Auteur Topic: Porcupine Tree  (gelezen 12061 keer)

Kwabbernoot

• a.k.a. Fantasio
  • Glas en vuvuzela's
Re:Porcupine Tree
« Reactie #15 Gepost op: 11 januari 2011, 12:37:56 »
P'sies. Ik vind het juist wel leuk om over smaak te discussiėren ook al zou dat niet kunnen.

Groeten...
"Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world"

autotuning_sem

• **
« Reactie #16 Gepost op: 11 januari 2011, 12:57:05 »
porcupine tree klinkt zekers heel goed, al is het totaal niet mijn style rock, veels te hard.
Geef mij maar wat strakke rock als BonJovi of Gypsy Kiss.

Sphinx Project 10 - HarmanKardon CD speler - B&W 803 Matrix - Van den Hul LS-Kabel
Mooi set voor iemand van 18 :D

Kwabbernoot

• a.k.a. Fantasio
  • Glas en vuvuzela's
« Reactie #17 Gepost op: 11 januari 2011, 13:07:41 »
Bijna iedereen is tegenwoordig Steve Wilson fan, en daar heb ik niks op tegen. Ik ben alleen niet echt onder de indruk van zijn muziek. Misschien is het geen Opeth meets Pink Floyd maar naar mijn oren is er een duidelijke Pink Floyd invloed in de muziek van PT gemengd met wat meer rock/metal.
Tja, als je in de prog hoek terecht komt heb je al snel te maken met Pink Floyd invloeden. Ik heb daar geen problemen mee en vind PT een prima band. Ook geweldig is het Poolse Riverside, maar ook daar zijn de Pink Floyd invloeden niet van de lucht.

Groeten...
"Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world"

Mordante

« Reactie #18 Gepost op: 11 januari 2011, 13:28:07 »
Bijna iedereen is tegenwoordig Steve Wilson fan, en daar heb ik niks op tegen. Ik ben alleen niet echt onder de indruk van zijn muziek. Misschien is het geen Opeth meets Pink Floyd maar naar mijn oren is er een duidelijke Pink Floyd invloed in de muziek van PT gemengd met wat meer rock/metal.
Tja, als je in de prog hoek terecht komt heb je al snel te maken met Pink Floyd invloeden. Ik heb daar geen problemen mee en vind PT een prima band. Ook geweldig is het Poolse Riverside, maar ook daar zijn de Pink Floyd invloeden niet van de lucht.

Groeten...

Ik heb ook niet zo heel veel tegen Pink Floyd invloeden. Ik vond het bij PT alleen te duidelijk te horen. Misschien dat ik wat extra critisch was/ben omdat ik de muziek niet mooi vond en Pink Floyd wel. Ik ben ook niet echt een prog liefhebber denk ik. In 2008 ben ik naar Symforce II geweest, de volgende bands speelde daar: Opeth Pain Of Salvation + Textures + Demians + Alquin + The Watch + Magic Pie + Kriminal Hammond Inferno + Quantum Fantay + Hypnos 69 + Solstice + PBII. Volgens mij vond ik alleen Textures en Opeth goed, Pain of Salvation vond ik echt helemaal niks.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn

chansig

• Inhoudsloos poster met ruim 12.500 Posts
« Reactie #19 Gepost op: 11 januari 2011, 17:16:41 »
P'sies. Ik vind het juist wel leuk om over smaak te discussiėren ook al zou dat niet kunnen.

Groeten...

Precies en als er iemand een duidelijke voorkeur/afkeur uitspreekt over bepaalde muziek dan is het Han wel.

Gr Hans

DiMarco

« Reactie #20 Gepost op: 11 januari 2011, 17:23:25 »
Niks mis mee. De ene houdt van Fransie Bauer en de ander van R.E.M.
Ik vind beiden even geweldig  8)
Dus.

chansig

« Reactie #21 Gepost op: 11 januari 2011, 17:24:11 »
 ;D

Gr Hans

sloothaas

• Maria McKee
« Reactie #22 Gepost op: 11 januari 2011, 19:19:44 »
Mijn eerste PT was Deadwing en daarna heb ik al snel het hele oeuvre gekocht. Opvallend is dat ze tegenwoordig meer naar metal neigen juist door de invloeden van Opeth. Drummer Gavin Harrison is werkelijk een top drummer. Muziek en teksten zijn niet altijd even "opbeurend" dus ik ben er niet altijd voor in de stemming.

Kwabbernoot

• a.k.a. Fantasio
  • Glas en vuvuzela's
« Reactie #23 Gepost op: 11 januari 2011, 20:09:22 »
Ik vond Gavin Harrison ook altijd een geweldige drummer maar op het laatste album overdrijft hij wel, IMHO. Jammer vind ik want het leidt hier en daar af van de rest van de muziek.

Groeten...

Han

• Moderator
    • studio
« Reactie #24 Gepost op: 11 januari 2011, 21:01:17 »

Groeten...

Precies en als er iemand een duidelijke voorkeur/afkeur uitspreekt over bepaalde muziek dan is het Han wel.

