Auteur Topic: Denon, Yamaha of Anthem AV Receiver?  (gelezen 82 keer)

PdG

• *
Denon, Yamaha of Anthem AV Receiver?
« Gepost op: 16 april 2021, 12:19:52 »
Elders kreeg ik helaas niet echt een goed antwoord op mijn vraag, maar ik had hem eigenlijk ook direct hier moeten plaatsen. Dus bij deze  :)

Mijn huidige AV Receiver Marantz 6007 is aan vervanging toe (Airplay werkt niet meer en hij valt af en toe uit) en ben aan het twijfelen over welke ik moet aanschaffen. Nu heb ik aardig wat adviezen gehad, maar het komt vooral neer op wat de desbetreffende zaak (Klubben, Hobo etc) zelf verkoopt heb ik het idee. Toch komt veelal Anthem en Denon naar voren.

De huidige setup is 2 B&W's CM8 Fronts, CMC Center, CM1's achter, REL sub en een Samsung tv 8000 serie (met Samsung connect box).

Ik ga de Receiver voornamelijk gebruiken voor films, (streaming) muziek en de PS5. Het geluid mag wel een beetje pit hebben aangezien het geheel nu wat vlak klinkt af en toe (eindversterker is geen ruimte voor). Verdere functies die er op moeten zitten: Spotify connect, Airplay 2, E-arc en een goede roomcorrectie. HDMI 2.1 is een pré voor de toekomst, maar niet belangrijk.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de huidige modellen van Denon, Anthem, Yamaha etc. en wat het advies hierin is. Het budget is +/- € 2.000.

Subbuilder

Re: Denon, Yamaha of Anthem AV Receiver?
« Reactie #1 Gepost op: 16 april 2021, 23:00:43 »
CM8 heeft veel stroom nodig. Ik denk niet dat je dat in deze prijsklasse/merken gaat vinden.
Anthem ken ik niet uit eigen ervaring.
Een Arcam AVR550 kan het wel aan, maar dat is een oud model en niet meer nieuw leverbaar.
Gelukkig is er de Lexicon RV6 die eigenlijk een rebranded AVR550 is. En momenteel nog nieuw te vinden aan de absolute dumpprijs van €1.800.
Dat zou mijn tip zijn.
Its not because you can neither hear nor measure it, that the difference ain't clear ... to me!