Auteur Topic: TECHNICS VINGERS  (gelezen 13466 keer)

Wim Vink

• *
TECHNICS VINGERS
« Gepost op: 13 november 2008, 06:51:29 »
Pas op voor TECHNICS-VINGERS, Hengelo !!

Hallo audioliefhebbers.

Even een waarschuwing.

Ik heb zeer slechte ervaringen met Technics-Vingers in Hengelo :-(

Dit is op z’n zachts gezegd een onbetrouwbare internet “winkel”.

Wat is mij overkomen.

Enige tijd geleden een originele Sony pick-up naald besteld. Was op voorraad. Maar ze leverden geen originele Sony naald maar een Tonar (namaak) naald. Een eenmalige “fout” denk je dan. Niet dus.

Enkele weken bestelde ik een tweedehandse Sony versterker voor 150 Euro. Er was een klein defect welke even verholpen zou worden. Ik kreeg bericht wanneer hij klaar was en ik heb toen betaald. Hij zou p.o. worden verstuurd. Na bijna een week nog niets ontvangen. Gemaild. Geen reaktie.

Enkele keren gebeld, er werd niet opgenomen. Uiteindelijk wel. Ik kreeg  Rob, de eigenaar, aan de telefoon. Hij was extreem klantonvriendelijk. Kreeg opmerkingen als:

Het is erg druk en heb helemaal geen tijd voor telefoontjes. Dus dit telefoontje stoort mij, en ik laat me door niemand gek maken. En dit telefoontje bezorgt mij strechen en zou hem nog een hartinfarct bezorgen.

Er is maar een kapitein op het schip en dat ben ik. Alleen ik bepaal en niemand anders

De versterker was nog NIET gerepareerd (er was mij verteld dat hij wel gerepareerd was)

Rob miste nog een onderdeel wat ergens onder een grote stapel nog te repareren apparaten lag.

Hij had geen tijd om dit onderdeel op te zoeken. Als hij door de stapel reparaties heen was zou hij het onderdeel vanzelf vinden. Kon wel een week of twee duren, maar wilde geen toezegingen doen.

Nou niet bepaald klantvriendelijk dus. Om maar niets te zeggen over de toon waarmeee hij sprak.

Tot mijn grote verbazing ontving ik een paar dagen later toch de versterker. Maar……

Hij wat heftig defect !! O.a.: de balansinstelling, de subsonic instelling, de loudness, de toonregeling en enkele ingangen.

Gelijk gebeld. Geen gehoor natuurlijk. Toen maar gemaild. En dit was natuurlijk geen gezellig mailtje.

Hierna bijna een week geen reaktie. Maar weer een mailtje gestuurd. Kreeg mail terug.

Ik moest eerst mijn excuses aanbieden voor mijn onvriendelijke mail. Verder geen enkel positieve reaktie om het versterkerprobleem op te lossen. Dit is natuurlijk de wereld omdraaien. Een zeer klantonvriendelijke opstelling en defecte apparatuur leveren. Hierna weer gemaild maar daarna nooit meer iets gehoord. Ik zit dus met een defecte en duurbetaalde versterker.

Dus audioliefhebbers ben gewaarschuwd voor deze “firma”. Laat je niet zoals ik door deze lui oplichten !!!

Wim

« Laatst bewerkt op: 6 april 2011, 20:20:41 door Gent »

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
Re:TECHNICS VINGERS
« Reactie #1 Gepost op: 13 november 2008, 08:36:18 »
Wees even fair en meld aan Technics vingers dat je deze posting overal plaatst. Dit om wederhoor mogelijk te maken.
Wellicht wordt je klacht alsnog opgelost en zoniet dan krijgt je bericht wat meer bodem.
Nu loop je de kans dat het wordt geďnterpreteerd als gezeur van een enkeling. :-\
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

Kwabbernoot

• a.k.a. Fantasio
  • Glas en vuvuzela's
« Reactie #2 Gepost op: 13 november 2008, 09:01:44 »
Hengelo rules!  ;D

Kloten natuurlijk maar niet de eerste keer dat ik dergelijke verhalen hoor/lees (bedankt Hans  :))) over die zaak.

