Auteur Topic: Te koop: TDL Monitor Compact hoogglans zwart  (gelezen 228 keer)

Ruud-H

• *
Te koop: TDL Monitor Compact hoogglans zwart
« Gepost op: 22 november 2020, 16:46:07 »
Na veel jaren met plezier naar mijn Monitor Compacts geluisterd te hebben, verkoop ik ze.

Ik heb de speakers in 1991 als bouwpakket bij Klangpyramide in Aken gekocht. De behuizing is destijds compleet samengesteld en in hoogglans zwart gespoten geleverd.
Na dertig jaar hebben de speakers natuurlijk wat gebruikssporen, maar geen diepe krassen of barsten. De originele spikes zitten er niet onder; die heb ik los erbij.

Er is alleen n maar: bij onze verhuizing 2 jaar geleden heeft de verhuizer de speakers front tegen front in de verhuiswagen gezet. Daarmee zijn beide tweeter domes ingedrukt.
Omdat mijn vrouw de Monitors niet meer in onze huiskamer wil, heb ik geen moeite gedaan om de tweeters te repareren of te vervangen en besloten de speakers te verkopen.

Dit zijn de speakers:

Zo zien de tweaters er nu uit:

En de rekening uit 1991:

Gezien de staat van de tweeters vind ik het moeilijk om een vraagprijs op te geven.
Als iemand een schappelijk bod wil doen...

erikjan

Re: Te koop: TDL Monitor Compact hoogglans zwart
« Reactie #1 Gepost op: 22 november 2020, 17:02:42 »
Toch is een vraagprijs verplicht volgens de forum regels...
What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.
― Terry Pratchett, Eric

Pimmie1968

• Geluid kun je voelen maar is nooit tastbaar
« Reactie #2 Gepost op: 22 november 2020, 17:23:13 »
Hallo Ruud, ze zijn prachtig!!
Ik heb exact dezelfde, in piano zwart.
Een vriend van me heeft ze gebouwd ergens in de jaren 90.
Op Marktplaats staat ook een set te koop, ik heb ook  contact gehad met de verkoper omdat ik benieuwt was naar de prijs.
Hij wilde er toen 900 euro voor hebben.
Hij is nu iets gezakt, wellicht komt het in de buurt van wat je er voor wilt hebben...
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1617704414-tdl-imf-monitor-compact-transmissionline-uk-high-end.html?previousPage=lr
Yamaha R-N803D - HDX-1000 - TDL Studio Monitor Compact

Ruud-H

• *
« Reactie #3 Gepost op: 22 november 2020, 21:25:44 »
Bedankt voor jullie reacties!

Zo'n prijs geeft inderdaad wat houvast. Alhoewel ik het gevoel krijg dat er grote verschillen zitten in de prijzen van aangeboden exemplaren.

Ik zet mijn vraagprijs op 500,=
Natuurlijk bespreekbaar.