Auteur Topic: HP Proliant gen 8 microservers voor muziek opslag  (gelezen 127 keer)

Mmuetst

HP Proliant gen 8 microservers voor muziek opslag
« Gepost op: 5 juni 2021, 11:36:45 »
Ik heb twee HP  microservers gen 8 met extra harde schijven 1x 120GB SSD 3x 3TB harde schijven. 16 GB geheugen.
Er zit een SD kaartje in, de server kan starten vanaf die SD kaart.
Er is ook een switch bij 8 Ports 1G die presies dezelfde vorm heeft als de servers.
Prijs per server €200,- of met switch €250,-  of alles voor €425,-

Alles ziet er netjes uit, geen krassen en komt compleet met kabels voor netwerk en power. Geen scherm, toetsenbord, muis en besturingssysteem. Maar als storage is Linux zo te installeren.

Had ik er bij vermeld hoe audiofiel deze switch is  ;)

Voor foto's zie link marktplaatst

https://www.marktplaats.nl/a/computers-en-software/servers/m1713681341-hp-proliant-microserver-gen-8-twee-stuks.html
« Laatst bewerkt op: 5 juni 2021, 13:17:49 door Mmuetst »

erikjan

Re: HP Proliant gen 8 microservers voor muziek opslag
« Reactie #1 Gepost op: 5 juni 2021, 13:15:32 »
Even dit uppen voor Mmuetst: dat zijn prima servers, ik heb er een aantal in gebruik als fileserver (ZFS gebaseerd). Doen hun werk voorbeeldig. Het zijn echte servers met echte server hardware zoals ecc ram.

Je vergeet alleen aan te geven hoeveel ram er in zit.
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

Mmuetst

« Reactie #2 Gepost op: 5 juni 2021, 13:19:57 »
Even dit uppen voor Mmuetst: dat zijn prima servers, ik heb er een aantal in gebruik als fileserver (ZFS gebaseerd). Doen hun werk voorbeeldig. Het zijn echte servers met echte server hardware zoals ecc ram.

Je vergeet alleen aan te geven hoeveel ram er in zit.
Dank Erikjan, gebruik de severs niet meer, was om  VMware lab te bouwen voor studie. Maar dat kan tegenwoordig allemaal bij virtual labs bij VMware zelf. En gezien ik het geld goed kan gebruiken voor een zwembad robot gaan deze in de verkoop. Er zit trouwens 16G aan geheugen in en extra duo netwerkkaarten.

erikjan

« Reactie #3 Gepost op: 5 juni 2021, 13:21:19 »
Kan die robot ook op afstand zwembaden schoonmaken? :angel: Dan mag hij hier ook komen. :P

't Is dat ik momenteel ook even zit met de aanleg van zwembad en bijbehorende kosten (tuin, huis enzo) anders was het prima opslag voor mijn kvm servers geweest, dan had ik live migrations kunnen doen.
« Laatst bewerkt op: 5 juni 2021, 13:26:40 door erikjan »
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

Mmuetst

« Reactie #4 Gepost op: 6 juni 2021, 21:10:41 »
Kan die robot ook op afstand zwembaden schoonmaken? :angel: Dan mag hij hier ook komen. :P

't Is dat ik momenteel ook even zit met de aanleg van zwembad en bijbehorende kosten (tuin, huis enzo) anders was het prima opslag voor mijn kvm servers geweest, dan had ik live migrations kunnen doen.
Ze staan nu al een paar jaar stil en nemen alleen ruimte in. Krijg nu wel weer dat geneuzel op marktplaats met de standaard vragen “wat is uw laagste prijs” ....zucht leren ze die kinders geen lezen meer op,school  ;)
Ik zal wel een mooie review geven van mijn zwembadrobot....ben nog aan het kijken welke ik ga kopen. Die robots zijn niet goedkoop....

Mmuetst

« Reactie #5 Gepost op: 23 juni 2021, 22:41:35 »
Kan op slot, alle servers zijn verkocht