Auteur Topic: Verschillen tussen kabeldecoders  (gelezen 1510 keer)

Frits Raaf

• Doe eens gek. Let op je spelling.
Verschillen tussen kabeldecoders
« Gepost op: 17 maart 2008, 21:30:14 »
We hebben al enige tijd twee Digi1 (@Home) kabeldecoders. En voor de JVC lcd en de ander voor de Panasonic plasma en ik vind het beeld eigenlijk bij beide schermen niet meer dan acceptabel.
't Is niet slecht, maar echt scherp is het niet. Via m'n hd-dvd speler is het beeld echter wel bijzonder mooi, haarscherp en vooral bij de plasma indrukwekkend.
Vorige week kom ik bij m'n ouders die net een Panasonic 32" hd-ready lcd-tv (qua specs bijna identiek aan mijn JVC) hebben gekocht in combinatie met een Samsung decoder en ik moest er even bij gaan zitten.
Een veel scherper beeld!
Ondanks dat alle winkeliers me hebben bezworen dat er geen verschil in beeldkwaliteit tussen de diverse decoders is, heb ik toch het gevoel dat men een aantal @Home-dozen met Digi1 de deur uit moest hebben.
Mijn vraag is of er onder de forumleden ervaringen zijn met kwaliteit van kabeldecoders.
Receiver: Denon DRA-1000
Cd-speler: Denon DCD-755AR
Versterker (tv): NAD C316BEE
Speakers Denon: Tanny Reveal
Speakers NAD: Eltax Monitor III Anniversary + Mordaunt Short MS-308 sub

belegjeboterham

Re: Verschillen tussen kabeldecoders
« Reactie #1 Gepost op: 17 maart 2008, 21:59:18 »
We hebben al enige tijd twee Digi1 (@Home) kabeldecoders. En voor de JVC lcd en de ander voor de Panasonic plasma en ik vind het beeld eigenlijk bij beide schermen niet meer dan acceptabel.
't Is niet slecht, maar echt scherp is het niet. Via m'n hd-dvd speler is het beeld echter wel bijzonder mooi, haarscherp en vooral bij de plasma indrukwekkend.
Vorige week kom ik bij m'n ouders die net een Panasonic 32" hd-ready lcd-tv (qua specs bijna identiek aan mijn JVC) hebben gekocht in combinatie met een Samsung decoder en ik moest er even bij gaan zitten.
Een veel scherper beeld!
Ondanks dat alle winkeliers me hebben bezworen dat er geen verschil in beeldkwaliteit tussen de diverse decoders is, heb ik toch het gevoel dat men een aantal @Home-dozen met Digi1 de deur uit moest hebben.
Mijn vraag is of er onder de forumleden ervaringen zijn met kwaliteit van kabeldecoders.
Ik heb ook een nieuwe panasonic tv (26 inch lcd), die staan wel bekend vanwege goed beeld (specs zegt niet alles), en ook een samsung decoder.
Ik zie een duidelijk verschil in kwaliteit tussen analoog en digitaal, dat moet je dus even bekijken, als je de tv via de kabel bekijkt of via de decoder zal je het verschil moeten kunnen zien.
(geen idee wat digi1 is trouwens)