Auteur Topic: Gregorius Nekschot  (gelezen 37572 keer)

olivetti

• Niet meer actief
  • *
Re: Gregorius Nekschot
« Reactie #270 Gepost op: 10 september 2008, 21:25:40 »
Beetje kort door de bocht vind je niet?

Nee dat vind ik niet. Leg eens uit dan.

Zodra je namelijk vrijheid van meningsuiting gaat koppelen aan goede smaak of fatsoen dan is het per definitie geen vrijheid van meningsuiting meer.

Wat jou ontgaat aan Nekschot is de behoefte om de grenzen op te zoeken. Kunstenaars zoals hij lopen willens en wetens vroeg of laat tegen grenzen aan. Niets nieuws onder de zon.

Onbegrijpelijk dat je uitgelegd wil zien waarom ik de opmerking Goebelsstijl kort door de bocht vind.

Ik zou zelfs in één regel in deze post zoveel grofheden en blasfemie kunnen schrjiven dat de vrijheid van meningsuiting in dit forum ogenblikkelijk geweld aangedaan wordt. Met als argument dat de goede smaak en fatsoen in het geding zijn.

Baardmannetje

« Reactie #271 Gepost op: 10 september 2008, 21:26:09 »
In de tussentijd heb ik ons aller Koen uitgelegd wat die knipoog betekende.

Duzzzz,

Nu zijn jullie weer vrindjes  :heart: ;D

gegroet, Eelco

Baardmannetje

« Reactie #272 Gepost op: 10 september 2008, 21:27:54 »
Ik zou zelfs in één regel in deze post zoveel grofheden en blasfemie kunnen schrjiven dat de vrijheid van meningsuiting in dit forum ogenblikkelijk geweld aangedaan wordt. Met als argument dat de goede smaak en fatsoen in het geding zijn.

Watdanwatdan  ;D
Sorry begin wat melig te worden van dat thuis zitten......

gegroet, Eelco

olivetti

• Niet meer actief
  • *
« Reactie #273 Gepost op: 10 september 2008, 21:33:48 »
Ga ik niet doen, ik ben zeer goed opgevoed!

Baardmannetje

« Reactie #274 Gepost op: 10 september 2008, 21:34:55 »
Was ook helemaal niet mijn bedoeling  ;)

gegroet, Eelco

olivetti

• Niet meer actief
  • *
« Reactie #275 Gepost op: 10 september 2008, 21:36:03 »
Was ook helemaal niet mijn bedoeling  ;)

gegroet, Eelco

Uiteraard, snap ik

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
    • RF and Microwave Rotary Joints
« Reactie #276 Gepost op: 10 september 2008, 21:36:06 »
Wat jou ontgaat aan Nekschot is de behoefte om de grenzen op te zoeken.

Dat ontgaat mij helemaal niet. Als hij over de grens gaat dan hoort een rechter daarover te beslissen en dan zal hij de consequenties moeten accepteren.

Wat JIJ kennelijk niet lijkt te (willen) begrijpen is dat deze man met groot machtsvertoon door 10 man uit zijn huis is gehaald als gevolg van de beslissing van een machtsgeile officier van justitie zonder dat er ook maar een rechter aan te pas is gekomen.

Citaat
Kunstenaars zoals hij lopen willens en wetens vroeg of laat tegen grenzen aan. Niets nieuws onder de zon.

Precies, daar zijn het kunstenaars voor. Maar het is wel een rechter die dient te oordelen of die grens overschreden wordt. Dat is niet aan een machtsgeile officier van justitie die zich gesteund weet door een hypocriete leugenaar van een minister.

Citaat
Onbegrijpelijk dat je uitgelegd wil zien waarom ik de opmerking Goebelsstijl kort door de bocht vind.

Jij koppelde de vrijheid van meningsuiting aan "het goede voorbeeld". Daarmee maak je die vrijheid ondergeschikt aan een overheidsapparaat dat dan wel eventjes bepaalt wat wel en niet door de beugel kan. Dat hebben we zo'n 65 jaar geleden ook zien gebeuren en dat is toen heel slecht bevallen. Maar de mens is kort van memorie kennelijk.

Citaat

De regels op dit forum zijn strenger dan de grondwet. Wanneer je iets op dit forum schrijft dan zal het aan de regels van het forum moeten voldoen. Nekschot publiceert zijn werk op zijn eigen website waar dus zijn eigen regels gelden. Zijn eigen regels worden slechts begrensd door de (grond)wet van het land.
« Laatst bewerkt op: 10 september 2008, 21:41:21 door Gent »
Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

Hififreak

• http://www.hififreak.nl
« Reactie #277 Gepost op: 10 september 2008, 21:36:44 »
In de tussentijd heb ik ons aller Koen uitgelegd wat die knipoog betekende.

