Auteur Topic: Computer verbinden naar vintage versterker maar NIET via de headphone jack  (gelezen 196 keer)

Schorpioen

Re: Computer verbinden naar vintage versterker maar NIET via de headphone jack
« Reactie #15 Gepost op: 15 juli 2021, 10:23:29 »
Als ik een film van laptop op tv kijk dan sluit ik de tv middels HDMI op de laptop aan en de SPDIF van de tv op de DA convertor (Musical Fidelity V90). Op die manier heb ik nul last van vertraging.

Regenpak

• Johnny Bravo
  • **
    • Polonaise PIC Projects
« Reactie #16 Gepost op: 15 juli 2021, 13:51:57 »
LINE OUT ook? Maar dan begrijp ik niet dat het weg is met de versterker op een andere wandcontactdoos. Ik kan me geen voorstelling maken van het mechanisme dat jouw verschijnselen zou kunnen veroorzaken. Er zijn nu nog drie tests die je kan proberen:
  • Versterker op MIC input (!)
  • Koptelefoon in LINE OUT/HEADPHONES OUT
  • USB soundcard (of PCI-e)

Ik neem aan dat je een desktop PC hebt? Want met een lappie wordt het allemaal anders. Oh wacht, je hebt een HP Touch all-in-one PC. Geen fan van die dingen...

Edit: Nog een vierde ding:
  • Netsteker van de PC omdraaien

Tjerk

Analog87

• *
« Reactie #17 Gepost op: 16 juli 2021, 13:36:36 »
LINE OUT ook? Maar dan begrijp ik niet dat het weg is met de versterker op een andere wandcontactdoos. Ik kan me geen voorstelling maken van het mechanisme dat jouw verschijnselen zou kunnen veroorzaken. Er zijn nu nog drie tests die je kan proberen:

Ik neem aan dat je een desktop PC hebt? Want met een lappie wordt het allemaal anders. Oh wacht, je hebt een HP Touch all-in-one PC. Geen fan van die dingen...

Tjerk

Die MIC input? Plug ik de PC in via RCA op de mic input of versterker? Begrijp ik het goed?
Netstekker omdraaien gaat niet, da's een geaarde stekker. Idem voor de versterker trouwens.
Inderdaad, een desktop.
koptelefoon in de line-out ga ik proberen, ik laat je het resultaat weten.

Ik heb hier ook een kleine DAC liggen via USB. Dus het geluid gaat dan als volgt: PC > via USB kabel in de DAC > Line out op de DAC via jack naar RCA in de versterker. Ook dan GEEN geknetter... Helaas wel teveel latency om genietbaar te zijn.

Bloom

• Bloom's music blooms!
    • Mijn set
« Reactie #18 Gepost op: 16 juli 2021, 16:07:55 »
Als je een geaarde stekker niet kunt omdraaien, zit je kennelijk in België want daar wordt met penaarde gewerkt en dan kun je de stekker inderdaad maar op één manier in het stopcontact krijgen. In Nederland wordt met randaarde gewerkt en daar kun je de stekker op twee manieren inpluggen.

Regenpak

• Johnny Bravo
  • **
    • Polonaise PIC Projects
« Reactie #19 Gepost op: 16 juli 2021, 17:55:22 »
Die MIC input? Plug ik de PC in via RCA op de mic input of versterker? Begrijp ik het goed?
Ja, je begrijpt het goed. Doe alsof de MIC input een output is om rare aardlussen en dergelijke in de PC uit te sluiten. Ik neem aan dat die HP Touch een onboard (geïntegreerde) audiokaart heeft en geen plek voor een discreet exemplaar.

En probeer een Schuko (Duits/randaarde) spanningsslof/stekkerblok te scoren. Ik heb hier eentje liggen met een plug die ook in zo'n maffe Franse aardpincontactdoos past.

Tjerk
« Laatst bewerkt op: 16 juli 2021, 17:59:14 door Regenpak »

frits denon

• HiFi is emotie
« Reactie #20 Gepost op: 16 juli 2021, 19:36:38 »

Tjerk

De HP Touch is de mijne, Tjerk. En op MXLinux draai het oude beestje bij mij als een speer. Er zit een SSD in.
Mooie spullen van Scott, Denon, Kenwood, Sony, Hepta, Elac en Rel.

Regenpak

• Johnny Bravo
  • **
    • Polonaise PIC Projects
« Reactie #21 Gepost op: 17 juli 2021, 08:18:27 »
De HP Touch is de mijne, Tjerk. En op MXLinux draai het oude beestje bij mij als een speer. Er zit een SSD in.
Ach, weer eens niet goed gekeken. Nou, dan moet TS daar maar eens uitsluitsel over geven.

MX Linux ken ik niet, is debian-based zie ik net als mijn fivorate OS Ubuntu MATE.

Tjerk