Auteur Topic: Ons aller Ruud15 is niet meer!  (gelezen 22098 keer)

m44

• rock is de moeilijkst weer te geven muziek.
Re: Ons aller Ruud15 is niet meer!
« Reactie #30 Gepost op: 25 december 2007, 16:34:20 »
mijn hart breekt biij dit bericht voor het verdriet wat zijn directe omgeving moet doormaken.
rust zacht ruud
hoop dat je familie en vrienden de rust ook zullen vinden.
mijn leven is als een sprookje, iedere dag als ik thuiskom zit die heks weer op de bank.

een verpleegkundige in de morgen is een dag zonder zorgen

belegjeboterham

« Reactie #31 Gepost op: 25 december 2007, 17:36:28 »
mijn condoleances, en sterkte gewenst,

Groet, Gerard

sterremuur

• Alleen de muziek telt
    • Tapedeckforum
« Reactie #32 Gepost op: 25 december 2007, 23:54:03 »
Mijn condoleances en heel veel sterkte gewenst aan de familie en naasten van Ruud.
Dit is een hele schok! En dat het zo snel is gegaan. Sprakeloos!

Eric
Informatie over bandrecorders en muziek

Han

• Moderator
    • studio
« Reactie #33 Gepost op: 26 december 2007, 00:20:20 »
Het is volgens mij de eerste keer dat een forumlid hier overlijdt. Ruud was een man met veel humor en veel liefde voor de muziek, ik zie hem nog achter het Hammond orgel zitten tijdens de meeting die we hadden om ingespeelde draadjes te vergelijken.

Dat het zo snel kan gaan, diinsdag nog postte hij zijn laatste post waarin hij zei dat hij ziek was en gelukkig 1200 films had liggen. Een paar dagen later gaf zijn lichaam de strijd op, een strijd die niet te winnen valt.

Ruud, beste man, we zullen je missen met je bizondere gevoel voor humor en je goede raad als het om juridische zaken ging. Jammer dat je niet wat langer kon blijven, maar we hebben het helaas niet voor het zeggen in deze.

Laters.
Niets is zeker en zelfs dat niet.

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Perfectionist

• Wat perfect is bepaal je zelf.
« Reactie #34 Gepost op: 26 december 2007, 01:31:21 »
Ik lees dit bericht en word hier enorm door overvallen, echt onvoorstelbaar.

Ik heb Ruud in 2006 ontmoet bij Han, een zonder meer innemend gesprek met hem gehad toen, en ook verder nog een aantal malen contact gehad via PM (via ht forum). Ook niet zo lang geleden nog, toen hij al melding maakte over gezondheidsklachten, maar er helemaal geen sprake leek van iets ernstigs. Het is zeer helaas anders verlopen.

Ruud, rust in vrede, en bedankt voor alles.

"Liberté, égalité, fraternité"

Ruud13

« Reactie #35 Gepost op: 26 december 2007, 04:16:11 »
Ik zag pas afgelopen maandagmiddag dat hier berichten waren geplaatst naar aanleiding van het overlijden van Ruud Kuipers. Ik wilde er onmiddellijk op reageren maar kon op dat moment niet de juiste woorden vinden en daarom kom ik pas nu met een reactie.

Ruud en ik hadden ongeveer sinds dat ik hier berichten lees en plaats regelmatig contact over onze gemeenschappelijke passie: muziek en vooral muziek van Bach. We wisselden in de loop der tijd veel muziek uit die we elkaar in de vorm van cdr's of mp3 stuurden. Met name ging er tussen ons ook veel orgelmuziek over en weer. Onder andere ook orgelmuziek van werken die Ruud studeerde bij Bas de Vroome (organist van de Oude Kerk te Delft). Ruud belde mij regelmatig en liet me dan de muziek die hij had ingestudeerd vol enthousiasme horen. Hij liet dan niet de hele werken horen maar gaf me illustraties op zijn “hometrainer” van met name fraseringen en vroeg dan wat ik er van vond. Dat waren telefoongesprekken die moeiteloos uren konden duren. Ik vond Ruuds spel muzikaal en stijlgetrouw. 

