Auteur Topic: Films opnemen.  (gelezen 1367 keer)

Willy

• *
Films opnemen.
« Gepost op: 9 januari 2008, 12:43:37 »
Hoe kan ik films van dvd of bluray opnemen op bv. een pc of dvd-recorder.

Ik begrijp dat dit vaak afgeschermd is?
Zijn hier trukjes voor of speciale apparatuur waarmee dit omzeild kan worden?

Of moet ik lid worden van film 1, en hiervanaf de films opnemen?

Willy

Audiotwin

• Kritisch lid
Re: Films opnemen.
« Reactie #1 Gepost op: 9 januari 2008, 13:38:04 »
Daar zijn programma's voor,zoek maar eens op Anydvd ;)
Tevredenheid!!!!

Willy

• *
« Reactie #2 Gepost op: 9 januari 2008, 14:21:03 »
Ok, dit dus via een pc.

Niet via een dvd-recorder. Kan een dvd-recorder een dvd opnemen die hij zelf afspeelt?

Anydvd is legaal?

Willy

Audiotwin

• Kritisch lid
« Reactie #3 Gepost op: 9 januari 2008, 14:52:58 »
Ok, dit dus via een pc.

Niet via een dvd-recorder. Kan een dvd-recorder een dvd opnemen die hij zelf afspeelt?

Anydvd is legaal?

Willy

Ja,dat kan via een macrovision decoder maar via de pc is veel makkelijker en je behoudt Dolby Digital etc.
Een kopie voor eigen gebruik is niet strafbaar.
Tevredenheid!!!!

Willy

• *
« Reactie #4 Gepost op: 10 januari 2008, 11:15:17 »
Dus naast het programma Anydvd (software), (dat ik dan zou moeten kopen?), heb ik ook een decoder (hardware) nodig?

Je zegt dat een copie voor eigen gebruik niet strafbaar is. Mijn videotheek heeft regelmatig aanbiedingen, dan kan ik 2 of meer dagfilms voor weinig huren. Indien ik deze dan op mijn mediacentre kan kopieren, ben ik goed bezig. Dan kijk ik ze bij gelegenheid.
Werkt dit zo?

Willy

dekkersj

• 4.132.765.500ste persoon op aarde
  • Amor gignit amorem
    • Jacco's Place
« Reactie #5 Gepost op: 10 januari 2008, 11:30:03 »
Dus naast het programma Anydvd (software), (dat ik dan zou moeten kopen?), heb ik ook een decoder (hardware) nodig?

[...]
Nee, AnyDVD haalt de kopieerbeveiliging en regiocodering van de schijf af. Dat doet ie on-the-fly en werkt uitstekend. Wel even kopen natuurlijk. Als je de dvd op je harde schijf laat staan, ben je klaar en als je de dvd wilt branden op een dvd-r of dvd+r dan zul je moeten transcoderen. Dit kan gratis met DVDshrink (heeft dacht ik ook de functionaliteit van AnyDVD, zij het in beperkte mate) of een batterij aan alternatieven. Zelf gebruik ik DVD-Rebuilder.

Groet,
Jacco
Koolstof zit het best in potloden, zilver in sieraden en kurk als afdichting van flessen wijn of bier.

AudioExcuses: wachten op nieuwe wis- en/of natuurkunde; wel waar te nemen, maar niet te horen; dat je set niet geschikt is; ...

Willy

• *
« Reactie #6 Gepost op: 11 januari 2008, 09:47:14 »
DVD-rebuilder werkt prettig?
Of is het goedkoop? (kan ook prettig zijn :wink2: )

Weet je een goedwerkend programma dat nederlandstalig is?
Zou zo maar makkelijk kunnen zijn.

Willy

dekkersj

• 4.132.765.500ste persoon op aarde
  • Amor gignit amorem
    • Jacco's Place
« Reactie #7 Gepost op: 11 januari 2008, 09:55:27 »
DVD-rebuilder werkt prettig?
Of is het goedkoop? (kan ook prettig zijn :wink2: )

Weet je een goedwerkend programma dat nederlandstalig is?
Zou zo maar makkelijk kunnen zijn.

Willy
Rebuilder heb je in 2 smaken: gratis en goedkoop, waarbij goedkoop een slordige 25 dollar is. Ik heb die laatste optie en dan heb je wat meer instelmogelijkheden. Er zitten mpeg transcoders ingebakken die steeds beter worden. Er zijn kennelijk enthousiastelingen die het leuk vinden om mpeg-2 streams te analyseren etc. Je hebt ook de mogelijkheid om Hollywood-transcoders te gebruiken, maar die zul je zelf moeten aanschaffen. Ik vind het een heel prettige manier van werken. Maar het is maar een tip, doe er mee wat je wilt. En voorzover ik weet, is het Engelstalig.

Groet,
Jacco
Koolstof zit het best in potloden, zilver in sieraden en kurk als afdichting van flessen wijn of bier.

AudioExcuses: wachten op nieuwe wis- en/of natuurkunde; wel waar te nemen, maar niet te horen; dat je set niet geschikt is; ...

Audiotwin

• Kritisch lid
« Reactie #8 Gepost op: 11 januari 2008, 11:02:18 »
Ik zou het eerst proberen met Shrink,je gebruikt dit om het originele dvd bestand kleiner te maken door bv extra's weg te laten zodat het op een dvd-r past,simpel uitgelegd.
Op het internet zijn prima voorbeelden met screenshots te vinden van hoe Shrink werkt.
Bavaria dvd Rebuilder werkt professioneler.

Anydvd stel je eenmalig in,daarna draait het op de achtergrond.Ik dacht dat ze ook een probeerversie hebben.
Tevredenheid!!!!