Auteur Topic: vintage pioneer a91dversterker kapot door blunder...................!!!!!  (gelezen 8032 keer)

scratje en 1 gast bekijken dit topic.

scratje

• *
Re: vintage pioneer a91dversterker kapot door blunder...................!!!!!
« Reactie #120 Gepost op: 13 april 2021, 20:38:52 »
Gefeciliteerd    :idol:    , wel uitkijken dat je hem niet weer "per ongeluk" kapot maakt, want repareren werkt ook verslavend  ;)

scratje

• *
« Reactie #121 Gepost op: 13 april 2021, 20:52:47 »
Zo, ik ben klaar nu na elke dag uren audiofiele tracks luisteren.
Ik ga voor de nieuwe opamps, OPA627 en NE5532AP want die klinken zeker net zo goed als de oude opamps. De oude bewaar ik voor het geval ik ze nog eens kan gebruiken voor een eventueel toekomstig project  ;)
Alles is nu ook goed afgesteld voor zover ik meten kan en mijn schatje klinkt geweldig en als nieuw!

Jip, repareren werkt verrekte verslavend kan ik jullie vertellen en ik ben dan ook op zoek naar een defecte A91D waar ik me weer mee wil gaan vermaken. Mochten jullie er een hebben staan of iemand weten die er een heeft, dan laat het me gerust weten.

Ik ga nu de PD91 cd speler nog ombouwen naar 240 Volt en dan is dit project helemaal klaar wat mij betreft...........snik  :-\

Het verhaal begon met een irritante storing op de hoge tonen bij digitale input en het daaropvolgende debacle met de verkeerd aangesloten flatcable.
Nu, na een paar maanden studie en veel meten en proberen heb ik dus een 100% werkende A91D, geheel zonder storing en is het allemaal niet voor niets geweest. Een hoop defecte onderdelen vervangen, relais (de oorzaak van de storing) vervangen en alle printplaten gecontroleerd op soldeerfouten en/of slechte verbindingen en ook die allemaal hersteld. Ook nog de oude analoge ingangs-connectoren vervangen door vergulde exemplaren  en de connectoren van het digitale deel helemaal gepollished.
Alle ic's zitten nu netjes op voetjes dus die zijn makkelijk uit te wisselen, mocht dat in de toekomst nog eens nodig zijn...................  ::)

Mocht ik in de toekomst een nieuw project starten dan meld ik me uiteraard weer  ^-^

Dank voor jullie steun en tips allemaal and.................... see ya  :wacko:

testing testing testing.....................

de nieuwe opamps en originele Burr Brown dacs

printplaten weer als nieuw

de nieuwe en gecleande connectoren

mijn schatje weer geassembleerd

samen met de PD91 aan het werken

set compleet........A91D, PD91 cd speler, CT91a cassettedeck, F91 tuner en Prologue 100 speakers

scratje

• *

scratje

• *
« Reactie #123 Gepost op: 13 april 2021, 20:54:37 »

scratje

• *
« Reactie #124 Gepost op: 13 april 2021, 20:54:56 »
10+

zag nog dat iemand een kapotte A91d te koop vroeg op MP  ^-^ 8)