Auteur Topic: Stradivariaudio Amantes  (gelezen 253 keer)

TimHifi

• *
Stradivariaudio Amantes
« Gepost op: 27 april 2021, 12:26:09 »
Hi,

Heeft iemand ervaring met de Amantes van Stradivariaudio (voorheen Millon)?
De enige reviews die ik kan vinden van deze luidspreker is van de oude versie Matador.
De leverancier zegt dat deze zich kunnen meten met B&W 802 en vergelijkbaar.
In de luisterstudio is het erg moeilijk vergelijken, dus zou graag eens ervaringen willen horen.

Alvast bedankt voor het delen!

jazzman

• **
Re: Stradivariaudio Amantes
« Reactie #1 Gepost op: 27 april 2021, 14:38:43 »
STRADIVARI Amantes

STRADIVARI is de nieuwe naam voor Millon. Als u op dit moment testen en reviews wilt vinden over onze luidsprekers kunt u het nu nog het beste vinden onder de naam Millon Amantes.

Om met de deur in huis te vallen en voor alle duidelijkheid deze klinkt beter dan alle inruil en vergelijk luidsprekers die we hebben staan: B&W 804D3 9.000 euro Avalon Opus Ceramique 22.000 Sonus Faber Guarneri Memento 10.700. Sonus Faber Amati Homage 18.000 euro, Dynaudio Evoke 30, KEF R5, B&W 704 S2, Audiovector SR3 Super, Dali Rubicon 5, Harbeth 30.1 en P3ESR Etc.

En door directe fabrieksverkoop hoge korting.

Wat maakt een dergelijke high end luidspreker bijzonder? De drivers zijn handgemaakt in Nederland door ons zelf. De luchtigheid, het gemak van de weergave, de natuurlijkheid, de volheid en transparantie, de machtige diepe en strakke basweergave en de precisie van de afbeelding.
Geniet van een luidspreker die alles met zo'n ongekend gemak en diepte weergeeft dat het vele andere dure luidsprekers verstijft achter laat.

Vergelijk de Amantes met de Avalon Opus Ceramic van 22.000 euro. Hoor hoe de Amantes nog een stuk mooier klinkt dan de Amerikaanse telg. of andere luidsprekers als u wenst.

Technische gegevens:
3 weg dynamisch bassreflex systeem
Laag 2 x 16.5 cm langeslag en luchtgedroogde papierconussen. Aluminium open basket.
Midden 13 cm luchtgedroogde papierconus. Aluminium open basket.
Hoog widerange softdome.
Filters: laag 2e orde laagmidden 2e orde middenhoog 1e orde hoog 3e orde
Belastbaarheid: 160 Watt continue
Aangeraden versterker: 20 tot 160 Watt
Impedantie: 4 - 8 Ohm
Rendement: 91 dB
Overgangfrequenties:
Laag: 20 Hz - 180 Hz
Midden: 180 Hz - 3.5 kHz
Hoog: 3.5 kHz- 40 kHz
Gewicht: 25 kG
Afmetingen
Hoogte : 107 cm
Breedte: 19.5 cm
Front: 17 cm x 107 cm
Diepte : 35 cm
In zwart aanbieding set prijs 3895 euro / set
In Amerikaans notenfineer prijs 4295 euro/ set

Trefwoorden: Audio Physic, Bowers en Wilkins, B&W, Bryston, Celestion, Quad, kef, quadral, Infinity, Wilson, Mordaunt Short, Audiovector, Harman Kardon, Rogers, Spendor, Imf, Heco, Revel, Devialet, Magnepan, Magico, Mc, Totem, Klipsch, Harbeth, Pied Piper, Canton, Martin Logan, Monitor Audio, Meridian, Naim, Paradigm, Philips, Rel, Diapason, Sonos, Chario, Magnat, Dynaudio, Onkyo, Phonar, Piega, Pmc, Epos, Bose, Focal, Tannoy, Triangle, Xanadu, Linn, Dali, Elac, Mission, Proac, Jbl, Usher.

Stradivari Alkmaar
Waalstraat 317
1823EP Alkmaar
Tel 072 5156166

In vergelijk met o.a. B&W 804D3 9.000 euro Avalon Opus Ceramique 22.000 Sonus Faber Guarneri Memento 10.700. Sonus Faber Amati Homage 18.000 euro, Dynaudio Evoke 30, KEF R5, B&W 704 S2, Audiovector SR3 Super, Dali Rubicon 5, Harbeth 30.1 en P3ESR Etc.

