Auteur Topic: Een CD speler vol met kurk  (gelezen 181696 keer)

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
Re: Een CD speler vol met kurk
« Reactie #30 Gepost op: 26 mei 2009, 23:20:12 »
Oh ja Han,

Vanderheide zei er expliciet bij dat metaalfilmweerstanden de ordenings- of struktuurinformatie helemaal NIET doorlaten!!!
Dussse... begin maar eens te tweaken op je mengpaneel! :yeah:

Ik twijfel geen seconde aan de vakkennis van de ontwerper van mijn DDA-AMR mengpaneel, ik heb de man persoonlijk gesproken. En ik heb ook geen miligram twijfel over de vakkenis van de ontwerpers bij Neumann, een merk dat zich al jaren niet meer hoeft te bewijzen en als jij een geweldig klinkende opname beluistert, zal er in de meeste gevallen wel een of meerdere Neumann microfoons mee gemoeid zijn, met metaalfilm weerstanden dus.

Om het heel kort en duidelijk te zeggen: ik geloof helemaal niks van die koolstofhype, ik geloof wat ik hoor.
Bij de buren is, zo begrijp ik, het omgekeerde aan de hand
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

chansig

• Inhoudsloos poster met ruim 12.500 Posts
« Reactie #31 Gepost op: 26 mei 2009, 23:20:54 »
Ik geloof wat ik hoor..die is dan wel weer mooi. Die ga ik onthouden.

Gr Hans

Cyrus

• make•believe
  • Alles draait om de eenvoud
« Reactie #32 Gepost op: 26 mei 2009, 23:21:11 »
Om het heel kort en duidelijk te zeggen: ik geloof helemaal niks van die koolstofhype, ik geloof wat ik hoor.

:clapping: scherp opgemerkt  :wink2:
Groeten,
Edwin

Hififreak

• http://www.hififreak.nl
« Reactie #33 Gepost op: 26 mei 2009, 23:22:51 »

Ja en?   ;D

Mijn buurvrouw vindt zichzelf knap, maar in mijn ogen is het een combinatie van een troll en grindtegel.   :o
En als ik zie wat hier voor foto's geplaatst worden dan denkt 99,9999999999999999999999999999999999999999 % daar net zo over.

chansig

• Inhoudsloos poster met ruim 12.500 Posts
« Reactie #34 Gepost op: 26 mei 2009, 23:23:36 »
Ik hoor wat ik geloof... :sceptic: :sceptic:

Ik geloof wat ik hoor....

Daar ga ik eens over nadenken..Maar is het niet hetzelfde ?

Zonder overeenkomst geen verschil

zonder verschil geen overeenkomst..

Diep allemaal...

Gr Hans
« Laatst bewerkt op: 26 mei 2009, 23:28:25 door chansig »

Han

• Moderator
    • studio
« Reactie #35 Gepost op: 26 mei 2009, 23:30:25 »
20 jaar geleden had ik een bedrijfje dat geluid verzorgt bij popconcerten etc, een zg PA bedrijf. Een PA (public adress) is een grote geluidinstallatie, is bijna altijd actief gefilterd en al die X-overs welke te koop waren vond ik niet geweldig klinken. Dus ik ontwierp er zelf een en stemde de x-over punten af op mijn speakers en dus berekende ik welke waardes weerstanden en condensatoren ik nodig had. En binnen een zo klein mogelijke tolerantie, als het kon 1% en dan zit je automatisch vast aan metaalfilm.

Filter gebouwd en dat werkte voorbeeldig, collega's maakten opmerkingen als: wat klinkt die set van jou toch geweldig. Geen koolstof in te vinden.
Niets is zeker en zelfs dat niet.

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

ChromeMaximaII

« Reactie #36 Gepost op: 26 mei 2009, 23:35:02 »
Vind het niet gek dat jouw hardware met metaalfilm uitstekend werkt. Er zijn eigenlijk alleen maar redenen waarom je juist géén kool wilt gebruiken
"I really want to believe that if something is audible, we should be able to measure it somehow. It takes measuring and listening.” [Bruce Hofer, Audio Precision]
Buizen? Alleen voor gitaarversterkers.

Hififreak

• http://www.hififreak.nl
« Reactie #37 Gepost op: 26 mei 2009, 23:38:30 »

Leg eens uit als je wilt?

