Auteur Topic: Upgrade advies: Dynaudio, B&W, Revel of toch iets anders?  (gelezen 584 keer)

jazzman

• **
Re: Upgrade advies: Dynaudio, B&W, Revel of toch iets anders?
« Reactie #15 Gepost op: 11 april 2021, 11:48:29 »
Ik zie niet in waarom je aftersales niet op orde zijn als je website niet up to date is.
Mijn website is dat ook niet... OMDAT ik mijn persoonlijke service hoger inschat dan een onpersoonlijke webpagina met algemeenheden.
Ik sta mijn klanten vrijwel 24/24 7/7 te woord.

En ja... ik bouw ook luidsprekers. In België. 😇

De website waar naar verwezen wordt is UIT DE LUCHT... het zou dus zomaar kunnen zijn dat die bouwer niet meer bestaat.. en dus ook geen after sales..

Als men de gok wil wagen.. geen probleem..
Lyngdorf DPA-1 - Lyngdorf SDA 2175 - Yamaha CD-S3000 - Aurender X100L - Ayre Acoustics QB-9 DSD - Velodyne SPL 1200 Ultra - Dynaudio C1 mkII - TEAC HA-501 - Sennheiser HD800 - Transparent Music Link Plus en Audioquest Diamond bekabeling

Bloom

• Bloom's music blooms!
    • Mijn set
« Reactie #16 Gepost op: 11 april 2021, 12:24:17 »
Eén van mijn beste vrienden woont in Herk-de-Stad waar die bouwer ook zou moeten zitten. Ik zal eens vragen of hij er wat van weet...

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #17 Gepost op: 11 april 2021, 14:25:59 »
uit de lucht..gegrepen?

Ik las een stukje over de bouwer die een audioclub bezocht had en zijn filosofie uitlegde. Hij vond dat een luidspreker als een omgekeerde microfoon moest werken als het ware.
Wanneer je weet dat er voor een enkele opname al tientallen verschillende microfoons met evenzovele verschillende eigenschappen worden gebruikt is dat een leuk praatje voor de audioclub maar snijdt verder weinig hout. Met cardoidekarakteristieken worden goede resultaten bereikt maar microfoons verschillen behoorlijk in de cardoidewerking dus een eenduidige speaker kun je daar nauwelijks op ontwerpen.
« Laatst bewerkt op: 11 april 2021, 15:30:46 door Be tweeter »
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

jazzman

• **
« Reactie #18 Gepost op: 11 april 2021, 14:42:21 »
Cantara Audio

België
Audio Trading Belgium
Sint-Jorislaan 51
3540 Herk-de-Stad
België
mail: info @ audiotradingbelgium .com
tel.: +32 468 06 07 61
http://www.audiotradingbelgium.com

Lyngdorf DPA-1 - Lyngdorf SDA 2175 - Yamaha CD-S3000 - Aurender X100L - Ayre Acoustics QB-9 DSD - Velodyne SPL 1200 Ultra - Dynaudio C1 mkII - TEAC HA-501 - Sennheiser HD800 - Transparent Music Link Plus en Audioquest Diamond bekabeling

Bloom

• Bloom's music blooms!
    • Mijn set
« Reactie #19 Gepost op: 11 april 2021, 15:20:48 »
En het is die laatste website die kennelijk nooit ingevuld werd, als je daar naartoe surft, krijg je de standaardpagina van de hoster te zien voordat er een website neergepoot wordt. Zoiets wekt geen goede indruk natuurlijk.

Pathos

• *
« Reactie #20 Gepost op: 11 april 2021, 17:50:16 »
Hi,

Heb je al enig idee hoeveel je voor de streamer uit wil geven? Want als ik het zo even bij elkaar optel in het meest ongunstige geval (B&W), dan blijft er niet veel van je budget ervoor over. Vooral niet als je een transport met losse DAC combineert.

Er zijn natuurlijk zoveel mooie merken streamers tegenwoordig, ook incl DAC. Bv Auralic, Cambridge, Lumin, Naim, Moon.

