Auteur Topic: Defecte Subwoofer Rel Stampede  (gelezen 169 keer)

Mmuetst

Defecte Subwoofer Rel Stampede
« Gepost op: 5 april 2021, 09:53:58 »
Ik zoek info over de Rel stampede.
Zaterdag bleef ineens de bovenste ledjes branden van het Display. Ik heb deze subwoofer al eerder gereageerd, slechte solderingen. Hierna werkte de sub gewoon 100% goed. Maar helaas kun ik nu geen slechte solderingen vinden.
Nu heeft deze knurft de boel verder defect gemaakt door de lint kabel van het hoogdboard te ontkoppelen van de besturing print terwijl de sub onder spanning stond. De display gaat wel aan....maar krijg alleen de vier stand-by stipjes te zien (en de bovenste rij ledjes van het 8 display, wat eigenlijk mijn probleem was). Verder reageert de bediening niet meer...
Helaas is er op internet geen schema te vinden van deze Stampede. Zijn er mensen met ervaring van het repareren van dit spul? 

Jan

Re: Defecte Subwoofer Rel Stampede
« Reactie #1 Gepost op: 5 april 2021, 09:55:57 »
Jossie op het htforum.

Mmuetst

« Reactie #2 Gepost op: 5 april 2021, 09:57:17 »
Jossie op het htforum.
Bedankt Jan voor de tip! Ga eens kijken of ik die persoon een berichtje kan sturen, ben volgens mij niet actief op dat forum.

Mmuetst

« Reactie #3 Gepost op: 5 april 2021, 17:35:46 »
Jossie heeft al gereageerd, dit zijn rampzalige subs om te repareren...te veel smd spul microcontrollers etc. Heb hem aangeboden de sub over te nemen voor een paar lekkere triple biertjes, kan hij de kast en luidspreker nog hergebruiken. Weggooien is ook zonde vind ik. Overigens werkt de sub nog wel, je kan alleen niet meer zien wat je insteld. De afstandsbediening werkt ook niet meer....helaas pindakaas zal ik maar zeggen.

erikjan

« Reactie #4 Gepost op: 6 april 2021, 13:08:47 »
Vervangen door een Hypex plate amp geen optie?
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

Mmuetst

« Reactie #5 Gepost op: 6 april 2021, 17:43:19 »
Vervangen door een Hypex plate amp geen optie?
Is een optie, maar ik ga liever eens kijken naar een mooie SVS sub. De afstandsbediening bij die Rel is wel heel prettig omdat je het laag vanuit je stoel kunt regelen. Ga me eens verdiepen in de verschillende modellen en opties.

frits denon

• HiFi is emotie
« Reactie #6 Gepost op: 6 april 2021, 19:00:14 »
Is een optie, maar ik ga liever eens kijken naar een mooie SVS sub. De afstandsbediening bij die Rel is wel heel prettig omdat je het laag vanuit je stoel kunt regelen. Ga me eens verdiepen in de verschillende modellen en opties.

Als je regelmatig van speakers wisselt lijkt mij een AB inderdaad wel zo handig. In mijn geval wissel ik niet meer zo vaak. ^-^
Mooie spullen van Scott, Denon, Kenwood, Sony, Hepta, Elac en Rel.