Gr Hans

Dat is nou weer typisch iemand woorden in de mond leggen Hans. Ik vertel er altijd bij dat het een kwestie van smaak is en geheel toevallig heb ik een vrij brede smaak, ik vind heel veel muziek prachtig en dat gaat van gruwelijk harde metal tot klassieke muziek en via allerlei stromingen en  uithoeken van muziekland. Porcupine Tree is een geweldige band, geweldig vakwerk op het gebied van muziek maken en opnemen.

Ik heb alleen helemaal niks met boerenlullengeneuzel over niets, zoals Jan Smit en kornuiten. Pulp uit Volendam noemen ze dat op muzikantenforums, de zingende sukkels en zo. Het is een kwestie van smaak en daar kun je tot in den treure over discussiėren, maar verder kom je er niet mee.

Ik had gisteren een mooie zangeres in de studio, erg jong nog en ik liet haar een nummer horen van een soulband die ik heb opgenomen. Prachtig vond deze nog erg jonge dame dat en ik legde haar uit hoe dat is gekomen: ik heb de hele band in dezelfde ruimte gezet en alles tegelijk in een keer opgenomen, including de zangeres. Dan krijg je een situatie waarbij mensen elkaar inspireren, elkaar emotioneren en dan gaan ze op de rand van de afgrond lopen en nemen risico's die ze anders nooit nemen. En gaat het fout dan moet het maar opnieuw.

Dat hoort zo'n jonge vrouw en die kan dat niet thuisbrengen, maar zij kreeg er de rillingen van en als je vanuit de muzikant de boel kan benaderen dan snap je hoe dat werkt, de luisteraar kan dat niet en hoort alleen iets dat hem bij de strot grijpt en waar hij hevig door wordt geraakt.

En Porcupine Tree is zo'n band die dat helemaal begrijpt en weet hoe je een goede plaat maakt. En de muziekliefhebber geniet daar van, of niet, maar dat heb je met smaak. In ieder geval staat het op een zeer hoog nivo, net als Tool, waar ook sommige mensen de schijtkrampen van krijgen.

Muziek is een merkwaardig iets, typisch iets van de mensch.

Overigens zong die prachtige jonge zangeres een nummer van Eve Cassidy.
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2011, 21:03:19 door Han »
Niets is zeker en zelfs dat niet.

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

chansig

« Reactie #25 Gepost op: 11 januari 2011, 21:07:37 »
??????

Jij spreekt Mordante aan op iets (dat hij zich uitspreekt over een groep), ik zeg dat als er iemand is die zijn voor- en afkeur uitspreekt dat Han dit dan is. Jij zegt dat ik je woorden in je mond leg om vervolgens te zeggen waar je voorkeur naar uitgaat alsmede wat je niets vindt.

Dus wat leg ik je nu in je mond ?

Gr Hans

Han

• Moderator
    • studio
« Reactie #26 Gepost op: 11 januari 2011, 21:17:46 »
Het valt niet mee Hans, dit zei Mordante:

Citaat
Ik heb Fear of a Blank Planet van een vriend geleend enkele weken terug en ik vond er weinig aan. Mij deed het denken aan Opeth meets Pink Floyd. Bijde goede bands maar de combinatie niet fijn. Mijn vriendin die niets heeft met Pink Floyd liep ongeveer direct weg toen ik de CD opzette met een commentaar van "stelletje Pink Floyd" wanna be's. Ik hoop dan ook dat Steve Wilson niet teveel invloed gaat krijgen op Opeth.

Stelletje Pink Floyd wannabe's dus en ik vind dat een opmerkelijke post, een post die ik niet zou maken als ik in een draadje terechtkom waar mensen over een band miepen waar ik totaal niets mee heb. Dan denk ik, laat ze maar lekker gaan.

Dus ik reageer dan met:

Citaat
En je vond het nodig om dat aan de fans mede te delen? Ik zal je wat vertellen: er zijn zelfs mensen totaal idolaat van Jan Smit.

Beetje porren, verder niet lelijk bedoeld en ik heb het idee dat ik nooit iemand ander's smaak negatief beoordeel. Ik heb alleen niets met oppervlakkig geneuzel, muziek moet wel ergens over gaan en wat diepgang vertonen, anders hoeft het van mij niet.

chansig

« Reactie #27 Gepost op: 11 januari 2011, 21:29:51 »
Han...duidelijk..maar wat leg ik je nu in je mond ?

Gr Hans

Han

• Moderator
    • studio
« Reactie #28 Gepost op: 11 januari 2011, 21:52:24 »
Ik keur geen muziek af Hans.

chansig

« Reactie #29 Gepost op: 11 januari 2011, 22:03:47 »
Ohh..je hebt ook geen voorkeur begrijp ik.

Ik ga het niet opzoeken Han maar je bent zeer duidelijk geweest over de muziek die Nick en Simon maken. Maar goed als het om mijn woord keuze gaat dan zal het inderdaad best kunnen dat jij het woord afkeur niet hebt gebruikt.

Gr Hans

Toevoeging: Ik heb het dus wel even opgezocht en afkeur is inderdaad niet het woord: je loopt ervoor weg, het zou verboden moeten worden, zingende zusjes, geen bezieling, kunstje maak muziek.... Sorry dat ik afkeur gebruikte. ;D
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2011, 22:34:00 door chansig »