Maar aan dat alles is nu een abrupt einde gekomen. Nog niet erg lang geleden hoorde ik van Ruud dat een kloterige slopende ziekte hem te grazen had genomen. Niettemin was Ruud van plan de moed niet op te geven. Ruud klonk heel strijdvaardig. Nog geen anderhalve week later bleek dat Ruud de strijd moest opgeven. Ik heb er verder geen woorden voor…

Als je
hier
klikt hoor je Jan Pieterszoon Sweelincks “Allein Gott in der Höh sei Ehr”. Van de koraalbewerking die uit 4 variaties bestaat weet ik dat Ruud het een van de mooiste opnames vond die ik hem stuurde.

Van Bachs mis in B mineur hoor je als je
hier
klikt een aantal stukken die ik op het moment zelf even niet kan horen. In de gesprekken die ik met Ruud had kwam vaak naar voren dat hij net als ik de H-moll-mis een van de meest indrukwekkenste composities van de Thomascantor vond.

Ruud ik zal je erg missen.
« Laatst bewerkt op: 26 december 2007, 12:46:26 door Ruud13 »

roodoor

• ...meer is minder, minder is meer...
« Reactie #36 Gepost op: 26 december 2007, 13:49:41 »
...moge Bach zijn pupil met open armen ontvangen...

Veel sterkte aan zijn vrouw en dierbaren, put zo nu en dan wat kracht uit zijn muziek en tracht elke dag opnieuw jullie dag te plukken!

Paul

Micromega Stage 2 / Aaron n5 - Isophon Odeon - Sennheiser HD590
(Rotel RCD855 - Audio Alchemy V.01KT_88 - Amity HP2A)
interlinks van Ixos & Kimber
Herteleer LS bekabeling

Eip

« Reactie #37 Gepost op: 26 december 2007, 15:47:35 »
Mijn oprechte medeleven aan de nabestaanden met dit grote verlies.

Eip.
Onkyo r-811 rds  NAD C720BEE in opslag.
Marantz cd5001
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006

Tjeb

• uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
  • Por mis Santos cojones!
« Reactie #38 Gepost op: 26 december 2007, 19:48:03 »
Het is volgens mij de eerste keer dat een forumlid hier overlijdt. Ruud was een man met veel humor en veel liefde voor de muziek, ik zie hem nog achter het Hammond orgel zitten tijdens de meeting die we hadden om ingespeelde draadjes te vergelijken.

Ja dat was helemaal geweldig, ik kan me nog goed heugen dat we elkaar voor dit treffen wel konden schieten! Toen ik hem op de bewuste dag zag ben ik boos kijkend (hij een kop kleiner dan ik) op hem af gelopen met de vraag: "zo dus jij bent Ruud15!...............Kom hier!........... dan ga ik je een knuffel geven en wil ik geen gezeik meer horen! >:(

We moesten hier allebij hartelijk om lachen en sinds dat moment was het koek en ei  :D

Nogmaals Ruudje, we zullen je missen!

Hififreak

• http://www.hififreak.nl
« Reactie #39 Gepost op: 26 december 2007, 23:30:18 »
Zomaar een paar voorvallen die me te binnen schieten als herinnering aan Ruud.

Op een stralende zomerdag kwam hij samen met José een bakkie doen.  Na de koffie togen we richting grot om daar diverse stukken te gaan beluisteren, want hij had een halve spindel cd's meegenomen.  Na een uurtje gingen we richting tuin, genoten we van het mooie weer en dronken we samen wat.  Op zeker moment maakte Ruud de gang richting toilet en wij bleven achter in de tuin.  Toen de glazen leeg waren en mijn meissie ze weer wilde vullen bleek dat Ruud nog steeds niet terug was.  Waar blijft Ruud toch vroegen wij ons af.  Ruud was via toilet weer in zijn uppie de grot ingedoken en zat daar volledig geconcentreerd in luisterpose te genieten van muziek. De volgende cd al weer in de hand, omdat hij dit en dat ook nog even wilde horen.

