Auteur Topic: Beeldscherm instellingen Panasonic 42PV70  (gelezen 1870 keer)

Frits Raaf

• Doe eens gek. Let op je spelling.
Beeldscherm instellingen Panasonic 42PV70
« Gepost op: 3 maart 2008, 12:49:23 »
Ben tevreden over de beeldkwaliteit van m'n nieuwe Panasonic, maar n ding stoort me: de automatische uitvulling (via de kabeldecoder).
Op de JVC lcd in de huiskamer, met hetzelfde type kabeldecoder, worden 4:3 beelden weergegeven met zwarte balken aan de zijkant. Zo hoort het ook, vind ik.
De Panasonic rekt het beeld uit f vergroot het tot beeldvullend. Handmatig omzetten naar 4:3 resulteert in twee lichtgrijze balken aan de zijkant en dat is erg onrustig.
Bij een dvd via hdmi wordt automatisch 16:9 (wide) gekozen, maar de dvd-speler zorgt (bij 4:3 dvd's) zelf voor een goede aanpassing met zwarte balken.
Het probleem doet zich dus alleen voor bij tv-uitzendingen. Iemand een oplossing?
Receiver: Denon DRA-1000
Cd-speler: Denon DCD-755AR
Versterker (tv): NAD C316BEE
Speakers Denon: Tanny Reveal
Speakers NAD: Eltax Monitor III Anniversary + Mordaunt Short MS-308 sub

Audiotwin

• Kritisch lid
Re: Beeldscherm instellingen Panasonic 42PV70
« Reactie #1 Gepost op: 3 maart 2008, 14:50:52 »
Welke kabeldecoder heb je?Staat de kabeldecoder op 16:9?
Via digitale kabel worden veel zenders al in breedbeeld uitgezonden.
Vanwege inbranden zijn de balken grijs.
Tevredenheid!!!!

Kermit

• Moderator
« Reactie #2 Gepost op: 3 maart 2008, 15:00:25 »
Ben tevreden over de beeldkwaliteit van m'n nieuwe Panasonic, maar n ding stoort me: de automatische uitvulling (via de kabeldecoder).
Op de JVC lcd in de huiskamer, met hetzelfde type kabeldecoder, worden 4:3 beelden weergegeven met zwarte balken aan de zijkant. Zo hoort het ook, vind ik.
De Panasonic rekt het beeld uit f vergroot het tot beeldvullend. Handmatig omzetten naar 4:3 resulteert in twee lichtgrijze balken aan de zijkant en dat is erg onrustig.
Bij een dvd via hdmi wordt automatisch 16:9 (wide) gekozen, maar de dvd-speler zorgt (bij 4:3 dvd's) zelf voor een goede aanpassing met zwarte balken.
Het probleem doet zich dus alleen voor bij tv-uitzendingen. Iemand een oplossing?

Bij welke provider zit je? Bij UPC heb je de mogelijkheid om bij beeldscherm Flat te kiezen en dat is nou net de verkeerde. Je moet gewoon 16*9 kiezen. Verder zou het zo kunnen zijn dat je de beeldschrminstellingen per ingang kunt instellen. Wellicht staat die voor het TV signaal op automatisch beeldvullend maken. 
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

Audiotwin

• Kritisch lid
« Reactie #3 Gepost op: 3 maart 2008, 15:04:17 »
Per ingang(tv,dvd,digitale tv,spelcomputer,pc) kun(moet) je de instelllingen regelen,ook instellingen van digitale opties,helderheid,contrast etc.
Tevredenheid!!!!