Duzzzz,

Nu zijn jullie weer vrindjes  :heart: ;D

gegroet, Eelco

Eelco,

Ik heb nergens beweerd dat ie dat niet was en ben dat ook niet van plan.  ;)

olivetti

• Niet meer actief
  • *
« Reactie #278 Gepost op: 10 september 2008, 21:45:48 »

Wat JIJ kennelijk niet lijkt te (willen) begrijpen is dat deze man met groot machtsvertoon door 10 man uit zijn huis is gehaald als gevolg van de beslissing van een machtsgeile officier van justitie zonder dat er ook maar een rechter aan te pas is gekomen.

Ik denk dat we de hele kwestie kunnen terugbrengen tot de verontwaardiging over het zwaar overdreven optreden destijds. Mee eens dus.

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
    • RF and Microwave Rotary Joints
« Reactie #279 Gepost op: 10 september 2008, 22:14:03 »
Ik denk dat we de hele kwestie kunnen terugbrengen tot de verontwaardiging over het zwaar overdreven optreden destijds. Mee eens dus.

Klopt in die zin zijn we het eens. Bedankt voor de prettige discussie.  :)

Wat mij in deze kwestie zo kwaad en bezorgd maakt omvat eigenlijk twee zaken. Ten eerste dat een officier van justitie (met twee verschillende petten op) geheel zelfstandig en zonder ruggespraak tot een dergelijke grootscheepse actie kan beslissen. Ten tweede dat zo'n zwaar overdreven reactie vervolgens door de minister van justitie vergoeilijkt en zelfs verdedigd wordt. Daarmee is het dus niet meer een overdreven actie van een machtsgeile officier maar daarmee wordt het tot overheidsbeleid verheven ... nog steeds zonder dat er een rechter aan te pas is gekomen.
« Laatst bewerkt op: 10 september 2008, 22:18:28 door Gent »
Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

olivetti

• Niet meer actief
  • *
« Reactie #280 Gepost op: 10 september 2008, 23:36:40 »

Klopt in die zin zijn we het eens. Bedankt voor de prettige discussie.  :)

Wat mij in deze kwestie zo kwaad en bezorgd maakt omvat eigenlijk twee zaken. Ten eerste dat een officier van justitie (met twee verschillende petten op) geheel zelfstandig en zonder ruggespraak tot een dergelijke grootscheepse actie kan beslissen. Ten tweede dat zo'n zwaar overdreven reactie vervolgens door de minister van justitie vergoeilijkt en zelfs verdedigd wordt. Daarmee is het dus niet meer een overdreven actie van een machtsgeile officier maar daarmee wordt het tot overheidsbeleid verheven ... nog steeds zonder dat er een rechter aan te pas is gekomen.

Laten we hopen dat het een incidentele gebeurtenis is geweest.

Koen K

« Reactie #281 Gepost op: 10 september 2008, 23:39:41 »
Daar ben ik het dan wél van harte mee eens. Dit zaakje was inderdaad niet al te fris... Gelukkig is de pers in Nederland ook niet op haar mondje gevallen ::)

cbX6

• DenonDenon KlipschKlipschKlipsch Thorens, x10 V3
  • Tijdens de verbouwing :(
« Reactie #282 Gepost op: 11 september 2008, 00:53:52 »
 >:( Kortom: Alle aandacht die de Islam ((niet) verdiend) is dus weer gegeven.

Citaat
machtsgeile officier van justitie
Deze opereert nog altijd onder de minister. In dit geval Donner. De officier valt niets te verwijten.

Het grappige is (niet dus) dat sinds 9-11 de discussies zover zijn opgevoerd, dat je je afvraagt: waar gaat het nou echt over!!

Gr. C
-----------------------------------------
En nu ff wat anders aub.

Koen K

« Reactie #283 Gepost op: 11 september 2008, 00:58:52 »
Donner? Ik denk dat jij Hirsch-Ballin bedoelt.

cbX6

• DenonDenon KlipschKlipschKlipsch Thorens, x10 V3
  • Tijdens de verbouwing :(
« Reactie #284 Gepost op: 11 september 2008, 01:23:51 »
 ;D Thanks Koen, die bedoel ik.  :idol:

Het blijft een minister  :D

C.
En nu ff wat anders aub.