Auteur Topic: Gregorius Nekschot  (gelezen 43040 keer)

chansig

• Inhoudsloos poster met ruim 12.500 Posts
Re: Gregorius Nekschot
« Reactie #195 Gepost op: 12 juli 2008, 19:24:29 »
Koen, ik ben niet roomser dan de paus en heb tijden gehad dat ik krachttermen bij wijze van spreken floot, zonder aanleiding. Dus niets menselijks is mij vreemd.
M.i. is het de schone kunst je punt te maken zonder scheldpartijen of krachttermen.

Het feit dat zelfs Hans het aanhaalt zegt immers genoeg.

;D ;D ;D ;D

Gr Hans

:neenee: ;)

Ik had er eigenlijk dit van moeten maken:

Het feit dat zelfs (of all people) het aanhaalt.... :D

Gr Hans

Rood

• Gast
« Reactie #196 Gepost op: 12 juli 2008, 19:24:44 »
Koen over de cartoons kunnen we twisten maar het feit blijft dat het OM een aantal 'blunders' heeft begaan omwille van de censuur .
Als iemand fout is voor de rechter slepen en veroordelen is de enige weg .
Je opmerking niet gelezen maar als het over Jezus ging zou het al aanleiding kunnen zijn om over een tijdje je op te laten pakken .
Snap je waar de schoen nu wringt ?
Als iemand over de schreef gaat is er een rechter die er wat aan kan doen niet de omgekeerde weg volgen .
Dus pas op wat je hier of waar dan ook neerzet : er hoeft maar een iemand aangifte te doen ;)

Deze blijft hilarisch ( nu kan je vragen aan het OM of ze wat aan mij willen doen ;) )

olivetti

• Niet meer actief
  • *
« Reactie #197 Gepost op: 12 juli 2008, 19:25:13 »
Daar heb je gelijk in, maar gezien de zwaar beledigende, expliciet racistische en discriminerende uitingen die Nekschot op zijn site plaatste is zijn zaak m.i. dubieus genoeg om geen steun te verdienen van dit forum.

Precies! Er zijn betere voorbeelden om de vrijheid van meningsuiting te verdedigen.

Koen K

« Reactie #198 Gepost op: 12 juli 2008, 19:26:33 »
Absoluut, het OM is in de fout gegaan.

Inderdaad.  En daar gaat 't om.

Dus elke keer dat het OM de fout in gaat wordt er een topic geopend? Dat wordt een dagtaak :))

Misschien ook een leuk idee om elke keer dat een bevolkingsgroep racistisch en discriminerend bejegend wordt een nieuw topic te openen. Oh nee, er zijn al fora waar speciaal topics worden geopend om dat te doen.

chansig

« Reactie #199 Gepost op: 12 juli 2008, 19:28:18 »

Inderdaad.  En daar gaat 't om.

Dus elke keer dat het OM de fout in gaat wordt er een topic geopend? Dat wordt een dagtaak :))

Misschien ook een leuk idee om elke keer dat een bevolkingsgroep racistisch en discriminerend bejegend wordt een nieuw topic te openen. Oh nee, er zijn al fora waar speciaal topics worden geopend om dat te doen.

Ze worden krampachtig (mede door de berichtgeving) , ik merk het binnen de Jeugdzorg ook: men is zo op hun hoede dat er overhaarste beslissingen genomen worden welke vervolgens weer breed uitgemeten worden in de media...

Gr Hans

Koen K

« Reactie #200 Gepost op: 12 juli 2008, 19:30:33 »
Exact, en dat is volgens mij precies net de bedoeling van de manier waarop het justitieel stelsel is ingericht.