Een andere keer liepen we samen de honden uit te laten.  Onze Schot George was toen al niet zo best meer ter been, zodat we de eerste helft van het rondje liepen en als hij dan z'n stinkie had gedaan, nam ik 'm op de arm en liepen we naar huis.  Ruud liep met onze Westie en kort nadat ik de Schot op de arm had genomen twijfelde hij geen moment.  Hij pakte de Westie op en of ik hem nu zei dat die best het rondje af kon lopen, de Westie werd ook gedragen.  Ruud droeg 'm naar huis onder 't motto: Als de een "een voorkeursbehandeling" krijgt, dan doe je de ander toch niet tekort?

Zijn lach was er een, die de afgelopen dagen keer op keer in mijn gedachten geklonken heeft.  De lange uithaal was zo kenmerkend en Ruud zo eigen. 

Ruud kon naast Bach ook wel genieten van het orgelwerk van de Amerikanen.  Het was een totaal andere wijze van vertolkenen en hij bezag dat dan ook met een glimlach. Ik heb een aantal cassettebandjes met die muziek voor hem overgespoeld op cd.  Toen ik even later een klein stukkie van Cor Steyn op ons forum plaatste rolden hier een paar dagen later twee cd's binnen met muziek van ........... Cor Steyn.  Ruim een week geleden liep ik tegen een paar oude elpees aan van Cor Steyn.  Afgelopen weekend heb ik ze op cd gebrand met in het achterhoofd het plan ze, als het effe kon, aan Ruud te overhandigen.  Helaas is dat plan niet meer te volbrengen.

Ruud, een alleraardigste kerel, die meer dan gemist zal worden.

Johndv

« Reactie #40 Gepost op: 27 december 2007, 09:37:20 »
Ik heb Ruud15 niet mogen kennen, maar lees dat de familie, vrienden en dierbaren een speciaal man moeten missen.

Wens allen, die waren betrokken in het leven van Ruud15 sterkte en kracht toe.

Zal de handen in een slaan voor kracht en steun.

John de Vries

Vincent SA-31 - Vincent SP-331 - Cambridge 640C V 2.0 - ADAM HM-II

carl

« Reactie #41 Gepost op: 27 december 2007, 15:05:31 »
Zoiets doet me altijd aan mijn vader denken die zo rond dezelfde leeftijd stierf en ons veel te jong achterliet. Ik wens zijn familie alle sterkte toe.

Carl

Koen K

« Reactie #42 Gepost op: 27 december 2007, 17:59:14 »
Ik lees dit vreselijke nieuws nu pas voor het eerst. Ik kende Ruud alleen via dit forum. Mij is steeds zijn vriendelijkheid en gevoel voor humor opgevallen. Mijn oprechte condoleances aan zijn nabestaanden, vrienden en familie en diegenen op dit forum die hem nabij waren. Ruud, vaarwel.

Koen

Jan

« Reactie #43 Gepost op: 27 december 2007, 19:13:00 »
Ik las dit bericht afgelopen maandag al. Ik was er stil van. Toen wist ik niet wat ik moest schrijven en eigenlijk nog steeds niet.
Ik ken hem niet, maar via dit forum ook weer wel. Het raakt je wel dat iemand is heengegaan, ook al ken je hem alleen van het forum.
Ik wens een ieder die hem kent veel sterkte toe.

A&R 72T

« Reactie #44 Gepost op: 28 december 2007, 19:15:40 »
Ik las net het overlijdensbericht met verbijstering.
Veel sterkte gewenst aan de familie en vrienden van Ruud in deze moeilijke tijd.

Mark