Auteur Topic: De bekleding van mijn Bluesound Node 2 begint steeds meer te plakken!  (gelezen 136 keer)

demian

• *
Hallo iedereen,

De rubber/kunststof bekleding van mijn, in maart 2017 nieuw gekochte, Bluesound Node 2 begint steeds meer te plakken. De Node 2 staat in een kast, niet in het zonlicht en behalve met een vochtig doekje, nooit met iets anders schoongemaakt.

Ik ben niet de enige zo te lezen op het internet:

"The Node 2 has become very sticky, due to the rubber coating disintegrating. This after only three years operation. This coating is applied on ALL 2 and 2i series players so expect sticky devices after three/four years of ownership. This cannot be fixed, your player will look nastier every time you try to clean it. 1 dec 2020"

https://support1.bluesound.com/hc/en-us/community/posts/360038264734-CASE-PLASTIC-DEFECT-NODE-2

Op het net heb ik ook een paar manieren/voorbeelden gevonden hoe de plak te verwijderen. Het resultaat: de plak is weg, maar het uiterlijk wordt er niet mooier op.

https://www.instructables.com/How-to-Clean-Sticky-Rubber

https://www.youtube.com/watch?v=y_PsT753M_o

Zijn er meer forumleden met dit probleem en wie heeft de plak met succes, zonder het uiterlijk aan te tasten, kunnen verwijderen?
Quad VA-One / Rega Apollo R / Bluesound Node2 / Totem Acoustics Sky / Grado RS2e

Regenpak

• Johnny Bravo
  • *
    • Polonaise PIC Projects
Re: De bekleding van mijn Bluesound Node 2 begint steeds meer te plakken!
« Reactie #1 Gepost op: 18 april 2021, 16:26:06 »
Ik had dit met een eslick digitaal leesplankje. Ook een soort rubberachtige coating die plakkerig werd. Met (ik meen) spiritus de coating verwijderd. Het plankje moest hiervoor helemaal uit elkaar. Dit leverde een glimmende plastic behuizing op. Ik vond dit geen achteruitgang maar het veranderde het aanzicht compleet. Dat gaat met die Blue Note natuurlijk ook gebeuren.

Tjerk

demian

• *
« Reactie #2 Gepost op: 18 april 2021, 19:34:51 »
Dank je Tjerk.

Dat versmeren van die kunststof rubber zie ik wel vaker bij producten. Ik denk onder andere als gevolg van zweet bij veelvuldig vasthouden, maar bij een apparaat zoals de Node2 is dat laatste niet aan de orde.
Morgen eens kijken wat spiritus doet.

Het versmeren na 3-4 jaar vind ik erg snel. De Node2 is ruim 4 jaar en de Node2i 3 jaar geleden uitgebracht. Hoe meer kopers last van krijgen van die plakkerigheid des te sneller er een opvolger op de markt komt hoop ik!

Behalve die lelijk wordende rubber ben ik tevreden over de Node2. Het is een betaalbare audio streamer/DAC met prettige te bedienen app en een goede ondersteuning van app & toestel.
Quad VA-One / Rega Apollo R / Bluesound Node2 / Totem Acoustics Sky / Grado RS2e

demian

• *
« Reactie #3 Gepost op: 20 april 2021, 17:06:02 »
Vandaag met brandspiritus 85% de plakkerige rubber laag van de Node2 gehaald. Je moet voldoende spiritus gebruiken om het laagje op te lossen, maar tegelijk oppassen dat de spiritus niet het apparaat binnendringt. Nu verdampt dat spul vrij vlot, toch na afloop ter controle de streamer opgemaakt. Geen drup. Ook geen spoor van opgedroogd vocht.

Wrijven met spiritus op een doek schoot niet op, maar met een niet té fel schurend kunststof schuursponsje lukte het beter. Ik vind het resultaat acceptabel. De kunststof glimt niet, maar glanst zacht. Op korte afstand in het volle licht ziet de Node2 er ietwat vlekkerig uit, maar bij indirect licht op een rek of in mijn situatie in een kast irriteert het mij niet echt, terwijl ik doorgaans dit soort lelijkheid niet goed kan verdragen. Ik denk ook dat ik het minder erg vind omdat de node2 al 4 jaar oud is en omdat die stof gevoelige plakkerige rubber laag er eveneens smoezelig uit ziet.

Ik hoop dat de opvolger van de Bluesound Node2 niet gerubberiseerd is. Anders voor mij geen Bluesound meer.