Auteur Topic: Gregorius Nekschot  (gelezen 37316 keer)

ezo

• je luistert altijd naar de zwakste schakel
Re: Gregorius Nekschot
« Reactie #30 Gepost op: 17 mei 2008, 22:01:29 »
Moet kunnen:

en ook hier op het forum!
Ik sta helemaal achter de aktie van het beheer als deze cartoon hier langer dan twee dagen blijft staan  ;)

Meneer nekschot soliciteerd een beetje naar zijn eigen achternaam aangezien 90% van zijn berichten anti moslim zijn, maar recht op vrije menings uiting is recht op vrije menings uiting, eerlijk is eerlijk!

Mvg Tjeb

:angel: :clapping:
pl sansui 222 mk2---tu yamaha TX-1000
cd sony X505-es---vv v medevoort ca220
ev 2x v medevoort pa333---ls infinity  rs-6001

Audiotwin

• Kritisch lid
« Reactie #31 Gepost op: 17 mei 2008, 22:15:17 »
Ik steun Gregorius Nekschot!!!
Tevredenheid!!!!

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
    • RF and Microwave Rotary Joints
« Reactie #32 Gepost op: 17 mei 2008, 23:37:48 »
Ik sta helemaal achter de aktie van het beheer als deze cartoon hier langer dan twee dagen blijft staan  ;)

Dat blijft ie zeker Tjeb !

Deze cartoon is typerend voor het werk van Gregorius Nekschot. Schoppen tegen alles en iedereen. Zowel christenen als moslims kunnen hier aanstoot aan nemen ... so what? Je kunt schouderophalend verderklikken, er zijn wel schokkender dingen te zien op het net.

Het vrije woord boven alles!
Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

Han

• Moderator
    • studio
« Reactie #33 Gepost op: 18 mei 2008, 00:31:41 »
Moet kunnen:

en ook hier op het forum!

Meneer nekschot soliciteerd een beetje naar zijn eigen achternaam aangezien 90% van zijn berichten anti moslim zijn, maar recht op vrije menings uiting is recht op vrije menings uiting, eerlijk is eerlijk!

Mvg Tjeb

Dat plaatje getuigt niet van goede smaak, maar aan de andere kant post hij dan weer iets als dit:

Kardinaal Simonis is een extreemrechtse rechtsextremist

Gisteren had Kardinaal Simonis de brutaliteit te beweren dat de Islam ‘wezenlijk wezensvreemd is aan de Nederlandse cultuur’. Hoe durft deze haatzaaiende paap! Is de miswijn hem soms naar het hoofd gestegen? Jezus heeft nooit bestaan. Mohammed de Profeet (v.s.o.p.) wel, dat weet iedereen. Daarom past de Islam veel beter in Nederland dan het christendom. Wat Nederland nodig heeft is een nieuwe beeldenstorm. Weg met al dat glas in lood! Weg met al die kerken! Weg met kruizen! Driewerf hoera voor Antifascistische Actie & Hooligans!

Grote Boze Korenwolf
Niets is zeker en zelfs dat niet.

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Hififreak

• http://www.hififreak.nl
« Reactie #34 Gepost op: 18 mei 2008, 08:04:26 »
Ik heb niks met z'n cartoons en ga er ook niets mee krijgen.

De wijze waarop is voor mij aanleiding om hierop te reageren.
Lees en verbaas je op z'n minst.

Wie arresteerde Gregorius?
Hoe is het mogelijk dat je in Nederland kan worden opgepakt vanwege het gebruik van een potlood om een gedachte op papier te zetten. Ofwel Wie gaf het bevel? Welnu, het hoofd van de Nederlandse gedachtenpolitie heet mr. Paul Velleman, Officier van Justitie te Amsterdam. Dat leggen we graag even uit. Volgens een persbericht van het OM werd het bewuste onderzoek gedaan door het Landelijk Expertise Centrum Discriminatie(LECD), een onderdeeltje van het Openbaar Ministerie. Dit orgaan beslist over subsidies aan anti-discriminatiebureaus en stuurt ze vervolgens aan. Maar ze doen ook diepgravend onderzoek voor het OM als het gaat om discriminatiezaken. Aan het hoofd van dit bureau staat ene mr. Paul Velleman. Niet geheel toevallig is dit precies dezelfde Officier van Justitie Paul Velleman (links op de foto) die de dienstopdracht gaf om Gregorius N. te laten arresteren, zo vernamen we. Maar om Gregorius te laten oppakken moest OvJ Velleman wel wat bewijs hebben. Dus gaf OvJ Velleman opdracht aan Velleman van het LECD om 'onderzoek' te doen naar de cartoons. Na ruim 3 jaar 'onderzoek' concludeerde Velleman dat arrestatie opeens gerechtvaardigd was.

Dus stuurde Velleman een rapport aan Velleman. Laatstgenoemde las dit 'onderzoek' en concludeerde dat Velleman gelijk had. Gregorius Nekschot moest worden opgesloten en vastgezet. We hebben het trouwens over dezelfde Velleman die uit zichzelf, dus zonder aangifte, onderzoek doet naar 'mogelijke strafbare uitingen' in Fitna. Tevens onderzoekt hij al jaren of Geert Wilders zich schuldig maakt aan discriminatie en/of racisme. Eerder besliste dezelfde Officier van Justitie trouwens dat de beruchte El Tawheed Moskee niet vervolgd mocht worden vanwege uitspraken en boeken waarin werd opgeroepen om homoseksuelen om te brengen en vrouwen te onderdrukken. Diezelfde Velleman besliste verder dat Gretta Duisenberg geen straf moest krijgen vanwege vermeende antisemitische opmerkingen. En het is diezelfde Paul Velleman die een paar jaar geleden door notabene een Pvda-politicus werd beschuldigd van 'aantasting van de rechtsstaat' vanwege eigengereid optreden. Om nog volkomen onbekende reden gaf een jaren oud en stilgelegd onderzoek naar Gregorius N. nu opeens aanleiding tot een arrestatie en een huiszoeking...

