Auteur Topic: Bowers & Wilkins Formation Bar  (gelezen 521 keer)

Jorrian1990

• *
Bowers & Wilkins Formation Bar
« Gepost op: 11 januari 2021, 01:48:31 »
Enkele weken geleden heb ik de B&W Formation Bar aangeschaft. Eerste indruk: wat een subliem geluid. Echter na enkele weken kwam de teleurstelling. Ik was serie aan het kijken op tv en het geluid begon te stotteren, met als gevolg daarvan dat er een constant terug kerende tik/klap uit de soundbar kwam. Ik heb de stekker eruit gehaald, terug erin, en het constant terug kerend geluid kwam weer terug. Ook zonder optische kabel erin. Factory reset gedaan, maar ook toen kwam het geluid weer terug, zonder ik hem überhaubt weer had gekoppeld in de app. Stekker eruit gehaald en er uit gelaten. ‘s Avonds weer geprobeerd en wat blijkt? Hij deed het weer! Ik heel blij en ben hem verder gaan gebruiken. Een paar dagen later wilde ik de app van radio sublime afsluiten, ik had deze over mijn B&W Formation set staan vanaf mijn Iphone. Wat gebeurd er? Het tikkende/klappende geluid deed zich weer voor en ik moest de stekker er weer uit halen. Een dag later de stekker er weer in gedaan, en hij werkte weer. Tot we 's avonds tv zaten te kijken via de tv decoder, het geluid begon weer te stotteren en daar was het constant tikkende/klappende geluid weer. Ondertussen is hij al een keer voor reparatie weggeweest waarbij het moederbord vervangen is, maar het probleem was na een week al weer terug. Nu staat hij weer aangemeld voor reparatie bij de leverancier. Het lijkt wel op een software fout denk ik. Heeft iemand dit probleem al eerder ondervonden? Mijn 5.1 set van B&W Formation (Formation Bar, 2 x Flex en Sub) zit aangesloten op een Samsung QE55Q950R 8K televisie van 2019. Dat moet op zich ook geen probleem zijn lijkt me, en daar buiten gebeurt het ook als er geen optische kabel zit aangesloten. Het gebeurt ook als ik de soundbar niet koppel met de Subwoofer (Formation Bass) en de achter speakers (2x Formation Flex). Ik ben benieuwd of iemand dit probleem ook heeft ondervonden!
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2021, 01:50:42 door Jorrian1990 »

Tieske

• *
Re: Bowers & Wilkins Formation Bar
« Reactie #1 Gepost op: 7 april 2021, 10:03:18 »
Hi Jorrian1990,

Ben benieuwd of je via een andere weg al wat meer info hebt kunnen achterhalen. Is je probleem reeds opgelost ?

Ik zit met een soortgelijk probleem. Vorig jaar mrt 2020 een formationbar, sub en twee flex speakers aangekocht nadat ik na het luisteren in de audiozaak verliefd werd op het mooie strakke dynamische geluid. Eenmaal thuis begon na enkele weken al het gedonder. Ik ben inmiddels aan mijn vijfde bar bezig heb een accespoint hangen op enkele meters van mijn audioset ( accespoint uiteraard rechtstreeks via de kabel aangesloten op mn router ) en nog steeds werkt t niet allemaal vlekkeloos. Soms lijkt t even goed te gaan en dan ineens is er weer hetzelfde probleem. plofjes,tikjes en audiouitval bij t  kijken van Nedvliks / videoland en via decoder van ziggo. Heb nog veel meer dingetjes maar ben er niet op uit om negatief te zijn, ben vooral opzoek naar een oplossing en wellicht dat jij een leuke tip hebt nav jouw ervaring.

Hoop op een reactei va je, BVD.

Groet.

Jorrian1990

• *
« Reactie #2 Gepost op: 7 april 2021, 10:10:17 »
Goedemorgen Tieske,

Wat vervelend! Mijn Formation Bar is 3 keer ter reparatie opgestuurd en de laatste keer met succes. Ze hebben eerst wat onderdelen vervangen zoals moederbord etcetera. Dit mocht allemaal niet helpen. De laatste keer hebben ze kabels binnen in vervangen hebben ze mij verteld en nu is het probleem opgelost. Ze hebben mijn Formation bar bij Hanex Service gerepareerd.

Heeft u 5 keer een nieuwe Formation bar gehad?

Met vriendelijke groet,

Jorrian

Tieske

• *
« Reactie #3 Gepost op: 7 april 2021, 11:06:51 »
Hi Jorrian,

Dank voor je reactie, klopt... enkele weken geleden is mijn gemodificeerde bar geleverd, dit is eigenlijk een jong gebruikte bar die aangepast is met nieuwe onderdelen. Komt idd ook bij Hanex vandaan. deze heeft misschien een paar weken zonder problemen gedraaid en nu begint t weer. Er zijn al veel problemen geweest en telkens is er een nieuwe Bar geleverd via mijn Audioleverancier. Gelukkig pakken ze dit goed en professioneel op maar heb t gevoel dat we vast gaan lopen doordat ik steeds weer nieuwe dingetjes ervaar. bv ook een galm als ik een paar uur aan het streamen ben via Spotify. Dan even de tv aanzetten zodat het geluid even vanuit die hoek komt en dan is het weer weg. Zou zomaar eens een sw probleem kunnen zijn...