Stradivari Oosterhout
Vaartweg 10A
4905BL Oosterhout

Theo Remmerswaal
Tel 0162-692842
Tel 0162-429618
GSM 06-33097 111
thremmerswaal@gmail.com

In vergelijk met B&W 804 D3 9.000 euro, Dynaudio Contour S3.4 5.400 euro, Avalon Arcus,
Harbeth 30.1 en P3ESR Audio Physic Tempo V, Audio Physic Scorpio 25 5400 euro, PMC GB i, Naim Allae, Final 600i etc.

Als u een luisterafspraak wilt maken zou u dan willen vermelden of u een luisterafspraak in Oosterhout wenst of in Alkmaar? En als het kan ook graag welke dag(en) en tijd(en) uit zou komen? Dank u wel!

zie ook www.stradivariaudio.com
Lyngdorf DPA-1 - Lyngdorf SDA 2175 - Yamaha CD-S3000 - Aurender X100L - Ayre Acoustics QB-9 DSD - Velodyne SPL 1200 Ultra - Dynaudio C1 mkII - TEAC HA-501 - Sennheiser HD800 - Transparent Music Link Plus en Audioquest Diamond bekabeling

jazzman

• **
« Reactie #2 Gepost op: 27 april 2021, 14:39:53 »
Vergelijk met een B&W 802 D3 is dus overdreven ;D

Je kunt nu lezen wie je moet hebben voor je vraag
Lyngdorf DPA-1 - Lyngdorf SDA 2175 - Yamaha CD-S3000 - Aurender X100L - Ayre Acoustics QB-9 DSD - Velodyne SPL 1200 Ultra - Dynaudio C1 mkII - TEAC HA-501 - Sennheiser HD800 - Transparent Music Link Plus en Audioquest Diamond bekabeling

TimHifi

• *
« Reactie #3 Gepost op: 27 april 2021, 19:24:46 »
Beste Jazzman,

Bedankt voor je reactie, maar.... Mijn vraag was natuurlijk niet om nogmaals het marketing verhaal te delen. Die heb ik zelf wel kunnen vinden.
Ik ben op zoek naar ervaring van onafhankelijke gebruikers, en die zijn niet/nauwelijks te vinden op internet.

Dus als iemand die wel kan delen, graag!

jazzman

• **
« Reactie #4 Gepost op: 27 april 2021, 20:19:23 »
Excuus, suc6 met het vinden van reacties..

Mmuetst

« Reactie #5 Gepost op: 28 april 2021, 19:24:14 »
Beste Jazzman,

Bedankt voor je reactie, maar.... Mijn vraag was natuurlijk niet om nogmaals het marketing verhaal te delen. Die heb ik zelf wel kunnen vinden.
Ik ben op zoek naar ervaring van onafhankelijke gebruikers, en die zijn niet/nauwelijks te vinden op internet.

Dus als iemand die wel kan delen, graag!
En ook vind je een review, het blijft bij luidsprekers ook vooral smaak. Voor de duidelijkheid, ik ken deze luidsprekers niet en heb dus ook geen oordeel. Maar bezit wel 8 paar luidsprekers die allemaal weer anders klinken. Tussen die luidsprekers zitten modellen waar je vroeger behoorlijk je portemonnee voor moest trekken. Ik zou zeggen maak een luisterafspraak bij Jazzman (uit zijn reactie lijkt hij de persoon achter Millon, maar kan het mis hebben) en oordeel zelf, jij moet uiteindelijk de luidsprekers mooi vinden.
« Laatst bewerkt op: 28 april 2021, 19:44:31 door Mmuetst »

Mmuetst

« Reactie #6 Gepost op: 28 april 2021, 19:30:56 »
Grappig op de website staat een afbeelding van een oud model van dit merk:

En ik heb ik mijn mancave de Translator Reflexion staan...

Was dit een voorbeeld voor dit type? De units zijn natuurlijk wel anders.

jazzman

• **
« Reactie #7 Gepost op: 28 april 2021, 20:35:34 »
Ik zou zeggen maak een luisterafspraak bij Jazzman (uit zijn reactie lijkt hij de persoon achter Millon, maar kan het mis hebben) en oordeel zelf, jij moet uiteindelijk de luidsprekers mooi vinden.

Fantastisch, wat een conclusie....  :yeah:

De tekst is gewoon op het wereld wijde web terug te vinden... En als je de tekst goed leest, dan zie je dat er bijna geen reviews te vinden zijn van de Stradivari Audio Amantes. Staat er gewoon... vandaar dat ik dat (behulpzaam) geplaatst hebt.... Stradivari Audio is alleen via de fabriek te krijgen... dus.... trek je conclusie.

