P'sies. Ik vind het juist wel leuk om over smaak te discussiėren ook al zou dat niet kunnen.
Groeten...
Precies en als er iemand een duidelijke voorkeur/afkeur uitspreekt over bepaalde muziek dan is het Han wel.
Gr Hans
Dat is nou weer typisch iemand woorden in de mond leggen Hans. Ik vertel er altijd bij dat het een kwestie van smaak is en geheel toevallig heb ik een vrij brede smaak, ik vind heel veel muziek prachtig en dat gaat van gruwelijk harde metal tot klassieke muziek en via allerlei stromingen en uithoeken van muziekland. Porcupine Tree is een geweldige band, geweldig vakwerk op het gebied van muziek maken en opnemen.
Ik heb alleen helemaal niks met boerenlullengeneuzel over niets, zoals Jan Smit en kornuiten. Pulp uit Volendam noemen ze dat op muzikantenforums, de zingende sukkels en zo. Het is een kwestie van smaak en daar kun je tot in den treure over discussiėren, maar verder kom je er niet mee.
Ik had gisteren een mooie zangeres in de studio, erg jong nog en ik liet haar een nummer horen van een soulband die ik heb opgenomen. Prachtig vond deze nog erg jonge dame dat en ik legde haar uit hoe dat is gekomen: ik heb de hele band in dezelfde ruimte gezet en alles tegelijk in een keer opgenomen, including de zangeres. Dan krijg je een situatie waarbij mensen elkaar inspireren, elkaar emotioneren en dan gaan ze op de rand van de afgrond lopen en nemen risico's die ze anders nooit nemen. En gaat het fout dan moet het maar opnieuw.
Dat hoort zo'n jonge vrouw en die kan dat niet thuisbrengen, maar zij kreeg er de rillingen van en als je vanuit de muzikant de boel kan benaderen dan snap je hoe dat werkt, de luisteraar kan dat niet en hoort alleen iets dat hem bij de strot grijpt en waar hij hevig door wordt geraakt.
En Porcupine Tree is zo'n band die dat helemaal begrijpt en weet hoe je een goede plaat maakt. En de muziekliefhebber geniet daar van, of niet, maar dat heb je met smaak. In ieder geval staat het op een zeer hoog nivo, net als Tool, waar ook sommige mensen de schijtkrampen van krijgen.
Muziek is een merkwaardig iets, typisch iets van de mensch.
Overigens zong die prachtige jonge zangeres een nummer van Eve Cassidy.