Geen stijl ligt plat, vandaar de tekst.
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2008, 08:16:56 door Hififreak »

HuubF

• Liever policor dan polidom!
« Reactie #35 Gepost op: 18 mei 2008, 10:05:56 »
Ik begrijp iets niet. Die nekschot moet wat mij betreft gewoon zijn ei kwijtkunnen. Hij tekent in ieder geval erg goed.

Maar de vrijheid van meningsuiting is toch niet in het geding als het onderzoek nog loopt? Dat is pas het geval als de rechter, eventueel na hoger beroep, definitief besluit dat die cartoons niet mogen. Een rechtzaak levert ook eindelijk wat duidelijkheid op.
Intel NUC pc, Dragon Fly dac, Cisco settopbox, K&H O300D pro-audio, Suzy Wong, Audioquest kabels.

CableTalk

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 18 mei 2008, 11:59:58 »
Ik steun de betuiging!

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Daarnaast hebben wij binnen ons rechtssysteem de scheiding der machten. Het is niet kies van het OM deze scheiding te doorbreken.

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #37 Gepost op: 18 mei 2008, 12:08:37 »
Sommige van zijn tekeningen zijn humoristisch en vallen binnen het kader wat volgens mij ( maar dat is persoonlijk) het cartoondom dient te omvatten. Andere tekeningen rieken, naar mijn mening, zeer naar het oeuvre dat in een deel de jaren dertig en veertig van de vorige eeuw een bepaald deel van de bevolking beschreef.
Het siert hem dat hij zijn pijlen meerdere kanten opricht maar erg smaakvol kan ik het allemaal niet vinden......

groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

CableTalk

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 18 mei 2008, 12:11:21 »
Ik steun hem c.q. deze betuiging los van de inhoud van zijn cartoons of zijn ideeën. De regering c.q. het OM dient niet op de stoel van rechter plaats te nemen. En dát is wat er nu wel gebeurt (en niet door de beugel kan). Vandaar dus mijn steun.

beunky

• Laat alle hoop varen, gij die hier binnentreedt.
    • LinkedIn profiel
« Reactie #39 Gepost op: 18 mei 2008, 14:46:06 »
Maar de vrijheid van meningsuiting is toch niet in het geding als het onderzoek nog loopt? Dat is pas het geval als de rechter, eventueel na hoger beroep, definitief besluit dat die cartoons niet mogen. Een rechtzaak levert ook eindelijk wat duidelijkheid op.

De vrijheid van meningsuiting is wel degelijk in het geding aangezien deze man is opgepakt op een manier waarvan de Iraanse veiligheidsdiensten nog wat kunnen leren.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

chansig

• Inhoudsloos poster met ruim 12.500 Posts
« Reactie #40 Gepost op: 18 mei 2008, 14:52:59 »

De vrijheid van meningsuiting is wel degelijk in het geding aangezien deze man is opgepakt op een manier waarvan de Iraanse veiligheidsdiensten nog wat kunnen leren.

Ja er werd aangebeld (om 09.30 uur in de ochtend en hij had het als dringend aanbellen ervaren), hij deed open en kreeg een huiszoekingsbevel in zijn handen geduwd..Iranezer dan dit kan het inderdaad bijna niet worden. Ik denk dat de mensen in Iran blij zouden zijn als ze zo opgepakt zouden worden...

Gr Hans
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2008, 16:22:29 door chansig »

olivetti

• Niet meer actief
  • *
« Reactie #41 Gepost op: 18 mei 2008, 16:20:38 »

Ja er werd aangebeld, hij deed open en kreeg een huiszoekingsbevel in zijn handen geduwd..Iranezer dan dit kan het inderdaad bijna niet worden. Ik denk dat de mensen in Iran blij zouden zijn als ze zo opgepakt zouden worden...

Gr Hans

:)) :))

Kwabbernoot

• a.k.a. Fantasio
  • Glas en vuvuzela's
« Reactie #42 Gepost op: 18 mei 2008, 17:40:47 »
Vrijheid van meninguiting is een mooi idee. Helaas blijkt keer op keer dat wij Nederlanders het niet waard zijn.

Groeten...
"Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world"

HuubF

• Liever policor dan polidom!
« Reactie #43 Gepost op: 18 mei 2008, 17:58:59 »

Niks Iran, als de manier van oppakken onrechtmatig was kan hij gewoon naar de rechter. Die Nekschot steekt zijn nek zó opzichtig uit dat hij nu niet moet gaan klagen dat hij verzeild raakt in een proefproces. Wat niet wegneemt dat ik vind dat Necqschot moet winnen, natuurlijk.

Intel NUC pc, Dragon Fly dac, Cisco settopbox, K&H O300D pro-audio, Suzy Wong, Audioquest kabels.

Rood

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: 18 mei 2008, 18:05:23 »
Naar de rechter als je ten onrechte opgepakt ben ? De uitslag staat 99 van de 100 keer al vast .
Die ene keer dat je gelijk krijgt dan is zelfs een excuus briefje al te veel moeite .