Auteur Topic: Tweeters Bowers & Wilkins DM5 stuk of...?  (gelezen 98 keer)

JS

• *
Tweeters Bowers & Wilkins DM5 stuk of...?
« Gepost op: 14 mei 2021, 13:31:43 »
Goedemiddag beste audioliefhebbers,

Na een paar jaar 'op zolder' is het tijd mijn setje van Harman Kardon HK1200 met B&W DM5-speakers opnieuw een mooi plekje te geven: geen kruipende babies meer over de vloer die de koepeltjes van de speakers induwen.

Na installatie klinkt het geheel wat dof, het blijkt dat de tweeters niks meer doen. Ik heb ze uit elkaar gehaald maar zie er niks geks aan, alles lijkt in orde. Zie de foto's. (hee, de foto's worden niet getoond?)

Ik ben zelf geen expert dus ben heel benieuwd wat hier zoal aan de hand zou kunnen zijn. Kan het de versterker zijn, of moet het probleem echt in de speaker zitten?

Alvast bedankt voor jullie tips & ideeŽn!

Jelle

« Laatst bewerkt op: 14 mei 2021, 13:53:40 door JS »

Mmuetst

Re: Tweeters Bowers & Wilkins DM5 stuk of...?
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2021, 09:56:08 »
Deze luidsprekers hebben een B&W TW20 tweeter, kan helaas niet snel op Google specs vinden, maar twijfel of er ferrofluid gebruikt wordt. Een draadbreuk zou dan logisch kunnen zijn. Of een defect in het filter.

Er zit trouwens ook een zekering in deze luidspreker, is die nog heel? Of maakt deze slecht contact?

Mocht je in de buurt van Utrecht wonen, ik wil altijd wel een blik werpen.
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2021, 10:07:24 door Mmuetst »

JS

• *
« Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2021, 15:34:01 »
Dankjewel!

Nu de eerste paniek gedaald is en het helder denken terug komt ;-) ga ik eerst speakers en versterker testen in een setje van iemand anders. Daarmee kan al veel worden uitgesloten.

Wordt vervolgd dus...

Mmuetst

« Reactie #3 Gepost op: 16 mei 2021, 17:03:36 »
Dankjewel!

Nu de eerste paniek gedaald is en het helder denken terug komt ;-) ga ik eerst speakers en versterker testen in een setje van iemand anders. Daarmee kan al veel worden uitgesloten.

Wordt vervolgd dus...
Geen dank, laat maar weten als je meer hulp nodig hebt. De reactie op het andere forum over de uitgedroogde coating vond ik ook interessant.