Jethro1290r

• *
« Reactie #21 Gepost op: 25 april 2021, 08:45:28 »
En nog blijve zagen over die website man man 🙈🙈😅
Zijne winkel is momenteel gesloten omdat hij 500m verder een nieuw pand aan het verbouwen is en met al het COVID gedoe loopt alles vertraging op maar ik zal zijne nr geven dan kunde Kristof zelf bellen. Hij bouwt elke dag luidsprekers en custom installaties maar vanuit zijn atelier.

kristof@audiolimburg.com
0468 17 34 38

Pimmie1968

• Geluid kun je voelen maar is nooit tastbaar
« Reactie #22 Gepost op: 26 april 2021, 16:26:59 »

Daar zijn ze hier heel erg goed in Jethro ;D
Yamaha R-N803D - HDX-1000 - TDL Studio Monitor Compact

erikjan

« Reactie #23 Gepost op: 26 april 2021, 21:50:43 »
We zagen wat af. Vooral stoelpoten onder onbetrouwbare websites vandaan. :P
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

superge

« Reactie #24 Gepost op: 27 april 2021, 08:08:58 »
Je zou ook naar een Lyngdorf tdai3400 kunnen kijken. Hoef je geen streamer/dac meer te kopen en RoomPerfect DSP kan een uitkomst zijn bij ruimte gerelateerde problemen, vooral in het laag. Ik heb in mijn zoldersetje een tdai2170 waar ik erg tevreden over ben.
5k voor de streamer/dac/versterker, 9k voor een paar mooie speakers, hou je nog een duizendje over voor een nieuwe NAS.
The S in IOT stands for Security

Mmuetst

« Reactie #25 Gepost op: 28 april 2021, 21:20:02 »
Luisterruimte.....ja ik woon in Amsterdam in een jaren 20 huis. Qua akoestiek heb ik veel (reverb) resonantie. We hebben houten vloeren, veel raam en vrijwel niets aan de muur. De huidige opstelling laat niet toe dat de speakers te ver van de muur staan. Men zegt dat de ruimte net zoveel uitmaakt als de set en ik weet dat deze ruimte niet optimaal is.

Zo nu en dan kijk ik naar akoestische panelen maar ik heb daar geen verstand van en die zijn in de regel lelijk. Het lijkt me goed om de ruimte te verbeteren voor ik 15K neertel maar ik zou niet zo goed weten hoe ik dat moet doen.
Ik zou zeker gaan verdiepen in akoestiek. Middelmatige luidsprekers kunnen in goede akoestiek beter klinken dan hele dure in een badkamer. Heb deze ervaring maar vaak genoeg mee gemaakt. Lees deze pagina maar eens: (staat ook dezelfde conclusie) https://www.opusklassiek.nl/audiotechniek/tw_akoestiek01.htm
Wat luidsprekers betreft kan men hier van alles roepen: van Elac tot kleine Belgische bouwers, jij moet het mooi vinden. Bedenk een budget (hou dus ook rekening met geld voor akoestische verbetering) en ga verschillende systemen beluisteren en vergelijken.

Bloom

• Bloom's music blooms!
    • Mijn set
« Reactie #26 Gepost op: 28 april 2021, 21:24:09 »
Hoezo is één opmerking van mij over die website "blijven zagen"?

King of the mountains

• *
« Reactie #27 Gepost op: 1 mei 2021, 09:50:32 »
Als het niet perse vloerstaande speakers moeten zijn, zou je ook kunnen kijken naar bijvoorbeeld de PL100ii van Monitor Audio. Kost ongeveer de helft van je gestelde budget voor speakers, wat je dan weer kunt besteden aan mooie apparatuur. Ik luister er zelf ook naar, via een Moon 340i versterker. Klinkt top.

erikjan

« Reactie #28 Gepost op: 2 mei 2021, 19:05:59 »
Budget kun je beter hoog stellen voor de speakers, de rest is bijzaak (afgezien van de akoestiek).
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

frits denon

• HiFi is emotie
« Reactie #29 Gepost op: 2 mei 2021, 19:37:00 »
Budget kun je beter hoog stellen voor de speakers, de rest is bijzaak (afgezien van de akoestiek).

+1.
Mooie spullen van Scott, Denon, Kenwood, Sony, Hepta, Elac en Rel.