Auteur Topic: na een paar minuten rechter geluid weg bij pro-ject perspective  (gelezen 253 keer)

arienne dirk

• *
na een paar minuten rechter geluid weg bij pro-ject perspective
« Gepost op: 20 januari 2021, 10:31:00 »
hoi. ik ben nieuw op het forum dus kan ik jullie hulp extra goed gebruiken mijn. 
het probleem;
na een paar minuten valt het rechter geluid weg bij  pro-ject perspective platenspeler. 
dan moet ik even het rechter kabeltje van de platenspeler los halen en weer vast zetten daarna doet hij het weer goed.
ik heb nieuwe kabels gekocht maar dat maakte niet uit.
wissel ik de linker en rechter kabel op de versterker om dan is het probleem aan de linkerkant. 
moet ik denken aan problemen met het element of moet ik ergens anders aan denken. 

Mmuetst

Re: na een paar minuten rechter geluid weg bij pro-ject perspective
« Reactie #1 Gepost op: 20 januari 2021, 20:34:02 »
hoi. ik ben nieuw op het forum dus kan ik jullie hulp extra goed gebruiken mijn. 
het probleem;
na een paar minuten valt het rechter geluid weg bij  pro-ject perspective platenspeler. 
dan moet ik even het rechter kabeltje van de platenspeler los halen en weer vast zetten daarna doet hij het weer goed.
ik heb nieuwe kabels gekocht maar dat maakte niet uit.
wissel ik de linker en rechter kabel op de versterker om dan is het probleem aan de linkerkant. 
moet ik denken aan problemen met het element of moet ik ergens anders aan denken.
Hallo Dirk welkom op het forum. Met het los halen van het kabeltje, bedoel je dan aan de kant van de platenspeler of aan de kant van de versterker? Misschien een losse soldering bij de connector op de platenspeler?
Als je dan de kabel los maakt en weer vast dat deze weer even contact maakt.

arienne dirk

• *
« Reactie #2 Gepost op: 21 januari 2021, 10:22:31 »
hoi
als eerste bedankt voor je tip
Ik heb de kabel in de platenspeler laten zitten en nu de kabel aan de kant van de versterker er uit gehaald indien het probleem zich voor deed.
dit gaf precies het zelfde resultaat als wanneer ik de kabel aan de kant van de platenspeler los haal

Ik begin te vermoeden dat een draadje vanaf het element dat door de arm heen loopt (wit draadje) af en toe sluiting maakt of net geen goed contact maakt

Ik zal de hem open moeten maken denk ik

of zijn er nog andere opties of mogelijkheden

Jan

« Reactie #3 Gepost op: 3 februari 2021, 17:34:59 »
Het kabeltje kun je ohms meten op onderbreking of sluiting.

mvdleeden

• *
« Reactie #4 Gepost op: 14 april 2021, 13:45:58 »
Je rechter + (wit) maakt ergens contact met je aarde. Dat kan op meerdere plekken zijn, maar in de arm is zeker niet onlogisch. Zou ook bij de headshell leads kunnen zitten, of de tone arm bedrading buiten de arm. Daarna is het minder waarschijnlijk.

Ik had het vorige week zelf bij de hand met een Garrard GT-25P conversie (1978), tone arm opnieuw bedraad en het euvel was verholpen.

Martijn