Auteur Topic: Hoeveel Elac luisteraars in dit Forum  (gelezen 2163 keer)

frits denon

• HiFi is emotie
Re: Hoeveel Elac luisteraars in dit Forum
« Reactie #30 Gepost op: 20 september 2020, 09:19:06 »
Even een update: Al een poosje een mooie set BS 244 monitoren in de TV set beneden staan. Zeer tevreden. Het hoog (Type III tweeter)  is vergelijkbaar met mijn Hepta Four Tunes. Voor het laag moet de Rel zelfs een stapje terug doen. Het is even pielen geweest met de afstelling voor het laag, maar het is nu weer mooi. Een sub moet niet teveel doen in mijn ogen, hoe meer de speakers zelf kunnen des te beter vind ik het qua geluid beeld.

Qua nummering staat de 200 serie boven de 100 etc. Als ik naar vloestaanders ga kijken voor in de luisterkamer set boven, zou het type III tweeter mijn voorkeur hebben. Past beter bij mijn al wat ouder wordende oren.
Mooie spullen van Scott, Denon, Kenwood, Sony, Hepta, Elac en Rel.

Eip

« Reactie #31 Gepost op: 11 oktober 2020, 16:44:38 »
Hallo allemaal.

leuk om te lezen dat het topig, dat ik in 2009 starte, nog steeds leeft. De BS 203.2 waar ik toen over schreef, heb ik nog steeds. Nu al 15 jaar. En ze doen het nog heel goed, en nog vele jaren hoop ik. Bedankt voor jullie vele reactie's in de afgelopen jaren. Met vriendelijke groeten Eip. 
Onkyo r-811 rds  NAD C720BEE in opslag.
Marantz cd5001
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006

frits denon

• HiFi is emotie
« Reactie #32 Gepost op: 11 oktober 2020, 17:28:53 »
Ik kan me voorstellen dat je er nog steeds blij mee bent. Bij mij is de liefde voor Elac inmiddels wel toegeslagen. :yeah:

Behalve de set beneden op de TV heb ik op mijn Denon PMA 2000ae nu de FS 247 in cherry kleur staan en sinds vandaag mogen mijn Elac FS 187 Hobo Special Edition (mat zwart) aangestuurd worden door mijn pas gereviseerde Scott A436 met T 526 tuner.

Beide sets staan in mijn luisterkamer boven op zolder en klinken erg fijn. :armswing:

frits denon

• HiFi is emotie
« Reactie #33 Gepost op: 19 juli 2021, 22:01:29 »
Kwam dit nieuws tegen van Andrew Jones van Elac:

It is with great excitement that I announce the next chapter in my life and career. After a fun and fulfilling 6 years with ELAC I have left to pursue a fantastic opportunity that has presented itself.
More details will follow in due course.
I leave behind at ELAC friends that came with me and new friends I made, and a team that has great talent and a bright future.
I am very grateful to have been a part of the amazing success that everyone achieved. It was an amazing experience.
I now look forward to new adventures, new designs and interesting times!