Auteur Topic: Gregorius Nekschot  (gelezen 37833 keer)

ssassen

• Cute, cuddly, colorful, but beware the nasty bite
    • Hardware Analysis
Re: Gregorius Nekschot
« Reactie #75 Gepost op: 19 mei 2008, 15:17:54 »
Citaat
Maar die Velleman krijgt de onvoorwaardelijke steun van zijn hoogste baas, de minister van justitie, die op zijn beurt zelfs de kamerleden (opnieuw) voorliegt over de feiten. Daarmee is deze actie tot onderdeel van het regeringsbeleid verheven en dan vind ik het ineens wel heel ernstig. Het is mij duidelijk dat de overheid geen enkel kritisch geluid tolereert aan het adres van de multiculturele samenleving. Kennelijk is deze intimidatie de manier om de critici de mond te snoeren. Over normen en waarden gesproken .....

Normen en waarden zijn dit kabinet vreemd, zo schreef ik onlangs nog onderstaande brief aan onze premier:

Citaat
De Minister-president
Minister van Algemene Zaken
Postbus 20001
2500 EA Den Haag

S. Sassen
xxxxx
xxxxx

Purmerend, 20 april 2008,

Geachte heer Balkenende,

Met opperste verbazing heb ik op 20 april jl. gekeken naar de uitzending van Zembla over klokkenluiders in Nederland. Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat men in Nederland corruptie en fraude met harde hand bestrijdt en dat degenen die dergelijke praktijken aan het licht brengen kunnen rekenen op begrip, respect en vooral steun van de overheid.

Maar wat schetst mijn verbazing? Klokkenluiders zijn in Nederland vogelvrij verklaard en worden op geen enkele wijze door de overheid bijgestaan, of kunnen zelfs maar op erkenning en respect rekenen voor het aan het licht brengen van deze misstanden.

Schrijnend vond ik echter het verhaal van dhr. Bos die de bouwfraude aan het licht bracht en nu met zn vrouw in een camper woont, zonder uitzicht op een betere toekomst. Een brief van zijn hand aan U gericht waarin hij vraagt om een gesprek over zijn uitzichtloze situatie wordt door U van de hand gedaan met de mededeling dat hij slechts zn burgerplicht heeft vervuld.

Ik kon mijn oren haast niet geloven, U als minister president, die veelvuldig hamert op onze normen en waarden, respect, begrip en steun voor onze naasten, U laat hier verstek gaan? Ik zou U haast betichten van hypocriet gedrag, maar ik gun U het voordeel van de twijfel en ga ervanuit dat dit slechts een misvatting is.

Het kan toch niet zo zijn dat mensen zoals dhr. Bos, die de maatschappij en de overheid eerlijk proberen te houden en zich niet door geldelijk gewin laten leiden, maar hun geweten laten spreken en maatschappelijk gezien een zeer grote bijdrage doen, tussen de wal en het schip vallen? U, als minister president, die duidelijk onze normen en waarden hoog heeft zitten gaat hier toch niet zomaar aan voorbij? Ik doe een beroep op uw menselijkheid, sociaal inlevingsvermogen, maar vooral uw normen en waarden dat U zich sterk maakt voor de uitzichtloze situatie van deze klokkenluiders.

In afwachting van een reactie,

Hoogachtend,

En zo zijn er nog veel, heel veel, misstanden te vinden die duidelijk laten zien dat er het aan de normen en waarden van dit kabinet ernstig schort.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Acception without proper examination equals religion
Condemnation without proper examination equals prejudice

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #76 Gepost op: 19 mei 2008, 15:44:17 »
Citaat
Maar die Velleman krijgt de onvoorwaardelijke steun van zijn hoogste baas, de minister van justitie, die op zijn beurt zelfs de kamerleden (opnieuw) voorliegt over de feiten. Daarmee is deze actie tot onderdeel van het regeringsbeleid verheven en dan vind ik het ineens wel heel ernstig. Het is mij duidelijk dat de overheid geen enkel kritisch geluid tolereert aan het adres van de multiculturele samenleving. Kennelijk is deze intimidatie de manier om de critici de mond te snoeren. Over normen en waarden gesproken .....

Normen en waarden zijn dit kabinet vreemd, zo schreef ik onlangs nog onderstaande brief aan onze premier:

Citaat
De Minister-president
Minister van Algemene Zaken
Postbus 20001
2500 EA Den Haag

S. Sassen
xxxxx
xxxxx

Purmerend, 20 april 2008,

Geachte heer Balkenende,

Met opperste verbazing heb ik op 20 april jl. gekeken naar de uitzending van Zembla over klokkenluiders in Nederland. Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat men in Nederland corruptie en fraude met harde hand bestrijdt en dat degenen die dergelijke praktijken aan het licht brengen kunnen rekenen op begrip, respect en vooral steun van de overheid.

