Auteur Topic: Nad M10  (gelezen 1478 keer)

Dihifi

• *
Nad M10
« Gepost op: 8 december 2019, 20:08:20 »
Hallo,

Ik heb net een NAD M10 aangeschaft. Ik lees zaken op fora rond UTP en powercable die algemeen verwarrend zijn.  Is het de moeite met dit toestel om te investeren in een betere utp en stroomkabel?  De nad staat nu aangesloten  op de utp connector in de muur.  Gebruik ik best een splitter?  Indien het niet hoorbaar is vind ik het niet nuttig. Kunnen jullie me wat praktische tips geven met types/merk. Ik ben een leek in deze dingen maar probeer wel wat kennis op te doen...  thx

erikjan

Re: Nad M10
« Reactie #1 Gepost op: 8 december 2019, 20:59:47 »
Ik mag hopen dat UTP volkomen onhoorbaar is. Ik weet het wel zeker trouwens. ;) Aanname: dat wordt gebruikt voor de netwerk aansluiting. En hoezo splitter? Wat wil je splitten? Een netwerkaansluiting kan en mag je niet met een splitter aansluiten, dat kan alleen met een hub of een switch.

Powerkabel is ook onzinnig. De bekabeling van het stopcontact naar de centrale (of naar de eerste wijktrafo) is relevant. Die kun je niet vervangen, en is ook volstrekt voldoende.

Ga lekker genieten van je M10 en maak je geen zorgen over bekabeling.

“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

Dihifi

• *
« Reactie #2 Gepost op: 8 december 2019, 21:25:17 »
Ok. Bedankt voor je reactie. Ik bedoelde inderdaad een switch gezien ik twee utp’s moet connecteren....ik lees daar ook zaken rond ruis met de switch enz...

Mmuetst

« Reactie #3 Gepost op: 8 december 2019, 21:42:23 »
Ok. Bedankt voor je reactie. Ik bedoelde inderdaad een switch gezien ik twee utp’s moet connecteren....ik lees daar ook zaken rond ruis met de switch enz...