Ik ga nu mijn thuisnetwerk nogmaals opnieuw installeren , hoop van harte dat dit werkt ..

Groet!!

Jorrian1990

• *
« Reactie #4 Gepost op: 7 april 2021, 11:46:07 »
Oh dat is wel stront vervelend zeg! Ik heb hier een wifi netwerk van Unifi. Daar heb ik 3 bedrade accespoints van in huis hangen, en ik moet zeggen dat dat echt wonder spul is. Geen gezeik met wegvallen van verbinding etc. Bij mij zitten trouwens de soundbar en de subwoofer met de utp kabel op mijn switch aangesloten, en wil in de toekomst mijn achterspeakers ook nog zo aansluiten. Maar het werkt hier allemaal perfect in huis nu! Ik heb de 5.1 Formation set in de woonkamer, een Formation Wedge voor in de tuin, 2x Formation Flex in de keuken en een Formation Audio voor mijn platenspeler en het werkt allemaal perfect nu.

Gek van die galm wat je ervaart, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Zijn er nog meer problemen die je ervaart?

Tieske

• *
« Reactie #5 Gepost op: 7 april 2021, 12:17:02 »
Hey,

Heb de 2x flex, bar en aub in mijn woonkamer staan. Hier hangt ook de unifi nano welke rechtstreeks is aangesloten op de router. Zou zeggen, zeker omdat B&W het verkoopt als wifi bar dat t dan goed zou moeten werken. ik heb ervaren dat de bar 2 soundbars tot twee keer toe compleet uitvielen en niet meer te activeren waren, speakers bij een bar die als opgeblazen klonken, en een bar die niet lekker functioneerde en het contact verloor met de andere speakers en onze iphones. Nu dus de vijfde waar t ook niet lekker mee gaat. Ik zou willen testen met bekabeling maar uiteindelijk kan ik dat niet toepassen omdat ik een gietvloer in mijn woning heb en dus niets kan trekken. De loze leiding die ik heb laten leggen tijdens de bouw van de woning enkele jaren geleden zitten vol troep en de kabbelmannen die ik al heb laten langskomen om tot een gepaste oplossing te komen lukte t niet om er door heen te komen. Heb echt alles geprobeerd om de b&w set lekker te laten draaien. Wordt er een beetje frusti van. Nu laaste poging en dat is de unifi anders installeren en de frequentie vastzetten ookal geven ze bij unifi aan dat dat niet zou hoeven daar deze continu zoekt naar de juiste frequentie. Fingers crossed.

Tieske

• *
« Reactie #6 Gepost op: 7 april 2021, 12:19:14 »
maar, het geluid is geweldig. Heel erg content mee...  dus niet alleen negatief! Denk gewoon dat ze de bar te vroeg op de markt hebben geplaats. Dus het testen door de consument laten doen.

frits denon

• HiFi is emotie
« Reactie #7 Gepost op: 7 april 2021, 14:03:05 »
Goedemorgen Tieske,

Wat vervelend! Mijn Formation Bar is 3 keer ter reparatie opgestuurd en de laatste keer met succes. Ze hebben eerst wat onderdelen vervangen zoals moederbord etcetera. Dit mocht allemaal niet helpen. De laatste keer hebben ze kabels binnen in vervangen hebben ze mij verteld en nu is het probleem opgelost. Ze hebben mijn Formation bar bij Hanex Service gerepareerd.

Heeft u 5 keer een nieuwe Formation bar gehad?

Met vriendelijke groet,

Jorrian

Opmerking van Jorrian gelezen dat op enig moment intern kabels zijn vervangen?
Mooie spullen van Scott, Denon, Kenwood, Sony, Hepta, Elac en Rel.

Tieske

• *
« Reactie #8 Gepost op: 8 april 2021, 12:49:33 »
Hi,

Yes, idd gelezen maar dank voor de heads up! ik ga ( en hoop ) dat mijn aangepaste bar is voorzien van de nieuwe kabels. Uiteraard zal ik dit een keer bespreken met mijn leverancier daar ze altijd gereed staan tot service verlening.

Groet

Tieske

• *
« Reactie #9 Gepost op: 14 april 2021, 13:20:07 »
Hi,

Na goed overleg met mijn leverancier is er communicatie geweest tussen hen en B&W, Bar nr 6 incl laatste modificaties is inmiddels besteld. Zou idd iets met kabels en wifi zender/ontvanger zijn in deze bar.

Ben benieuwd...

frits denon

• HiFi is emotie
« Reactie #10 Gepost op: 14 april 2021, 18:36:53 »
Wij ook... ;)
Mooie spullen van Scott, Denon, Kenwood, Sony, Hepta, Elac en Rel.