Han

• Moderator
    • studio
« Reactie #38 Gepost op: 26 mei 2009, 23:45:20 »
Vind het niet gek dat jouw hardware met metaalfilm uitstekend werkt. Er zijn eigenlijk alleen maar redenen waarom je juist géén kool wilt gebruiken

Het punt is (volgens mijn logica) dat weerstanden heel simpele componentjes zijn die maar een ding doen: weerstand bieden aan een electronenstroom en dat doet een koolweerstand prima en dat doet een metaalfilmweerstand prima. Alleen is het zo, als ik het goed heb begrepen (maar dat zullen anderen mij indien nodig verbeteren) dat koolweerstanden binnen vrij grote toleranties mbt de waarde ervan worden gemaakt. Metaalfilmweerstanden kunnen veel exacter worden gemaakt en binnen een tolerantie van 1%, wat bij koolweerstanden niet lukt. Voor de rest werken ze hetzelfde.

Maar om even op het topic terug te komen: wat doet een stukje koolstofvezel tussen een laagje kurk? Ik zie het licht nog steeds niet schijnen.
Niets is zeker en zelfs dat niet.

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Wilmo

« Reactie #39 Gepost op: 26 mei 2009, 23:48:07 »
Het is niet gezegd dat het zonder, bijvoorbeeld, koolstof niet kán klinken. Er wordt gesproken over die struktuur-informatie die kennelijk minder goed samen gaat met bepaalde typen componenten. Men kan al jaren 'zonder' die struktuur-informatie, maar het is erg leuk wanneer die extra informatie wel waarneembaar gemaakt kan worden.

Een wijs dominee heeft eens gezegd 'geloven is niet zeker weten'. In vele opzichten is dit zo natuurlijk. Han, je schrijft 'ik geloof helemaal niks van die koolstofhype, ik geloof wat ik hoor.' Zou jij, zonder meer durven daar 'ik weet zeker dat die koolstofhype als een tang op een varken slaat' van te maken?

Om nu even uit de kast te komen, ik luister ook naar koolstofkabeltjes en die zitten daar niet voor niets nog steeds en zullen daar (als de cd-speler het weer doet) ook weer terug geplaatst worden. Voor mij hebben ze een bijdrage geleverd die goed genoeg, eigenlijk best wel perfect, bewezen is. Sorry. Ik geloof wat ik hoor.

Verder heb ik nog een soortgelijke ervaring gehad als eerder geschetst werd. Dit was ver voor het een hype was of dat er verder ook maar iets van algemeen bekend was. Ik kwam daar zelfs eigenlijk voor een gesprek over klimaatverandering en de rol van het oerwoud daarin, toevalligerwijs stonden daar ook luidsprekers opgesteld en ik ben natuurlijk nooit te beroerd om een stukje te luisteren. Als ik terug denk aan die middag ben ik er van overtuigd dat er een kern van waarheid in die zogenaamde struktuur-informatie moet zitten...

Baardmannetje

« Reactie #40 Gepost op: 26 mei 2009, 23:48:26 »
Maar om even op het topic terug te komen: wat doet een stukje koolstofvezel tussen een laagje kurk? Ik zie het licht nog steeds niet schijnen.

Vooruit dan maar .....

Ik denk dat het voor degene die het heeft aangebracht of laten brengen beter klinkt.

gegroet, Eelco

dekkersj

• 4.132.765.500ste persoon op aarde
  • Amor gignit amorem
    • Jacco's Place
« Reactie #41 Gepost op: 26 mei 2009, 23:49:26 »
[...]Zelf word ik ook heen en weer geslingerd tussen geloof en sceptisisme.....[...]
En waar bestaat dat geloof dan precies uit?

Groet,
Jacco
Koolstof zit het best in potloden, zilver in sieraden en kurk als afdichting van flessen wijn of bier.

AudioExcuses: wachten op nieuwe wis- en/of natuurkunde; wel waar te nemen, maar niet te horen; dat je set niet geschikt is; ...

Koen K

« Reactie #42 Gepost op: 26 mei 2009, 23:49:50 »
Sorry. Ik geloof wat ik hoor.

Voor individuele doeleinden goed genoeg, maar meer dan dat is linke soep...

Wilmo

« Reactie #43 Gepost op: 26 mei 2009, 23:51:08 »
Sorry. Ik geloof wat ik hoor.

Voor individuele doeleinden goed genoeg, maar meer dan dat is linke soep...
Waarom?

Koen K

« Reactie #44 Gepost op: 26 mei 2009, 23:52:33 »
* Omdat niet iedereen gelooft wat jij hoort.
* Omdat anderen wat anders horen.