Maar wat schetst mijn verbazing? Klokkenluiders zijn in Nederland vogelvrij verklaard en worden op geen enkele wijze door de overheid bijgestaan, of kunnen zelfs maar op erkenning en respect rekenen voor het aan het licht brengen van deze misstanden.

Schrijnend vond ik echter het verhaal van dhr. Bos die de bouwfraude aan het licht bracht en nu met zn vrouw in een camper woont, zonder uitzicht op een betere toekomst. Een brief van zijn hand aan U gericht waarin hij vraagt om een gesprek over zijn uitzichtloze situatie wordt door U van de hand gedaan met de mededeling dat hij slechts zn burgerplicht heeft vervuld.

Ik kon mijn oren haast niet geloven, U als minister president, die veelvuldig hamert op onze normen en waarden, respect, begrip en steun voor onze naasten, U laat hier verstek gaan? Ik zou U haast betichten van hypocriet gedrag, maar ik gun U het voordeel van de twijfel en ga ervanuit dat dit slechts een misvatting is.

Het kan toch niet zo zijn dat mensen zoals dhr. Bos, die de maatschappij en de overheid eerlijk proberen te houden en zich niet door geldelijk gewin laten leiden, maar hun geweten laten spreken en maatschappelijk gezien een zeer grote bijdrage doen, tussen de wal en het schip vallen? U, als minister president, die duidelijk onze normen en waarden hoog heeft zitten gaat hier toch niet zomaar aan voorbij? Ik doe een beroep op uw menselijkheid, sociaal inlevingsvermogen, maar vooral uw normen en waarden dat U zich sterk maakt voor de uitzichtloze situatie van deze klokkenluiders.

In afwachting van een reactie,

Hoogachtend,

En zo zijn er nog veel, heel veel, misstanden te vinden die duidelijk laten zien dat er het aan de normen en waarden van dit kabinet ernstig schort.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Ben het grondig met je eens Sander!
Burgerplicht, my ass! Die man is failliet door die hele zooi!
Bouw-Brinkman-CDA-Ik weet genoeg!**

Heb je nog wat gehad aan die luistersessie bij mij naar die aktieve Padde(n)stoelen? ( winkel in P'end )

Hou me aanbevolen voor leestips n.a.v volgende posting
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2008, 16:00:00 door Be tweeter »
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

beunky

• Laat alle hoop varen, gij die hier binnentreedt.
    • LinkedIn profiel
« Reactie #77 Gepost op: 19 mei 2008, 15:50:31 »
Sander, het zou je sieren je wat meer in de bouwfraude te verdiepen (in casu in de situatie van dhr. Bos) alvorens zulke stellingnames te doen.
Een zeer belangrijk aantal feiten zijn in de Nova-uitzending niet aan de orde geweest en/of onderbelicht gebleven.
Als je die zou weten, dan zou je deze mening waarschijnlijk niet zijn toegedaan.
Ik heb informatie uit de eerste hand (ambtelijk secretaris Bouwfraudecommissie, degene die dus de dagelijkse leiding heeft gehad over het parlementair onderzoek) inzake de situatie van dhr. Bos.
Dat werpt een veel genuanceerder licht op de zaak.
En van die dingen is de motivatie van Bos. Een ander is de arbeidsrechtelijke situatie alvorens dit door Bos aan het licht is gebracht.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

HuubF

• Liever policor dan polidom!
« Reactie #78 Gepost op: 19 mei 2008, 15:59:37 »
Daar is P. van Vollenhoven toch al opgezet? :think:
Intel NUC pc, Dragon Fly dac, Cisco settopbox, K&H O300D pro-audio, Suzy Wong, Audioquest kabels.

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
    • RF and Microwave Rotary Joints
« Reactie #79 Gepost op: 19 mei 2008, 16:16:53 »
Heren, we dwalen af .... En bovendien geen politieke discussie AUB!
Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
« Reactie #80 Gepost op: 19 mei 2008, 17:05:45 »
Een mens moet zijn wereldbeeld niet te veel laten beïnvloeden door wat misschien later een incident blijkt te zijn. Daarnaast is het de kunst, dit incidenten te laten blijven. Dat betekent dat je er bovenop moet zitten zonder dat je een sfeer creëert waardoor er weer nieuwe overreacties kunnen ontstaan.

