Auteur Topic: Meningen over Shure V15 III?  (gelezen 12384 keer)

erikjan

Re: Meningen over Shure V15 III?
« Reactie #45 Gepost op: 1 december 2016, 18:14:55 »
Het heet echter: kapen van andermans draadje, en dat wordt niet echt op prijs gesteld. Vandaar het advies van sterremuur.
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

viscomputer

• *
« Reactie #46 Gepost op: 1 december 2016, 20:59:17 »
Nou, heb ik dan weer.
Mijn excusses dan hierover, was alleen benieuwd en zit met hetzelfde probleem als de beginner van dit draadje en vond het een goede voortzetting. Ben niet zo vertrouwd met forums  en de daar heersende cultuur en je bent de eerste die me dit verteld erikjan.

Zal me dan ook verder van commentaar onthouden en dit topic als gesloten beschouwen.
Met vriendelijke groet
vispc

benjamin

• Oost,west,thuis is het ook niet alles.
« Reactie #47 Gepost op: 1 december 2016, 22:10:29 »
Nou, heb ik dan weer.
Mijn excusses dan hierover, was alleen benieuwd en zit met hetzelfde probleem als de beginner van dit draadje en vond het een goede voortzetting. Ben niet zo vertrouwd met forums  en de daar heersende cultuur en je bent de eerste die me dit verteld erikjan.

Zal me dan ook verder van commentaar onthouden en dit topic als gesloten beschouwen.
Met vriendelijke groet
vispc
Cultuur ? Hier ? En waarom wordt dat niet op prijs gesteld ? De vraag gaat toch over hetzelfde element....

Ik zie niet in waarom je op dit draadje niet verder zou ''mogen'' gaan. Beetje flauwekul.
Zelfbouw IMF TLS 50 met Wharfedale units, 4 Wharfedale Rank Arena mids en 4 Rank tweeters, Philips ribbons. Gereviseerd Grundig Rosita 6500 stereomeubel met Dual 1239.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

Kermit

• Moderator
« Reactie #48 Gepost op: 2 december 2016, 13:18:21 »
Ik zie ook het probleem ook niet. Zeker als het een al oudere draad is, zie ik er wel voordelen in, omdat je meteen ook de eerder gegeven informatie beschikbaar hebt.
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

viscomputer

• *
« Reactie #49 Gepost op: 2 december 2016, 17:45:49 »
Ben er weer, was alleen een beetje geschrokken, verder dus niets aan de hand  :D

Graag weer terug naar het onderwerp want ik ben al bezig met de Garrard dd75, beetje oppoetsen.
Ik merk wel dat hoe meer ik ga snuffelen op internet over mijn huidige installatie hoe meer ik ga twijfelen, is dus nooit goed.

benjamin

• Oost,west,thuis is het ook niet alles.
« Reactie #50 Gepost op: 2 december 2016, 20:55:56 »
Over de DD75 zou ik niet gaan twijfelen , dat is een prima draaitafel , tsja en of de Shure het goed doet op die arm weet ik niet , ik heb veel draaitafels gehad en ook de V15 , maar op deze Garrard nog nooit een V15.
Zelfbouw IMF TLS 50 met Wharfedale units, 4 Wharfedale Rank Arena mids en 4 Rank tweeters, Philips ribbons. Gereviseerd Grundig Rosita 6500 stereomeubel met Dual 1239.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

huib

• *
« Reactie #51 Gepost op: 3 december 2016, 17:35:41 »
Volgens vinylengine :  http://www.vinylengine.com
Is de resonantie frekwentie te laag nl 5Hz van uitgaande van een massa van de arm van 16gr en een compilantie van
40Cu,

maar zoals andere forumleden aangeven kun je het altijd uitproberen

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #52 Gepost op: 3 december 2016, 18:26:23 »
Klankmatig geeft dat geen directe problemen maar plaathobbels kunnen tot ongewenste resonanties leiden.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

viscomputer

• *
« Reactie #53 Gepost op: 4 december 2016, 15:14:30 »
Dus dan toch maar gaan voor de Elac D796 H Sp?

Ik hoef mijn huidige element niet te veranderen ( Shure M75 ED type 2) maar ik dacht" Als ik de draaitafel toch goed schoon wil maken zal ik later toch het element weer opnieuw uit willen richten dus kan ik hem net zo goed opwaarderen".
Beide elementen heb ik nog liggen van mijn muziektijdperk  ( al weer ruim 20 jaar geleden)