Auteur Topic: Een versterking  (gelezen 997 keer)

Neksnor

• *
Re: Een versterking
« Reactie #15 Gepost op: 19 februari 2021, 20:59:36 »
Een Rega Brio (R) heeft met een vermogen van 50 Watt RMS bij 8 ohm / 73 Watt RMS bij 4 ohm net te weinig, maar een Rega Elex-R zou zeker voldoen.
Subbuilder verkoopt versterkers van Atoll.
Verder heb je merken als Roksan, Creek, enz., maar wat ze kosten (tweedehands) weet ik niet. Probeer dat je ze voor aankoop kunt beluisteren op je eigen luidsprekers.

Ik weet het, de speakers heb ik van hem en de Atoll IN200 lijkt me een top product, maar helaas nu buiten bereik. Rega Elex-R zit ook tweedehands aan de prijs. Zelf ben ik met wat oudere modellen (welk merk dan ook) niet thuis.

Kan met inruil een Marantz PM-15s1 op de kop tikken, maar voor mijn gevoel vond ik dan €429 nog aan de prijs..
Mijn oren houden van muziek.

frits denon

• HiFi is emotie
« Reactie #16 Gepost op: 19 februari 2021, 21:23:35 »
Ik kwam dit tegen over de Marantz: https://www.high-endforum.nl/topic/8077-marantz-pm-15-s1/

Niet erg positief.

Ik weet niet wat dan jouw totaal investering zou worden, maar dit is een fijne versterker voor een redelijke prijs. Kan nog wel wat af, denk ik: https://link.marktplaats.nl/m1669091544
Mooie spullen van Scott, Denon, Kenwood, Sony, Hepta, Elac en Rel.

Neksnor

• *
« Reactie #17 Gepost op: 19 februari 2021, 21:30:52 »
Ik kwam dit tegen over de Marantz: https://www.high-endforum.nl/topic/8077-marantz-pm-15-s1/

Niet erg positief.

Ik weet niet wat dan jouw totaal investering zou worden, maar dit is een fijne versterker voor een redelijke prijs. Kan nog wel wat af, denk ik: https://link.marktplaats.nl/m1669091544

Had er ook al niet de beste zaken over gelezen, alsof het een tussendoortje was voor Marantz. Maar de gevoel heb ik ook een beetje met mijn PM6006 (daarna kwam ook snel een 6006UK).

Frits, wat een body builder haha Denk dat zelf met wat eraf voor nu ook erbuiten valt, helaas. Wel een prachtig ‘beest’ :) Hij staat in mijn lijst...

En hoe zou de Music Hall A35.2 uit kunnen komen?

Neksnor

• *
« Reactie #18 Gepost op: 19 februari 2021, 21:37:46 »
En eventueel een Pro-Ject Amp Box DS2, of MOET daar een voorversterker bij?

Subbuilder

« Reactie #19 Gepost op: 19 februari 2021, 23:02:09 »
Ja. Daar moet een VV bij.
Its not because you can neither hear nor measure it, that the difference ain't clear ... to me!

Tuberobbie

• *
« Reactie #20 Gepost op: 20 februari 2021, 08:01:27 »
Rega Brio kan best hoor, ik zou me niet blind staren op wattages.
Hij kan best flink wat stroom leveren dus als hij volume genoeg geeft is het prima.
Welke Marantz heb je er nu aan staan?
Zal MP nog eens doorspitten..🤪

Tuberobbie

• *
« Reactie #21 Gepost op: 20 februari 2021, 08:04:16 »
Ik had wat posts gemist zie ik🙈
Een 6006 dus😄

Tuberobbie

• *
« Reactie #22 Gepost op: 20 februari 2021, 08:06:48 »
De A35.2 lijkt me een prima optie, bij Alpha audio zijn ze er ook zeer gecharmeerd van

Tuberobbie

• *
« Reactie #23 Gepost op: 20 februari 2021, 08:22:26 »
Tweedehands een Primare I30 is ook mooi, heb je voor rond de €650/€700

Neksnor

• *
« Reactie #24 Gepost op: 20 februari 2021, 08:27:53 »
De A35.2 lijkt me een prima optie, bij Alpha audio zijn ze er ook zeer gecharmeerd van

Zijn zij degelijke reviewers in jullie ogen? Mijn inziens vind ik ze wel geloofwaardig en prettig om te lezen met eerlijke inzichten, maar dat is zonder diepte kennis vanuit mijn kant. Mijn PM6006 komt er in een multi-test ook niet heel goed uit haha

Jan

« Reactie #25 Gepost op: 20 februari 2021, 08:36:43 »
Heb je de Monitor Audio luidsprekers al in huis?
Luister er meerdere weken naar met je huidige versterker en leer je luidsprekers kennen. Wat zijn de sterke en zwakke punten, kijk dan naar een versterker die erbij past. Voorbeeld: mijn Rega Brio geeft een warmere geluid dan mijn Myryad MP100/ MA120, dit is beluisterd op dezelfde luidsprekers, bekabeling, bronnen en ruimte.

Tuberobbie

• *
« Reactie #26 Gepost op: 20 februari 2021, 08:46:40 »
Bij Alpha audio zijn ze tenminste niet altijd positief zoals bij andere niet nader te noemen bladen. Dat vind ik wel getuigen van een mate van eerlijkheid. Zelf kijk ik ook vaak naar de video's van Jay van The Next Best Thing Studio op YouTube. Die heeft er naar mijns inziens ook echt verstand van

Terugkomend op jouw versterker, als het echt om een tussenoplossing gaat zou ik een beetje uitgaan van wat ze zeggen op internet dat er goed met monitor audio combineert.
Thuis luisteren gaat immers niet als je tweedehands koopt.

Tuberobbie

• *
« Reactie #27 Gepost op: 20 februari 2021, 08:49:04 »
Ik zie ook nog een fraaie Moon i5 voor €675 staan op MP

Neksnor

• *
« Reactie #28 Gepost op: 20 februari 2021, 09:36:59 »
Ik zie ook nog een fraaie Moon i5 voor €675 staan op MP

Krijg hem niet gevonden?