Nogmaals Huub, ik zou het volledig met je eens zijn als dit 'incident' het gevolg was geweest van één machtsgeile officier van justitie. Maar inmiddels zijn we zover dat de minister van justitie de gang van zaken heeft verdedigd en zelfs de kamer erover heeft voorgelogen. Dan is het geen 'incident' meer maar regeringsbeleid ... en dat vind ik zeer ernstig.
Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

Kwabbernoot

• a.k.a. Fantasio
  • Glas en vuvuzela's
« Reactie #81 Gepost op: 19 mei 2008, 17:47:38 »
Het is misbruik van bevoegdheden. 10 politie agenten zet je alleen maar in als er een schietgevaarlijke verdachte is.
Held Cohen is toch hoofd van de politie?
De man is ontzettend gefrustreerd dat hij 60 jaar te laat is geboren voor de Joodse raad dus haalt hij het op deze manier in.
Wat ik opvallend vind is het feit dat ik een reply mis van, ik dacht, Be tweeter op de laatste zin van bovenstaande quote.
"Grappig" in een discussie over vrijheid van meningsuiting. Of hij heeft hem zelf weggehaald, dat kan natuurlijk ook.

Groeten...

Zie je PB box voor uitleg
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2008, 17:54:40 door Gent »
"Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world"

beunky

• LinkedIn profiel
« Reactie #82 Gepost op: 19 mei 2008, 18:04:40 »
Ben het grondig met je eens Sander!
Burgerplicht, my ass! Die man is failliet door die hele zooi!
Bouw-Brinkman-CDA-Ik weet genoeg!**

Hou me aanbevolen voor leestips n.a.v volgende posting

Nee, die man is failliet doordat ie ontslagen is vrdat ie de bouwfraude aanhangig maakte.
En niet omdat ie daar zelf niet aan mee wou werken. Integendeel, hij heeft er jarenlang vrolijk aan meegedaan. Maar vanwege mot met zijn werkgever heeft ie, zeer waarschijnlijk (maar niet te bewijzen, uiteraard) uit persoonlijke rancune, dit aanhangig gemaakt in het kader van 'ik niet, dan jullie ook niet'. Hij heeft daarbij zich niet gerealiseerd (of niet willen realiseren) wat de consequenties zijn geweest.
Hij heeft twee jaar onderhandeld met Justitie onder welke condities hij de dossiers zou overhandigen. Dat ze daar niet uitgekomen zijn, moet ook wel wat zeggen.
Pas veel later is hij met Nova (als ik me niet vergis) gaan babbelen.
En dan moet je nu niet zielig gaan lopen janken dat je het allemaal zo erg vind wat je gedaan hebt. Want dat doet ie als je hem uitnodigt om te spreken.
Wat hij gedaan heeft is prijzenswaardig, maar hem een nationale held et cetera noemen gaat veel te ver. Een beetje hetzelfde als met het brein achter de Enron-fraude die maar liefst 6 hele jaren gevangenisstraf heeft gekregen omdat ie zijn bazen er bij heeft gelapt zodat deze 30 jaar konden krijgen.

Leestips: het rapport van de bouwfraudecommissie.
Ik kan verder geen leestips geven. Er is niet echt literatuur over verschenen waarin dit besproken wordt. Ik heb echter een aantal college's gevolgd over fraude van onder andere deze persoon (is een vaste hoogleraar bij onze opleiding). Daarin is onder andere de bouwfraude vrij uitvoerig besproken. En uitgelegd hoe dit in elkaar zit.
Je kunt trouwens je twijfels hebben bij de vraag wat dit ons Nederlanders cht heeft gekost, maar dat terzijde.

HuubF

• Liever policor dan polidom!
« Reactie #83 Gepost op: 19 mei 2008, 18:59:08 »
Even over die Gregorius Nekschot... ik heb eens even geswaffeld over zijn site maar ik vind 'm erg leuk. En dat terwijl ik zo links ben als de pest. ;D
Intel NUC pc, Dragon Fly dac, Cisco settopbox, K&H O300D pro-audio, Suzy Wong, Audioquest kabels.

beunky

• LinkedIn profiel
« Reactie #84 Gepost op: 19 mei 2008, 20:06:35 »
Even over die Gregorius Nekschot... ik heb eens even geswaffeld over zijn site maar ik vind 'm erg leuk. En dat terwijl ik zo links ben als de pest. ;D

Ik vind het echt he-le-maal niks, maar goed, ik vind ook dat hier geen bezwaar tegen moet zijn.
Hoe kwetsend bepaalde afbeeldingen voor mij ook zijn, ik vind wel dat die man in zijn recht staat en dat gewoon mag publiceren.
En ik zal zeker niet in mijn hoofd halen om de beste man neer te schieten of whatsoever.