Groeten...
"Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world"

Ruud13

« Reactie #3 Gepost op: 13 november 2008, 09:23:58 »
Vervelend voor je dat je zo'n beroerde ervaring hebt met een middenstander. Voor veel mensen is overigens een origineel naaldsysteem hetzelfde als de namaak vanTonar. Als jij echter expliciet om de originele hebt gevraagd moet de handelaar je die ook leveren. Zag je trouwens niet gelijk dat je een Tonar-naald werd geleverd want alleen al de verpakking is heel anders? Als het je verkocht is als originele Sony-naald kun je er vanzelfsprekend mee terug gaan al kan het lastig zijn om verhaal te halen als de handelaar ontkent dat je om de originele naald vroeg. Het is dan zijn nee tegen jouw ja en daarvan is bekend dat het niet opschiet.

Als het met de versterker is gegaan zoals je beschreef is dat vanzelfsprekend waardeloos. Het vervelende is ook hier weer dat je snel uitgepraat bent als zo'n winkelbaas onwillig is. Doorgaans beperk je voor jezelf de schade nog het meest door aan een dergelijke transactie schouderophalend voorbij te gaan, er geen verdere energie in te steken en iemand te zoeken die de versterker voor je wil repareren. Wat nog wel eens wil helpen is als je met een paar man sterk de winkel in komt. Dan bedoel ik niet dat je de eigenaar van de winkel gelijk aan zijn stropdas over de toonbank moet sleuren dan wel een begin moet maken met het vebouwen van zijn winkeltje of aangezicht want maak van een dader geen slachtoffer. Gewoon zakelijk blijven en hem op bondige wijze aanspreken op zijn wanprestatie werkt altijd nog het beste. Maar ook hier geldt weer dat als de eigenaar echt onwillig is dan heb je het nakijken.

Jammer, hier kunnen we verder weinig meer voor je doen dan je sterkte wensen met de ellende.
« Laatst bewerkt op: 13 november 2008, 09:27:01 door Ruud13 »

edwin16

« Reactie #4 Gepost op: 6 april 2011, 19:06:20 »
Zo juist gereageerd op een Marktplaats advertententie van Technics Fingers.

Ik heb duidelijk laten merken dat ik zeer geinteresseerd was in een van de aangeboden platenspelers. Rob was zelf (nog) niet thuis.
Na ongeveer een half uurtje werd ik teruggebeld.
De prijs van de platenspeler stond er niet bij, er moest geboden worden. Aan de hand daarvan werd de verkoopprijs bepaald werd mij verteld

Hij werd een beetje kriebelig toen ik de opmerking maakte dat de platenspeler twee verschillende knopjes had, de armlift had het knopje van de Mk1, de knop voor het toerental van de Mk2/Mk3.
Op internet had ik diverse foto's gevonden van gelijkwaardig modellen zien staan waar overal 2 dezelfde knoppen op zaten.
Oef, dat had ik niet moeten zeggen. Meneer was hierdoor al op zijn tenen getrapt. "Dan zijn die andere platenspelers niet origineel!!!" kreeg ik te horen.

Nogmaals laten merken dat ik, ondanks het meningsverschil over de knoppen, nog steed geinteresseerd was en dat, wat mij betreft, de koop direct gesloten kon worden. Maar nee, de meneer wilde geen prijs noemen en niet verkopen.
Toen ik hem hiermee confronteerde, reageerde hij door de verbinding te verbreken....

Hij heeft natuurlijk goed recht om alleen te reageren op biedingen, maar om nou de telefoonverbinding te verbreken... Dat vind ik persoonlijk toch wel ongelofelijk klantonvriendelijk.

Tja, je hebt van die handelaren...

