Auteur Topic: NAD C 356BEE linker kanaal zacht kraak geluid  (gelezen 270 keer)

Totalhifinoob

• *
NAD C 356BEE linker kanaal zacht kraak geluid
« Gepost op: 3 februari 2021, 11:16:09 »
Hallo iedereen. Ik ervaar sinds vanochtend een probleem met mijn NAD versterker. gisteravond nog lekker wat geluisterd maar het moet een keer gebeuren.
Nu hoor ik nauwelijks nog iets uit mijn linker speaker komen. Ik heb de kabels al omgeruild en het b kanaal geprobeerd maar de speakers zijn beide in orde.
Ook heb ik al de clipping en tone geschakeld.  Ik vond op het forum een post waarbij ook deze klacht genoemd werd maar de tone defeat een aantal keren indrukken maakt  verschil helaas.
Nu heb ik de kap eraf en de onder klep maar er valt maar 1 ding op. Ik heb een foto maar weet nog niet hoe ik die kan delen. Die. Komt er nog aan. Op het bord in de buurt van j107 zit een wat dikkere kleine condensator (zo’n bruine platte) en rondom dat gebied ziet het er lekker warm geweest uit. 
Ik hoop dat ik de foto snel online krijg misschien heeft dat gebied helemaal niet met links of rechts specifiek te maken maar dat kan ik zelf helemaal niet beoordelen.
Nou wordt de versterker wel eens Aangezet door de kinderen en niet uitgezet en staat hij een dag of meer stand-by en wordt dan wel wat warm. Meestal baal ik dan wel want het lijkt me niet goed voor dat apparaat en er is ook al eens terug geweest naar de dealer omdat hij helemaal niets meer deed. Nu lijkt hij prima te werken behalve het linker kanaal. De dealer is helaas gestopt.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen op weg naar een oplossing. Misschien is er wel iemand die hem zou kunnen en willen nakijken als reparatie boven mijn kunnen is.
Ik post de foto’s binnen nu en een half uur met een link.

Alvast bedankt voor jullie tijd groeten Peter

De foto

http://gofile.me/2TDr6/shl8CAWdD

« Laatst bewerkt op: 3 februari 2021, 11:19:45 door Totalhifinoob »

Mmuetst

Re: NAD C 356BEE linker kanaal zacht kraak geluid
« Reactie #1 Gepost op: 6 februari 2021, 15:20:04 »
Heb de foto even voor je in het forum gezet, wel zo handig  :)

Ik zie trouwens niks bijzonders op de foto. Geen verbrande weerstanden of zo.
Versterkers worden nu eenmaal warm en dat kan soms wat verkleuring aan de binnenkant veroorzaken.
Heb je het probleem met alle bronnen die aangesloten zitten op de versterker? Ook een andere ingang geprobeerd?

Totalhifinoob

• *
« Reactie #2 Gepost op: 7 februari 2021, 17:08:14 »
Heb de foto even voor je in het forum gezet, wel zo handig  :)

Ik zie trouwens niks bijzonders op de foto. Geen verbrande weerstanden of zo.
Versterkers worden nu eenmaal warm en dat kan soms wat verkleuring aan de binnenkant veroorzaken.
Heb je het probleem met alle bronnen die aangesloten zitten op de versterker? Ook een andere ingang geprobeerd?

Bedankt voor het plaatsen van de foto, ik had en heb nog niet een idee hoe ik dat moest doen.
ik heb de cd-in eentje opgeschoven en ook een andere bron geprobeerd, MP in, maar dat gaf hetzelfde resultaat. niet alle ingangen nog geprobeerd maar via een video wel even de voorversterker ingang gebruikt. ook hier niks veranderd. hij is nu al een paar dagen van het stroom af, ik zet m straks weer even aan. wie weet.
 de foto geeft die bruine plek niet zo goed weer als in werkelijkheid maar wellicht is dat al jaren zo en maakt het niks uit. in het midden van die foto zag ik 2 kleine bruine dingetjes waarvan een plat is en de andere lekke bol staat. misschien was dat iets maar wellicht heeft dat deel van het bord niks te maken met de output waardoor alleen links raar gaat doen.
ik ga proberen om een volledig hd foto te maken van de binnenkant en misschien valt iemand dan nog iets op.
bedankt voor je reactie :)

Totalhifinoob

• *
« Reactie #3 Gepost op: 25 februari 2021, 19:25:34 »
vreemd maar.... ik heb de kabels naar de speakers eens doorgemeten en goed bekeken of er misschien iets mee zou zijn buiten zicht achter de kast,  niks kunnen vinden en ik sluit de boel weer eens aan voor een test en warempel. het loopt allemaal weer zoals het moet ?.!? dus....
ben benieuwd hoe lang wand tijdens het eerste onderzoek heb ik alles ook al helemaal op de schop gehad maar het werkt weer.  bedankt tot dusver :)

Jan

« Reactie #4 Gepost op: 25 februari 2021, 19:54:37 »
Hebben de luidsprekerkabels connectoren, zoals banaanstekker of spades, of is het bare-wire?

Totalhifinoob

• *
« Reactie #5 Gepost op: 1 maart 2021, 21:54:19 »
Hebben de luidsprekerkabels connectoren, zoals banaanstekker of spades, of is het bare-wire?
hallo Jan, ik had ze "bare wire"erin. beide kanten.
voor ik ze definitief terug heb geplaatst, heb ik een halve poging kunnen doen om die dikke draden voor een groot deel te "vertinnen" zodat het niet zo gaat pluizen. vreemd genoeg was het veel pluiziger dan wanneer ik vers gestript draad had. de tanden des tijds..."zou dat er wat mee te maken gehad kunnen hebben?