versterker gebruik je?
Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

Bloom

• Bloom's music blooms!
    • Mijn set
« Reactie #3 Gepost op: 10 juni 2015, 10:42:59 »
Dat zijn de veel kleinere Montans.
De Vulkan Mk V ziet er zo uit:

Met ribbon tweeter n ribbon midrange!

supernova

« Reactie #4 Gepost op: 10 juni 2015, 11:11:20 »
Ik ken deze ze klinken heel mooi heb ze gehoord in een vrij kleine kamer met geen goede akoestiek en zelfs daar was het mooi.het is wel zo dat de ribbon mids als eerste defect gaan bij dit type dat gebeurd vrij regelmatig.

Die tweeters waren gewoon goed,daar mankeert bijna nooit wat aan dat moeten ze ook gezien hebben is er wel wat aan gedaan?ze zullen die toch van te voren wel even getest hebben.dit is geldklopperij wat een wereld is het toch :(

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
    • RF and Microwave Rotary Joints
« Reactie #5 Gepost op: 10 juni 2015, 12:02:06 »
Dat zijn de veel kleinere Montans.
De Vulkan Mk V ziet er zo uit:

Met ribbon tweeter n ribbon midrange!

Neem me niet kwalijk ... Ik googlede op Vulkan en had niet gezien dat ze me dan stiekem een plaatje van een Montan voorschotelden.
Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

Pietfriet

• *
« Reactie #6 Gepost op: 10 juni 2015, 21:12:40 »
Hoi Allen, bedankt voor de reacties.

Ik stuur de speakers aan met een denon a1sr, dit zou toch een afdoende versterker moeten zijn?
De ruimte is een L vormige kamer met een oppervlakte van ong 30m2.
In dezelfde ruimte komen andere speakers wel goed tot hun recht qua openheid in ieder geval, de bass heeft wel wat problemen maar dat is een ander verhaal.
Wat ik over de speakers gelezen heb, schijnen het juist vaak de tweeters zijn die problemen geven? Als ik met mijn oor luister doen alle drivers het wel en hoor ik ook niet echt verschil tussen de linker of rechter speaker.
Ze missen alleen echt openheid en helderheid alsof er echt een deken voor hangt.

Ik woon in de regio Deventer

supernova

« Reactie #7 Gepost op: 11 juni 2015, 20:37:29 »
Klopt niet het zijn meestal de mids ribbon die stuk gaan.het is wel zo dat deze speakers een geweldig laag hebben en dat het daarom na jou idee te weinig open is.het is maar een gedachte.

benjamin

• Oost, west, thuis is het ook niet alles
« Reactie #8 Gepost op: 12 juni 2015, 09:52:49 »
Klopt niet het zijn meestal de mids ribbon die stuk gaan.het is wel zo dat deze speakers een geweldig laag hebben en dat het daarom na jou idee te weinig open is.het is maar een gedachte.
Hoe komt het eigenlijk dat de midribbons stukgaan ? Is de productiekwaliteit ondermaats of is de scheidingsfrequentie te laag ?
Zelfbouw IMF TLS 50 met Wharfedale Laser 100 Rank- Arena units, 4 maal 10 cm. Wharfedale Laser 100 Rank- Arena mids. en 3 Wharfedale Laser 100 Rank tweeters, gemodificeerde Philips ribbons. Grundig Rosita 6500 set.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

supernova

« Reactie #9 Gepost op: 12 juni 2015, 10:33:36 »
Geen idee ik weet wel dat de tweeters die er eerder in zaten een Japanse ribbon was(weet het merk even niet meer)in deze Vulcans zitten door Quadral eigen ontwikkelde tweeters.

jdc

• *
« Reactie #10 Gepost op: 16 april 2017, 16:29:20 »
De mediums van de vulkan hebben een afregeling, als je die uitbouwd zie je bovenaan ( of ondraan, ben ik vergeten)
Een klein gaatje, hierin past een inbussleutelje engelse maat 1/16 voorzover ik mij herinner.
Met dit sleuteltje kan het membraan aangespannenworden (VOORZICHTIG), misschien is hier wat mis. Kijk ook de zekering na ( achterwand) want zelfs als die onderbroken is komt er nog een beetje geluid uit de mediums en de tweeters. Sorry , ik lees nu pas en pertoeval uw vraag.
Mvg

jdc

• *
« Reactie #11 Gepost op: 17 april 2017, 11:38:40 »
Nadat ik het de bovenstaande comentaren nog eens gelezen heb, kan het ook zijn dat er niets mis is met uw vulkans. Als men geluid gewoon is van kleinere en modernere luidsprekers, dan klinkt inderdaad de vulkan terughoudend. Het hangt ook af van de kwaliteit van de bron, versterker vooral om de finesse in het hoog hoorbaar te maken, ik stond er ook dikwijls teleurgesteld bij (bij het aanhoren...) tot ik eens "serieus" geluisterd heb en met een "fijne" versterker.
Die band-tweeters geven geen spetterend geluid, wl subtiele boventonen die de lucht rondom de instrumenten realiseert. Hopelijk kan mijn te late reactie u nog van dienst zijn.
mvg

benjamin

« Reactie #12 Gepost op: 17 april 2017, 11:52:29 »
Wat is een "fijne" versterker ?
Zelfbouw IMF TLS 50 met Wharfedale Laser 100 Rank- Arena units, 4 maal 10 cm. Wharfedale Laser 100 Rank- Arena mids. en 3 Wharfedale Laser 100 Rank tweeters, gemodificeerde Philips ribbons. Grundig Rosita 6500 set.

jdc

• *
« Reactie #13 Gepost op: 17 april 2017, 13:44:42 »
het tegenovergestelde van een "groffe" haha, ik bedoel hiermee een versterker die in staat is van veel kleine (fijne) nuances weer te geven, dus waarbij het geluid niet uitmondt in een massa maar waarbij de verschillende elementen (instrumenten, stemmen) duidelijk weergegeven en kunnen geidentificeerd  en geplaatst worden. Het is eigenlijk niet zo simpel om om een definitie van een begrip te geven, meestal bedoelt men iets , en hoort daarbij een omschrijving, een benadering, een feeling, enz....
mvg

benjamin

« Reactie #14 Gepost op: 17 april 2017, 13:54:21 »
het tegenovergestelde van een "groffe" haha, ik bedoel hiermee een versterker die in staat is van veel kleine (fijne) nuances weer te geven, dus waarbij het geluid niet uitmondt in een massa maar waarbij de verschillende elementen (instrumenten, stemmen) duidelijk weergegeven en kunnen geidentificeerd  en geplaatst worden. Het is eigenlijk niet zo simpel om om een definitie van een begrip te geven, meestal bedoelt men iets , en hoort daarbij een omschrijving, een benadering, een feeling, enz....
mvg
Ik heb het al eens eerder aangehaald op het forum , een Mark Levinson van 25.000 gulden vergeleken met een Fisher versterker van nog geen 300 gulden, en met een Kenwood KA/405 uit 1978 van 400 gulden destijds ; op verschillende luidsprekers , Kef , Heco , Magnepan , IMF....diverse blindtests gedaan met verschillende luisteraars...

Niemand , echt niemand , kon de Mark Levinson er tussenuitpikken.