Auteur Topic: Gregorius Nekschot  (gelezen 42078 keer)

Hififreak

• http://www.hififreak.nl
Re: Gregorius Nekschot
« Reactie #255 Gepost op: 10 september 2008, 20:43:10 »
Graag gedaan.  ;)

Koen K

« Reactie #256 Gepost op: 10 september 2008, 20:45:07 »

Baardmannetje

« Reactie #257 Gepost op: 10 september 2008, 20:46:21 »
Nounou....

Kom aan heren !

gegroet, Eelco

Koen K

« Reactie #258 Gepost op: 10 september 2008, 20:47:08 »
Ach, zak er maar in met die onzin hiero. Als het niet mogelijk is iemand serieus te nemen dan heb ik het wel gezien >:(

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
    • RF and Microwave Rotary Joints
« Reactie #259 Gepost op: 10 september 2008, 20:47:46 »
Grappig ... Er zijn hier leden die de acties van het OM in deze niet te ver vinden gaan.
Toevallig zijn dat dezelfde lieden die moord en brand schreeuwen als er hier eens een post wordt verwijderd zonder uitgebreide motivatie.

Beetje meten met twee maten dus. Het allemaal prima vinden zolang het om een ander gaan maar o zo gepikeerd zijn als ze zelf ergens het 'slachtoffer' van zijn.
Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

Hififreak

« Reactie #260 Gepost op: 10 september 2008, 20:50:37 »
Eelco,

Ik heb e.e.a. uitgelegd en dan krijg ik in mijn schoenen geworpen dat het een machtspelletje is.
Als ik dat terugkop is de andere partij boos.  Ik kan daar niks mee.

Nogmaals, wie het er niet mee eens is: Prima!
Wie mij zijn mening niet opgedrongen krijgt, zal daar ook mee moeten leren leven.

Groet,

Hififreak

olivetti

• Niet meer actief
  • *
« Reactie #261 Gepost op: 10 september 2008, 20:53:22 »
Grappig ... Er zijn hier leden die de acties van het OM in deze niet te ver vinden gaan.
Toevallig zijn dat dezelfde lieden die moord en brand schreeuwen als er hier eens een post wordt verwijderd zonder uitgebreide motivatie.

Beetje meten met twee maten dus. Het allemaal prima vinden zolang het om een ander gaan maar o zo gepikeerd zijn als ze zelf ergens het 'slachtoffer' van zijn.

Ik heb het idee dat je de plank misslaat. Iedereen hier is voor "vrijheid van meningsuiting" alleen vindt niet iedereen Gregorius N. het goede voorbeeld. Ik heb al eerder gepost dat hij kijkt waar de grenzen liggen. Nou, gevonden dus. Er zijn ongetwijfeld betere voorbeelden te vinden om de in verdrukking zijnde vrijheid van meningsuiting gestalte te geven.

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
« Reactie #262 Gepost op: 10 september 2008, 20:57:25 »
Ik heb het idee dat je de plank misslaat. Iedereen hier is voor "vrijheid van meningsuiting" alleen vindt niet iedereen Gregorius N. het goede voorbeeld.

O zit dat zo? ... De vrijheid van meningsuiting geldt alleen voor mensen die wel als het "goede voorbeeld" worden gezien.
De vrijheid van meningsuiting 'Goebels-style' dus.
« Laatst bewerkt op: 10 september 2008, 21:09:06 door Gent »
Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

Baardmannetje

« Reactie #263 Gepost op: 10 september 2008, 21:02:13 »
Hififreak,

Dat spelletje, macht of welles-nietes, is denk ik niet het issue.
Ik denk dat jouw opmerking :

Graag gedaan.  ;)

bij Koen niet helemaal lekker valt en ik kan mij daar een heel klein beetje iets bij voorstellen vandaar mijn opmerking ook  ;)
Verder vind ik het nu een beetje vergane glorie .... al is het goed dat er een signaal uit de samenleving is geweest naar het optreden van het OM toe.

gegroet, Eelco

Hififreak

« Reactie #264 Gepost op: 10 september 2008, 21:05:59 »
Eelco,

Lees de laatste twee bladzijden nog eens door.
Die knipoog moet je natuurlijk wel op waarde weten te schatten, maar hij blijkt nogal verkeerd te vallen.

olivetti

• Niet meer actief
  • *
« Reactie #265 Gepost op: 10 september 2008, 21:07:59 »
Ik heb het idee dat je de plank misslaat. Iedereen hier is voor "vrijheid van meningsuiting" alleen vindt niet iedereen Gregorius N. het goede voorbeeld.

O zit dat zo? ... De vrijheid van meningsuiting geldt alleen voor mensen die door iedereen wel als het "goede voorbeeld" wordt gezien.

Beetje kort door de bocht vind je niet?

Han

• Moderator
    • studio
« Reactie #266 Gepost op: 10 september 2008, 21:11:11 »

O zit dat zo? ... De vrijheid van meningsuiting geldt alleen voor mensen die door iedereen wel als het "goede voorbeeld" wordt gezien.

Gent is een forumcoureur, met bochtenwerk volgt hij altijd de ideale lijn.
Niets is zeker en zelfs dat niet.

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
« Reactie #267 Gepost op: 10 september 2008, 21:12:33 »

Nee dat vind ik niet. Leg eens uit dan.

Zodra je namelijk vrijheid van meningsuiting gaat koppelen aan goede smaak of fatsoen dan is het per definitie geen vrijheid van meningsuiting meer.

Er is in Nederland een klein aantal mensen dat zeer expliciet gebruik maakt van dit grondrecht. En wat gebeurt er met hen? Zij moeten beschermd worden tegen extremisten of ze moeten absoluut anoniem blijven. Als dat niet gebeurt dan loopt hun leven gevaar. En wat zegt het klootjesvolk dan? "Ja maar ze hebben het wel zelf gezocht!" GELUL !!!

Maar in het geval Nekschot (en GeenStijl) gaan we nog een stapje verder. Daar voert het OM een hetze om bij voorbaat diegenen die zich kritisch uiten al van hun bed te lichten of te dagvaarden, nog voordat er een rechter aan te pas is gekomen. Een kritisch geluid t.a.v. de religieuze fanatici wordt m.b.v. overheidsmiddelen bij voorbaat al de kop ingedrukt. En de meeste mensen vinden het (kennelijk) prima.
« Laatst bewerkt op: 10 september 2008, 21:22:04 door Gent »

Baardmannetje

« Reactie #268 Gepost op: 10 september 2008, 21:13:27 »
Hififreak,

Heb ik gedaan en ik kies ook helemaal geen kant, ik geef enkel aan dat het zou kunnen dat in dit geval Koen je post even niet op waarde heeft geschat en dat ik het me een klein beetje kan voorstellen  ;)

gegroet, Eelco

Hififreak

« Reactie #269 Gepost op: 10 september 2008, 21:24:28 »
Hififreak,

Heb ik gedaan en ik kies ook helemaal geen kant, ik geef enkel aan dat het zou kunnen dat in dit geval Koen je post even niet op waarde heeft geschat en dat ik het me een klein beetje kan voorstellen  ;)

gegroet, Eelco

Beste Eelco,

Ik zou helemaal niet willen dat je een kant zou kiezen wan dat is m.i. helemaal niet nodig.
In de tussentijd heb ik ons aller Koen uitgelegd wat die knipoog betekende.