Auteur Topic: Teac loopwerken  (gelezen 30253 keer)

Renewouters

• *
Re: Teac loopwerken
« Reactie #120 Gepost op: 8 januari 2017, 20:15:04 »
Ja, dat inspelen was heeeeeel belangrijk!

Blijft toch gek dat fabrikanten van die dure spullen dat niet voor je doen.... Is toch wel het minste wat ze kunnen doen voor de bak geld die vaak voor deze spullen moet betalen ;-)

Renewouters

• *
« Reactie #121 Gepost op: 8 januari 2017, 20:18:09 »
Nou , ik heb dit hele topic net even zitten doorlezen , en ik moet zeggen dat ik zelden zo een bak onzinnigheid heb gelezen over loopwerken upgraden , en DAC's die verschillend zouden klinken.

Is m'n broek nu al weer een meter van afgezakt.

Al was het maar dat loopwerken ongelofelijk verouderde techniek is. Je introduceert allemaal mogelijke problemen met tracking, slecht geproduceerde discs (met alle bijgeluiden die dat veroorzaakt) en beschadigingen op de disc, die helemaal niet meer nodig zijn met moderne technologie.

benjamin

• Oost, west, thuis is het ook niet alles
« Reactie #122 Gepost op: 8 januari 2017, 20:59:32 »
Al was het maar dat loopwerken ongelofelijk verouderde techniek is. Je introduceert allemaal mogelijke problemen met tracking, slecht geproduceerde discs (met alle bijgeluiden die dat veroorzaakt) en beschadigingen op de disc, die helemaal niet meer nodig zijn met moderne technologie.

Er zijn mensen die duizenden (1000-den) CD's , en duizenden LP's  in hun bezit hebben......( ondergetekende dus ) , en er geen seconde over prakkezeren om dat allemaal te gaan digitaliseren.

En er is nog een andere reden , al die muren volgebouwd met CD's en LP's zijn nog helemaal nog niet zo nadelig voor de akoestische kwaliteiten van mijn luisterruimte.

Dus deze jongen blijft lekker CD'tjes en plaatjes draaien.  ;)
Zelfbouw IMF TLS 50 met Wharfedale Laser 100 Rank- Arena units, 4 maal 10 cm. Wharfedale Laser 100 Rank- Arena mids. en 3 Wharfedale Laser 100 Rank tweeters, gemodificeerde Philips ribbons. Grundig Rosita 6500 set.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

drdub

• *
« Reactie #123 Gepost op: 3 maart 2017, 14:10:48 »
Teac VRDS T1: laat je niet afleiden door de impressive looks van deze speler. Het loopwerk is niets meer of minder dan een kleine modificatie van een Sony KSS-240A loopwerk. Bepaald niet het beste (wel - rond 1999 - het goedkoopste) van Sony.

Ze hebben bij TEAC het loopwerk als het ware omgedraaid en er een clamp/flywheel aan toegevoegd.
Dan zit er nog een nepbridge over het loopwerk heen. Om je een idee te geven: het hele extra gebeuren (clamp/flywheel/bridge) weegt zegge en schrijve 30 gram.

De motor dan? Nou, da's gewoon een simpele $3 Chinese Mabuchi motor.

Dit prachtig stukje 'technologie' (lees: stront als goud verkopen) is trouwens ook te vinden in diverse
dure Wadia spelers. Afblijven dus.

Is het dan alleen maar shit, dat VRDS? Nee, onder de TASCAM brand name zijn er (zeer zeldzame) loopwerken op basis van de Sony KSS-151A (na de KSS-190A) zowat het beste wat Sony heeft gebouwd. Veel beter afgewerkt, betere materialen, goede loopwerken. Maar voor het geld is veel en veel beter te krijgen.

johncs

• **
« Reactie #124 Gepost op: 3 maart 2017, 18:37:11 »
Loopwerk KSS 240A loopt nog goed na 25 jaar, maar laser werd wat minder?
Laser besteld in China een duurdere heel duur 13 euro werkte niet
Goedkoper besteld 8 euro werkt perfect!!!
Heeft die vriend die heel technisch is die laser uit die verkeerde unit op mijn oude gezet en de diode vernieuwd
Heb ik nog een reserve laser unit ook
Dus het kost niks wat erin zit
drdub heeft gelijk voor hoeveel wil je genaaid worden???

rverbeek

• *
« Reactie #125 Gepost op: 11 december 2020, 15:27:46 »
Ik heb een ongemodificeerde VRDS-10, gebruik 'm als loopwerk. DAC is Metrum Acoustics HEX. Erg mooie combi. De TEAC is van 1993 en heeft nu 2x een servicebeurt gehad (a e160 meen ik mij te herinneren).

Zo langzamerhand op zoek naar een opvolger. Heb nu een Sony CDP-XB920 QS en moet zeggen dat het stereobeeld veel duidelijker/scherper is. Toch voelt het een beetje vreemd. De TEAC is immers een toch een icoon? De Sony is slechts 5 jaar jonger.... Zou een speler uit de ES/ESD serie een (nog) betere opvolger kunnen zijn? En wat zou dan de moeite (en betaalbare) mogelijkheid zijn?

Jan

« Reactie #126 Gepost op: 11 december 2020, 20:02:36 »