ssassen

• Cute, cuddly, colorful, but beware the nasty bite
    • Hardware Analysis
« Reactie #85 Gepost op: 19 mei 2008, 20:25:36 »
Swaffelen: met half stijf mannelijk lid tegen object slaan met als doel dit object te markeren, cq. te swaffelen :wacko:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Acception without proper examination equals religion
Condemnation without proper examination equals prejudice

Be tweeter

• ARJANKU.IT service
« Reactie #86 Gepost op: 19 mei 2008, 20:54:04 »
Het is misbruik van bevoegdheden. 10 politie agenten zet je alleen maar in als er een schietgevaarlijke verdachte is.
De man is ontzettend gefrustreerd dat hij 60 jaar te laat is geboren voor de Joodse raad dus haalt hij het op deze manier in.
Wat ik opvallend vind is het feit dat ik een reply mis van, ik dacht, Be tweeter op de laatste zin van bovenstaande quote.
"Grappig" in een discussie over vrijheid van meningsuiting. Of hij heeft hem zelf weggehaald, dat kan natuurlijk ook.

Groeten...

JUIST! Ik dacht vanmiddag dat ik hem niet verzonden had maar dan kun jij hem nooit gelezen hebben, toch?
Ik heb hem dus niet zelf weggehaald!

De strekking van mijn reactie was: Tsjongejonge, dat over die Cohen is een misser van een opmerking zeg!

De letterlijke reactie was: die nogal persoonlijk getinte opmerking was dus verwijderd ...  :sceptic:

Dank voor de reactie in elk geval.

« Laatst bewerkt op: 19 mei 2008, 21:21:29 door Gent »
groeten,
Arjan

olivetti

• Niet meer actief
  • *
« Reactie #87 Gepost op: 19 mei 2008, 21:28:03 »

Groeten...

JUIST! Ik dacht vanmiddag dat ik hem niet verzonden had maar dan kun jij hem nooit gelezen hebben, toch?
Ik heb hem dus niet zelf weggehaald!

De strekking van mijn reactie was: Tsjongejonge, dat over die Cohen is een misser van een opmerking zeg!

De letterlijke reactie was: die nogal persoonlijk getinte opmerking was dus verwijderd ...  :sceptic:

Dank voor de reactie in elk geval.

Wat bedoel je eigenlijk? Volgens mij waren er vorige week ook al eens 2 posts verdwenen waar een zinnetje in voorkwam met god, na een aktie van iemand met een electronisch gummetje. Het kan natuurlijk zijn dat ik niet helemaal goed gekeken heb..... Sterker nog, dat hoop ik echt.

Be tweeter

• ARJANKU.IT service
« Reactie #88 Gepost op: 19 mei 2008, 21:34:45 »
Ha het bericht was dus in een groot zwart gat verdwenen zonder tekst en uitleg.
Zo verdwenen ook eens  kopstukken van de Russische revolutie n voor n van foto's en schilderijen
Persoonlijke opmerkingen ver iemand mogen dus maar tgen iemand is het verboden

Ik ga dit forum maar een weekje in de ban doen wegens censuur  :-\ Nee toch alleen maar deze thread ;)
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2008, 22:00:28 door Be tweeter »
groeten,
Arjan

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
« Reactie #89 Gepost op: 19 mei 2008, 22:03:48 »
Ha het bericht was dus in een groot zwart gat verdwenen zonder tekst en uitleg.
Zo verdwenen ook eens  kopstukken van de Russische revolutie één voor één van foto's en schilderijen

Het verwijderen van één berichtje vanwege ordinair schelden staat voor jou op het zelfde niveau als het uitdenken en implementeren van een compleet systeem om andersdenkenden monddood te maken, te verbannen en zelfs te elimineren? Ik weet eigenlijk niet of ik me beledigd of gevleid moet voelen.

Citaat
Persoonlijke opmerkingen óver iemand mogen dus maar tégen iemand is het verboden

Een opmerking over iemand kan nooit een persoonlijke opmerking zijn. Ordinair schelden zoals jij deed is dat wel en dat wordt hier inderdaad niet geaccepteerd. Maar het is natuurlijk volgens de grondwet je volste recht (nog wel al gaat dat niet lang meer duren vrees ik). Als je dus ongelimiteerd wilt schelden en beledigen stel ik voor dat je zelf een weblogje o.i.d. begint. Hier halen we dat soort opmerkingen gewoon weg zonder er veel woorden aan vuil te maken.

Citaat
Ik ga dit forum maar een weekje in de ban doen wegens censuur  :-\

Dat zou jammer zijn maar als je niet begrijpt dat schelden hier niet mag is het inderdaad misschien zinnig dat je daar eens een weekje over na gaat denken.
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2008, 22:10:08 door Gent »