Martin778

« Reactie #5 Gepost op: 6 april 2011, 19:13:30 »
Nou dan hebben we al 2 op de blacklist, DP Audio en Technics-vingers...

gijsmondria

• **
« Reactie #6 Gepost op: 6 april 2011, 20:11:16 »
Ik ben wel eens bij Rob op visite geweest, het aandrijfsnaartje van de tangiale arm van mijn Sansui was versleten. Rob heeft is drie kwartier een het zoeken proberen en testen geweest om het juiste snaartje te vinden. En gevonden. Ik heb geloof ik €1.50 moeten afrekenen.

Nou wil ik niet zeggen dat jullie geen punt hebben. klantvriendelijkheid hoort bij het ondernemers vak, en je moet je zaken netjes afhandelen.

Als je in de buurt woont ga er naar toe. (niet schrikken van de rotzooi)

tomatoacecompany

• **
« Reactie #7 Gepost op: 24 mei 2012, 15:46:46 »
Tja , het werd laatst al even aangestipt in een ander draadje maar ik wil eigenlijk wel eens weten hoe het zit met .....technics-vingers.Ik zelf had dus een onaangename ervaring met deze man bij Enschede maar misschien lag het wel aan mij (volgens mijn vrouw is dat namelijk altijd zo).Wie heeft zaken met hem gedaan en hoe zijn de ervaringen???Dat ultrasoon reinigen wat hij bij elke tweede platenspeler zegt te doen begrijp ik ook niet.Zag dat ooit eens bij een juwelier en een platenspeler zou nooit van zijn leven daar in passen.Dat hij elke speler compleet uit elkaar haalt , lijkt ook wel onwaarschijnlijk......
Ben heel benieuwd.

Hififreak

• http://www.hififreak.nl
« Reactie #8 Gepost op: 24 mei 2012, 15:51:05 »

Joske_55

« Reactie #9 Gepost op: 24 mei 2012, 17:51:21 »
Ik heb nog geen klachten over hem ze zijn tegen mij zeer vriendelijk en correct en doen hun best om te leveren wat ik vraag, als ik om een naald vraag voor ortofon vraagt hij of het origineel of tonar mag zijn, origineel heeft hij niet en geeft me dan een adres die het wel hebben,...........dus,..........ga er naar toe inderdaad en vraag om uitleg........ik ken hem niet zoals hier wordt beshreven,...

tomatoacecompany

• **
« Reactie #10 Gepost op: 24 mei 2012, 18:00:40 »
Tja , dat had ik nog niet gezien.De verhalen van de twee heren zijn echter volkomen herkenbaar.Na een eerste zeer vriendelijke opening en het wachten op mijn platenspeler en achterlatenvan elementjes werd het stil....na maanden kreeg ik de elementjes terug want ik was zo ongeduldig en moest het maar uitzoeken.Het duurste elementje had nu een gebroken naald: 250 gulden indertijd.
Dus als ik nog eens in de buurt ben loop ik nog eens binnen.....(daarom zit zijn deur natuurlijk altijd dicht en dat is dan wel zo slim).
tac.

Joske_55

« Reactie #11 Gepost op: 24 mei 2012, 19:23:17 »
@Mods

waar zijn de andere posts van dit draadje??

Markus

• The real fiel
« Reactie #12 Gepost op: 24 mei 2012, 19:30:27 »
Jos,

Ik vermoed dat het de bedoeling is, dat men reageert binnen dezelfde thread waar HF naar doorlinkt.

Groet, Markus
BEYOND HIGH-END

Joske_55

« Reactie #13 Gepost op: 24 mei 2012, 19:31:45 »
Jos,

Ik vermoed dat het de bedoeling is, dat men reageert binnen dezelfde thread waar HF naar doorlinkt.

Groet, Markus
dat heb ik gemist denk ik waar is het dab gebleven?

Joske_55

« Reactie #14 Gepost op: 24 mei 2012, 19:32:40 »
Jos,

Groet, Markus
dat heb ik gemist denk ik waar is het dab gebleven?
al gezien thnks ;)