Suc6 met de zoektocht, ik hoop dat je datgene vind wat je zoekt...

ps.... Dynaudio Confidence staat in mijn luisterruimte... andere koek dus.

Mmuetst

« Reactie #8 Gepost op: 28 april 2021, 20:51:17 »
Fantastisch, wat een conclusie....  :yeah:

De tekst is gewoon op het wereld wijde web terug te vinden... En als je de tekst goed leest, dan zie je dat er bijna geen reviews te vinden zijn van de Stradivari Audio Amantes. Staat er gewoon... vandaar dat ik dat (behulpzaam) geplaatst hebt.... Stradivari Audio is alleen via de fabriek te krijgen... dus.... trek je conclusie.

Suc6 met de zoektocht, ik hoop dat je datgene vind wat je zoekt...

ps.... Dynaudio Confidence staat in mijn luisterruimte... andere koek dus.
Dan had ik het verkeerd begrepen Jazzman, mijn excuses...dacht dat het jou verhaal was...maar het kwartje valt.... blijft het advies wel hetzelfde voor Tim...zelf gaan luisteren, luidspreker recenties zijn leuk, maar is hun smaak en niet jou smaak.
Uit nieuwsgierigheid: Dynaudio Confidence, welke type?
« Laatst bewerkt op: 28 april 2021, 21:02:06 door Mmuetst »

superge

« Reactie #9 Gepost op: 28 april 2021, 21:51:16 »
Het feit dat ze Marktplaats helemaal volspammen is voor mij al reden genoeg om dit merk links te laten liggen.
The S in IOT stands for Security

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #10 Gepost op: 28 april 2021, 22:38:34 »
Volgens mij zijn dit geen recensies maar konterfeitsels van de eigen website.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

Luistervink

• *
« Reactie #11 Gepost op: 9 juni 2021, 23:28:55 »

Afgelopen december heb ik een nieuwe set speakers aangeschaft. In de zoektocht uitgebreid geluisterd naar de Amantes.

Op een gegeven moment had ik de hele Millon familie in huis. De Cobra's waren al van mij, de Phantom en de Amantes waren op bezoek. De Phantoms zijn gebleven.

Ik ben geen schrijver en daarbij hoor ik wel veel, maar vind het moeilijk de nuances onder woorden te brengen. Verwacht dus geen gedetailleerde recensie.

Wat zal ik ervan zeggen:
Er komt veel meer uit de Millons dan je op basis van het formaat zou verwachten
Het hoog is sprankelend
Het laag is redelijk strak en gaat mooi diep
De prestaties in het middelgebied variŽren met de soort muziek. Akoestisch, klassiek en weergave van stemmen is fantastisch. Als je primair hard rock of elektronische muziek draait ben je wellicht beter af met een andere set speakers.
Al met al een hele muzikale speaker die heel goed in staat is de emotie uit de muziek weer te geven.

In vergelijking met andere speakers:
Wat mij tijdens de zoektocht bevallen is, is het hoog van Audio Physic, Focal. Het laag en midden van Audio Vector, Monitor Audio, B&W. De emotie van Spendor. Let wel alle in de prijsklasse tot 5000,- per set.
Voordat dit samenkomt in 1 speaker luister je naar Focal, Sonus Faber, Dyn Audio in een hele andere prijsklasse en ook een veel groter formaat speaker.

De Phantom ipv de Amantes:
De Amantes die ik in huis had hadden het karakter van de Cobra's. De Phantoms speelden wat agressiever en de weergave van elektrische gitaren beviel me beter. Dit heb ik ook teruggekoppeld aan de verkoper, tevens ontwerper van de speakers. Daar een van de demo Phantoms een kleine beschadiging had heb ik die 2 maanden later omgeruild voor een andere. Op dat moment had de Amantes een serieuze update gehad met oa een nieuwe driver voor het midden gebied. Dat was serieus andere koek. Wellicht als de Amantes aan de S of S2 versie toe is.....
Op dat moment gaf de verkoper ook aan verder te gaan onder de naam Stradivari. Daar zit je dan met je 2 maanden oude speakers van een merk dat niet meer bestaat....

In Alkmaar kun je Millon familie vergelijken met oa de B&W 804 D3. (9000,- per set). Heen en weer gewisseld tussen de Amantes en de 804 met een CD van Diana Krall. De Amantes is levendiger en zet de zangeres bijna letterlijk in de kamer.

Het belangrijkste is natuurlijk om zelf te gaan luisteren, eventueel de speakers een weekje in huis te nemen.
Ik kan het aanraden deze speakers mee te nemen in het vergelijk.