Auteur Topic: Een CD speler vol met kurk  (gelezen 181711 keer)

Han

• Moderator
    • studio
Re: Een CD speler vol met kurk
« Reactie #60 Gepost op: 27 mei 2009, 00:07:21 »
Sorry. Ik geloof wat ik hoor.

Neem jezelf niet te serieus want in een vergelijk kun je nog geen pook van een waslijn onderscheiden.  ;)
Dat klopt, het is nog best een kunst om blind een sinas van een cola en een 7up te onderscheiden. Maar waarom hoor ik met gesloten verschillen wanneer er op de versterker tussen line 1 en 2 wordt gewisseld en daar verschillende types kabel achter hangen?

Heb je wel eens geprobeerd of je verschil hoort tussen twee ingangen, als je twee dezelfde interlinks gebruikt? Het is niet zeldzaam dat twee line inputs op een versterker verschillend klinken namelijk.
Niets is zeker en zelfs dat niet.

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Wilmo

« Reactie #61 Gepost op: 27 mei 2009, 00:09:31 »

Het is dus een aanname van je zonder bewijzen die hout snijden.

Maar hoe past het struktuur-verhaal nu precies in de wetten van Maxwell?

Groet,
Jacco
Jacco, dat kan ik je niet vertellen.

Wel heb ik een beleving gehad van een geluid wat eigenlijk niet zou kunnen. Bijvoorbeeld wanneer je zit te luisteren en iemand loopt op kousevoeten voor de speakers heen en weer hoor je dat te horen door kanalen die wegvallen. Dat was hier niet het geval. Deze met nog een aantal andere ervaringen hebben mij er van overtuigd dat er een kern van waarheid in moet zitten.

Wanneer dit in jullie ogen niet zou kunnen, zou ik dan bij wijze van op de brandstapel moeten wegens vreemde gedachten?

Wilmo

« Reactie #62 Gepost op: 27 mei 2009, 00:10:06 »

Neem jezelf niet te serieus want in een vergelijk kun je nog geen pook van een waslijn onderscheiden.  ;)
Dat klopt, het is nog best een kunst om blind een sinas van een cola en een 7up te onderscheiden. Maar waarom hoor ik met gesloten verschillen wanneer er op de versterker tussen line 1 en 2 wordt gewisseld en daar verschillende types kabel achter hangen?

Heb je wel eens geprobeerd of je verschil hoort tussen twee ingangen, als je twee dezelfde interlinks gebruikt? Het is niet zeldzaam dat twee line inputs op een versterker verschillend klinken namelijk.
Is omdraaien voldoende?

Han

• Moderator
    • studio
« Reactie #63 Gepost op: 27 mei 2009, 00:13:09 »

Is omdraaien voldoende?

Ja en nee, we hebben dat een hele middag gedaan zonder resultaat.
Niets is zeker en zelfs dat niet.

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Wilmo

« Reactie #64 Gepost op: 27 mei 2009, 00:17:32 »
Ik heb het gelezen inderdaad. Tja, ik weet het niet. Het maakt mij eigenlijk ook niet uit, wat natuurlijk een riskante opmerking is. Maargoed, ik heb een ervaring die op een goede basis rust en daarmee is het mijn ervaring. Om het op het hoopje našperij, kuddegedrag en weet ik al wat meer te werpen, gaat mij zonder meer te ver.

dekkersj

• 4.132.765.500ste persoon op aarde
  • Amor gignit amorem
    • Jacco's Place
« Reactie #65 Gepost op: 27 mei 2009, 00:17:54 »

Het is dus een aanname van je zonder bewijzen die hout snijden.

Maar hoe past het struktuur-verhaal nu precies in de wetten van Maxwell?

Groet,
Jacco
Jacco, dat kan ik je niet vertellen.

Wel heb ik een beleving gehad van een geluid wat eigenlijk niet zou kunnen. Bijvoorbeeld wanneer je zit te luisteren en iemand loopt op kousevoeten voor de speakers heen en weer hoor je dat te horen door kanalen die wegvallen. Dat was hier niet het geval. Deze met nog een aantal andere ervaringen hebben mij er van overtuigd dat er een kern van waarheid in moet zitten.

Wanneer dit in jullie ogen niet zou kunnen, zou ik dan bij wijze van op de brandstapel moeten wegens vreemde gedachten?
Op de brandstapel hoeft niemand wat mij betreft. Ik verbaas me alleen over hoe ervaringen een leven gaan leiden.

Groet,
Jacco
Koolstof zit het best in potloden, zilver in sieraden en kurk als afdichting van flessen wijn of bier.

AudioExcuses: wachten op nieuwe wis- en/of natuurkunde; wel waar te nemen, maar niet te horen; dat je set niet geschikt is; ...

Wilmo

« Reactie #66 Gepost op: 27 mei 2009, 00:21:58 »
Misschien is dat wel zo, maar dit was een maagdelijke ervaring. Ik kůn dit niet ergens anders opgedaan hebben, gelijksoortige ervaringen had ik nog niet gehad en er was nog nooit iets over geschreven. Dus ja, een eigen leven, inmiddels wel misschien ja... Maar toen nog niet...

dekkersj

• Amor gignit amorem
    • Jacco's Place
« Reactie #67 Gepost op: 27 mei 2009, 00:35:03 »
Maar je kunt niet uitsluiten dat er iets anders aan de hand is geweest. Ik bedoel, het was maar een ervaring of reeks van ervaringen.

Groet,
Jacco
Koolstof zit het best in potloden, zilver in sieraden en kurk als afdichting van flessen wijn of bier.

AudioExcuses: wachten op nieuwe wis- en/of natuurkunde; wel waar te nemen, maar niet te horen; dat je set niet geschikt is; ...

Wilmo

« Reactie #68 Gepost op: 27 mei 2009, 00:37:52 »
Maar je kunt niet uitsluiten dat er iets anders aan de hand is geweest. Ik bedoel, het was maar een ervaring of reeks van ervaringen.

Groet,
Jacco
Ik sluit ook niet uit dat er iets anders aan de hand is geweest. Dat is toch precies het punt?

Koen K

« Reactie #69 Gepost op: 27 mei 2009, 00:38:26 »
Heel goed.

dekkersj

• Amor gignit amorem
    • Jacco's Place
« Reactie #70 Gepost op: 27 mei 2009, 00:40:24 »

Groet,
Jacco
Ik sluit ook niet uit dat er iets anders aan de hand is geweest. Dat is toch precies het punt?
Okay, dat is dan al een nuancering tov hetgeen je eerst schreef. Toen was het nog dat er iets van waar moest zijn.

Groet,
Jacco

Wilmo

« Reactie #71 Gepost op: 27 mei 2009, 00:42:29 »
Dus waar maken we ons druk om?

Dat ik een ander 'iets' voor ogen heb dan jullie

dekkersj

• Amor gignit amorem
    • Jacco's Place
« Reactie #72 Gepost op: 27 mei 2009, 00:44:54 »
Dat er elektrisch zinloze aanpassingen te vinden zijn in bv cd-spelers. Daar kan ik mij heel erg druk om maken.

Groet,
Jacco

Wilmo

« Reactie #73 Gepost op: 27 mei 2009, 00:45:54 »
Maar... Waarom zeg je nou zelf heel expliciet, elektrisch zinloze aanpassingen? En niet bijvoorbeeld zinloze aanpassingen?

Koen K

« Reactie #74 Gepost op: 27 mei 2009, 00:46:38 »
Omdat ze buiten het elektrische domein (bijvoorbeeld, maar niet uisluitend, psychisch) wél zinvol kunnen zijn?