Auteur Topic: Akoestische panelen  (gelezen 3825 keer)

erikjan

Re: Akoestische panelen
« Reactie #15 Gepost op: 25 juli 2016, 20:00:32 »
Dat is zeker iets. Prima zelfs en kan rechtstreeks uit REW de settings halen vziw, of beter gezegd, samen met REW de settings bepalen. Het is een setje DSP's dus je kunt ze laten opzitten en pootjes geven.
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

entropy

« Reactie #16 Gepost op: 25 juli 2016, 21:21:54 »
Ik denk dat ik dat inderdaad ga doen! ;D in combinatie met Room EQ Wizard, rePhase en een UMik-1 kan ik mijn luidspreker faserespons volkomen lineair maken! :))

Han

• Moderator
    • studio
« Reactie #17 Gepost op: 25 juli 2016, 21:27:36 »
Ik heb nog altijd een KRK Ergo setje nieuw liggen en die laat alles onder de 500 Hz perfect klinken.

http://www.krksys.com/krk-ergo.html
Niets is zeker en zelfs dat niet.

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Marcel Dali

« Reactie #18 Gepost op: 5 januari 2017, 23:39:50 »
Hallo Entropy,

Hoe gaat het met je akoestiek?
Gebruik je REW in combinatie met een MiniDSP?

Marcel

Audia

• *
« Reactie #19 Gepost op: 9 oktober 2020, 16:14:39 »
Hallo daar.
Mijn muur is gemaakt van beton. De kamer galmt erg. Ik hoor klikgeluiden als ik applaudisseer, wat kan ik doen? Welk akoestisch paneel zou dit kunnen verbeteren? Mijn kamer is 4 x 4 meter.

Vincent Kars

• **
    • The Well-Tempered Computer
« Reactie #20 Gepost op: 9 oktober 2020, 20:35:37 »
Niet applaudiseren, de meeste CD's trekken zich daar toch niks van aan  ;)

Vierkant is niet prettig, krijg je makkelijk staande golven.
Probeer eens wat dempend materiaal, wat gordijnen, absorptie panelen b.v. https://www.merford.com/nl/geluidsbeheersing/geluid-gebouwen/geluidsabsorptie

Of iets moois: https://woolamsterdam.nl/

benjamin

• Oost, west, thuis is het ook niet alles
« Reactie #21 Gepost op: 10 oktober 2020, 09:45:16 »
Een volledig kale betonnen muur kaatst de geluidsgolven perfect. In mijn L- kamer heb ik ook zo een situatie met 3 muren, en een kant waar de tuindeur en kozijnen zitten.
Een L-kamer is een ramp. Althans, voor mij dan met mijn grote zelfbouw transmissionlines met 9 speakerunits per box.
Uiteindelijk gekozen om de speakers aan de lange zijde van de ruimte te plaatsen, en ik zit dan eigenlijk in de punt van de 'laars' van de L- kamer, dus rechts van mij ramen en tuindeur, achter mij betonnen muur, links van mij ook een betonnen wand. Nu zit ik op een twee- en halfzitter, en aan de raamzijde staat ook een twee- en halfzitter, die zijn van stof, en dat helpt al iets, salontafel voor de bank, nep-openhaard links van me tegen betonnen wand, wel vloerbedekking op de grond (gelukkig).

Wat wonderlijk goed hielp waren gewoon een zooitje schilderijtjes ophangen, dus niet loodrecht, maar een beetje met het 'koppie naar beneden :)'. In je handen klappen zonder schilderijtjes: toch noch een behoorlijke galm, met schilderijtjes: nagenoeg niks meer.
Schilderijen* en andere poespas aan je muur werkt altijd in het voordeel om galm te verminderen, en het staat nog leuk ook.

*(De laatste Gauguin en Van Gogh moet ik nog zien te bemachtigen, hahahahaha)
Zelfbouw IMF TLS 50 met Wharfedale Laser 100 Rank- Arena units, 4 maal 10 cm. Wharfedale Laser 100 Rank- Arena mids. en 3 Wharfedale Laser 100 Rank tweeters, gemodificeerde Philips ribbons. Grundig Rosita 6500 set.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

Audia

• *
« Reactie #22 Gepost op: 11 oktober 2020, 13:47:49 »
Bedankt voor het advies, ze helpen veel. :)
Ik heb zo'n akoestisch paneel gevonden, wat vind je ervan?
https://perfectacoustic.nl/products/akoestische-platen/