Koen K

« Reactie #201 Gepost op: 12 juli 2008, 19:35:53 »
Koen over de cartoons kunnen we twisten maar het feit blijft dat het OM een aantal 'blunders' heeft begaan omwille van de censuur .
Als iemand fout is voor de rechter slepen en veroordelen is de enige weg .
Je opmerking niet gelezen maar als het over Jezus ging zou het al aanleiding kunnen zijn om over een tijdje je op te laten pakken .
Snap je waar de schoen nu wringt ?
Als iemand over de schreef gaat is er een rechter die er wat aan kan doen niet de omgekeerde weg volgen .
Dus pas op wat je hier of waar dan ook neerzet : er hoeft maar een iemand aangifte te doen ;)

Vrijheid van meningsuiting is zeer belangrijk voor het goed functioneren van een democratie. Het woord 'functioneren' mag daarbij wat mij betreft best inhouden dat die wet ook gebruikt moet worden voor functionele opmerkingen, niet voor verkapt racisme, discriminatie en xenofobie.

olivetti

• Niet meer actief
  • *
« Reactie #202 Gepost op: 12 juli 2008, 19:39:55 »

Inderdaad.  En daar gaat 't om.

Ze worden krampachtig (mede door de berichtgeving) , ik merk het binnen de Jeugdzorg ook: men is zo op hun hoede dat er overhaarste beslissingen genomen worden welke vervolgens weer breed uitgemeten worden in de media...

Gr Hans

Even afgezien van fouten van het OM. Ik irriteer mij in toenemende mate over de media. Hier in Nederland alleen al heeft iedere omroep wel n of meerdere "nieuwsprogramma's" die zonodig bij iedere scheet die gelaten wordt hun eigen sensationele mening moet ventileren. Wat de gezamenlijke media, niet gehinderd door enige kennis, doen is in grote mate bepalend voor de stemming over bepaalde onderwerpen in het land.

chansig

« Reactie #203 Gepost op: 12 juli 2008, 19:46:30 »

Inderdaad.  En daar gaat 't om.

Gr Hans

Even afgezien van fouten van het OM. Ik irriteer mij in toenemende mate over de media. Hier in Nederland alleen al heeft iedere omroep wel n of meerdere "nieuwsprogramma's" die zonodig bij iedere scheet die gelaten wordt hun eigen sensationele mening moet ventileren. Wat de gezamenlijke media, niet gehinderd door enige kennis, doen is in grote mate bepalend voor de stemming over bepaalde onderwerpen in het land.

en bepaald ook beleidsmakers in het maken van keuze's..Helaas, het is niet anders.

Gr Hans

Koen K

« Reactie #204 Gepost op: 12 juli 2008, 19:48:23 »
Nova bijvoorbeeld, wat een vervelend programma is dat toch.

Rood

• Gast
« Reactie #205 Gepost op: 12 juli 2008, 19:52:58 »
Ik vind die quiz met die van de EO erg naar : that's the question

Koen K

« Reactie #206 Gepost op: 12 juli 2008, 19:54:46 »
EO kijk ik sowieso niet ;D

Rood

• Gast
« Reactie #207 Gepost op: 12 juli 2008, 20:08:17 »
Heerlijk om naar die jongerendagen te kijken of andere hallelujah dagen door de EO georganiseerd .
Kijk er altijd met verbazing naar maar toch moet ik kijken .
Zoiets als vrouwen altijd naar operatieprogramma's moeten kijken maar er eigenlijk niet tegenkunnen ....

olivetti

• Niet meer actief
  • *
« Reactie #208 Gepost op: 12 juli 2008, 20:13:02 »
Heerlijk om naar die jongerendagen te kijken of andere hallelujah dagen door de EO georganiseerd .
Kijk er altijd met verbazing naar maar toch moet ik kijken .
Zoiets als vrouwen altijd naar operatieprogramma's moeten kijken maar er eigenlijk niet tegenkunnen ....

SMmer begrijp ik. Ach joh, moet toch kunnen.

Han

• Moderator
    • studio
« Reactie #209 Gepost op: 12 juli 2008, 22:47:25 »
EO kijk ik sowieso niet ;D

Ze hebben daar Hennie Huisman toch? En daar kijk je niet naar?
Niets is zeker en zelfs dat niet.

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.