Auteur Topic: DVD-speler met analoge surround output  (gelezen 1907 keer)

Koen K

DVD-speler met analoge surround output
« Gepost op: 8 maart 2008, 15:03:06 »
Goedendag,

Mijn huisgenoot (die nu stereo draait) wil voor het kijken van DVD's graag een 5.1 installatie maken, waarbij hij voor stereo nog gewoon dezelfde setup kan gebruiken. Het idee is nu om een DVD-speler aan te schaffen met analoge surroung outputs, zodat de front kanalen naar zijn huidige stereo receiver kunnen en de rears naar een nieuw te kopen versterker (t-amp of soortgelijk), die dan weer naar de rears kan. De vraag is nu:

1. Of zo'n DVD-speler te krijgen is voor een redelijk bedrag (+/- 100 euro, hoe minder hoe beter ;D )
2. Of het mogelijk is om zo'n apparaat zonder subwoofer en center te gebruiken zolang die er (nog?) niet staan.
3. Of het een beetje bij de Marantz spullen (in champagnekleur) zou kunnen passen die hij nu heeft.

Alvast hartelijk bedankt...

Koen K

Re: DVD-speler met analoge surround output
« Reactie #1 Gepost op: 10 maart 2008, 14:11:18 »
Niemand?

Frits

• het gaat om de muziek
    • Eigen Saab Viggen site
« Reactie #2 Gepost op: 10 maart 2008, 15:17:24 »
Ik heb zelf ook eens met die gedachte gespeeld. Bij mij tv-boer gaven ze aan dat het wel kon, met een tweedehands DVD-speler die al dat soort analoge uitgangen heeft. Het nadeel is wel dat, voorzover je je stereo speakers als frontspeakers gebruikt, je het uitgangsniveau op twee plekken moet (bij)regelen, namelijk op beide versterkers. Aangezien de verhouding voor/achter nogal nauw luistert, is dat niet zo’n goed idee.

Verder heb je niet persé een sub nodig. Een center speaker ook niet, mits de 5.1 set de mogelijkheid heeft van een ‘virtuele’ center. Een echte lijkt me wel beter.

Kenwood DP7060, Dual 510 met Coral MC-88E, Sony TA-F630ESD, A.D.A.M. compact

Door feiten is nog nooit iemand van z'n geloof gevallen (Karel van het Reve)

Koen K

« Reactie #3 Gepost op: 10 maart 2008, 15:22:28 »
Ok, dat is wel een goede om mee te nemen. Is het dan misschien een beter idee om een goedkope 5.1 versterker of receiver te halen?

Bryston Power

• High - end klinkt gewoon beter..!!
« Reactie #4 Gepost op: 10 maart 2008, 16:15:57 »
Marktplaats staat er vol mee noem geen namen :wink2:

Aan het sparen voor wat anders....

Koen K

« Reactie #5 Gepost op: 10 maart 2008, 16:27:33 »
Haha, ik zal het er even met hem over hebben. Je hoeft trouwens niet per se tweedehands te gaan voor iets erg goedkoops:

Bryston Power

« Reactie #6 Gepost op: 10 maart 2008, 20:26:42 »
beetje kwaliteit is wel gewenst denk, zo minderwaardig denk ik er nou ook weer niet over ;)

Koen K

« Reactie #7 Gepost op: 10 maart 2008, 20:39:19 »
Ja klopt, als iemand nog een andere suggestie heeft hoe dit probleem op een beetje een goede manier op te lossen zonder honderden euro's uit te geven...

Bryston Power

« Reactie #8 Gepost op: 10 maart 2008, 21:08:11 »
Hobby kost nu eenmaal geld en je kunt niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rij zitten dat hoef ik jou niet uit te leggen wel.
300 euro is geen schokkend bedrag waar je best een leuke reciever van kunt kopen.

Koen K

« Reactie #9 Gepost op: 10 maart 2008, 21:12:48 »
Nee, dat klopt. Het is meer dat surround (bij ons in ieder geval) van ondergeschikt belang is. Mooie stereo-apparatuur is ook al duur genoeg ;)

Vergeleken met de meesten hier op het forum zit ik trouwens wel voor een dubbeltje in de tent :))