Auteur Topic: newbie in video & beeld  (gelezen 1120 keer)

m44

• rock is de moeilijkst weer te geven muziek.
newbie in video & beeld
« Gepost op: 13 januari 2008, 22:43:48 »
jaja het is zover, mijn vrouw is gezwicht voor een platte tv die aan de muur kan.
wie kan mij in heel duidelijke termen uitlegen wat niet te doen en wat wel . wat is betrouwbaar en wat niet. welke prijs moet ik aan denken als we een heel simpele degelijke tv willen. wij geven beiden niet om beeldkwaliteit danwel surround.
om het simpel te zeggen  ik vind een gewone tv met 2 speakertjes in de zijkant al best. wat is de beste en goedkoopste manier om te switchen naar plat. plasma of lcd of whatever.
ik ontvang mijn signaal via de kabel. gewoon signaal dus geen digitaal.

bij voorbaat dank.
mijn leven is als een sprookje, iedere dag als ik thuiskom zit die heks weer op de bank.

een verpleegkundige in de morgen is een dag zonder zorgen

KT_88

• De Gooische Matras
  • The cat's meow.
    • http://www.ambulancewens.nl/
Re: newbie in video & beeld
« Reactie #1 Gepost op: 13 januari 2008, 23:05:33 »
Ik lees graag mee hier, wij zitten binnenkort met hetzelfde "probleem" en we hebben precies dezelfde insteek waar het beeld betreft.
Als het maar beweegt, dus.  ;)
De intuitieve geest is een godsgeschenk
en het rationele verstand is een dienaar.
In memoriam mijn lieve Wilma

ravon

• "You can't miss it when I tell you what's there"
« Reactie #2 Gepost op: 13 januari 2008, 23:36:30 »
De kans bestaat dat het analoge antennesignaal niet goed genoeg is (ruis) voor een plasma of LCD. Je zult misschien naar digitale kabel of Digitenne moeten overstappen en dan krijg je dus te maken met een extra investering.

Wat ga je verder nog met dat scherm doen? Niets? Computerspelletjes als de kids wat groter worden? Met de kids DVD-tje kijken? Als de beeldkwaliteit er verder niet toe doet is eigenlijk alleen het formaat van het scherm bepalend hoeveel keus je hebt. Plasma's beginnen bij 37 inch. Neem wel een breedbeeld scherm als je op termijn geen zwarte balken onderin en bovenin je scherm wilt. De rest is een kwestie van budget en een dagje schermen gaan kijken.
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2008, 23:45:27 door ravon »

m44

« Reactie #3 Gepost op: 14 januari 2008, 00:14:47 »
signaal niet goed genoeg? in de zin van doe maar niet?
leidt dat tot korrelig beeld. maakt het dan nog uit hoe groot het scherm is, (dwz hoe groter hoe slechter?)
er zullen wel spelletjes op gespeeld gaan worden op lange termijn.
plasma of lcd maakt dus  niet uit begrijp ik. is inbranden nog een issue tegenwoordig?

@ KT idd als het maar beweegt.
mijn leven is als een sprookje, iedere dag als ik thuiskom zit die heks weer op de bank.

dickster

« Reactie #4 Gepost op: 14 januari 2008, 09:45:12 »
Plasma of lcd maakt wel degelijk uit!! een plasma heeft over het algemeen een contrastrijkerbeeld en zwart is ook echt zwart. Daartegenover staat dat een plasma een hoger energieverbruik heeft dan een lcd. Inbranden is ,volgens mij,tegenwoordig geen issue meer.
Ik heb een plasma en 2 lcd televisie's en ik prefereer een plasma.

mvg Dick

m44

« Reactie #5 Gepost op: 14 januari 2008, 10:06:17 »
wat zijn momenteel goed merken die redelijk geprijsd zijn.
hoe zit het idd met de ordinaire kabel die bij mij uit de muur komt. is dat veelal afdoende of moet ik zoals Ravon voor stelt w.s. aan de digitenne.

chansig

• Inhoudsloos poster met ruim 12.500 Posts
« Reactie #6 Gepost op: 14 januari 2008, 10:43:20 »
Ik zou effe een budget noemen, is wat makkelijker advies geven voor de "experts".

Gr Hans

Audiotwin

• Kritisch lid
« Reactie #7 Gepost op: 14 januari 2008, 14:52:02 »
Qua Plasma's vindt ik de Panasonic's de beste prijs/kwaliteit verhouding hebben,een 37inch tot 42inch heb je rond de 900 euro van Panasonic.
Lcd kan niet inbranden,bij plasma heb je wel retentie maar dit trekt zo weg.

Digitenne is niet geschikt,te lage bitrate.Digitale kabel is op dit moment het beste met de hoogste bitrate.Satelliet heeft vanwege de transponderkosten ook een lagere bitrate op dit ogenblik.

Wil je goedkoper of een kleiner beeldformaat tot 32inch dan is lcd een optie.Samsung/Sony/toshiba/Sharp/LG zijn de merken om goed te vergelijken op lcd gebied.

Tevredenheid!!!!