Auteur Topic: Internet Explorer 8 compatibility  (gelezen 10895 keer)

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
    • RF and Microwave Rotary Joints
Internet Explorer 8 compatibility
« Gepost op: 21 juni 2009, 13:11:55 »
Microsoft is begonnen hun nieuwste versie van Internet Explorer, versie 8 te distribueren als onderdeeel van de automatische upgrades.

Zoals zo vaak geeft zo'n upgrade wat leuke nieuwe snufjes maar ook problemen. Zo zijn er diverse websites die niet goed werken met deze IE8. Helaas is dit forum er eentje van. Zo kunnen zich bij het typen van lange posts (langer dan het tekstvenster groot is) vreemde dingen gebeuren en ook de layout vertoont soms bizarre fenomenen.

Ik heb het probleem inmiddels aangekaart bij de ontwikkelaars van de software waar dit forum op draait maar een oplossing is er nog niet.

Microsoft heeft echter rekening gehouden met dit soort problemen (I know ... don't ask !!!) In IE8 is een zogenaamde 'compatibility view' opgenomen. Wanneer IE8 problemen ondervindt met een website verschijnt deze knop vanzelf bovenin de browser, naast de adresbalk.

Wanneer je overschakelt naar IE8 is het aan te raden dit forum voorlopig in deze compatibility view te bekijken. Je hoeft slechts éénmaal op deze knop te klikken en IE8 weet dan dat het forum in compatibility mode getoond moet worden. Wanneer er een update van de forumsoftware beschikbaar is zal ik deze installeren en uittesten. Wanneer alles goed werkt zal ik dat hier melden.

Grtz
Gent
« Laatst bewerkt op: 21 juni 2009, 13:57:16 door Gent »
Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

Koen K

Re: Internet Explorer 8 compatibility
« Reactie #1 Gepost op: 21 juni 2009, 13:31:34 »
Jeetje... Weer zo'n prachtproduct uit de Microsoft-stal ;D

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
« Reactie #2 Gepost op: 21 juni 2009, 13:45:55 »
Tja Koen ... wat zal ik ervan zeggen ... Microsoft ....

Ik had IE7 met IE7PRO als plugin (adblocker, spell checker e.d.) en dat beviel prima. Maar als de club van Bill Gaatjes op een gegeven moment beslist om iets nieuws te pushen dan heb je de keuze om mee te doen of helemaal afscheid van Microsoft te nemen. Je kunt ijzerenheinig vast blijven houden aan je huidige configuratie maar dat werkt op den duur ook niet.

IE8 heeft een verbeterde zoekfunctie, die eigenlijk verrassend goed werkt. Het is nu ook eindelijk mogelijk advertenties in IE8 te blokkeren via een soort leermodus. Wanneer een verwijzing naar een bepaalde site onevenredig vaak voorkomt, zoals bij advertenties het geval is, dan kun je die blokkeren. De 'grouped tabs' functie is aardig, wanneer je een andere pagina opent vanaf een link van een site dan krijgen die twee tabs dezelfde kleur om aan te geven dat ze bij elkaar horen. Niet echt spectaculair maar leuk gevonden.

Een spell checker zit er echter niet in. En IE7PRO (waar dat wel in zat) werkt niet met IE8. Al bij al dus gemengde gevoelens bij IE8.

Ik hou echter mijn hart vast voor de nieuwe Windows versie, Windows 7. Het schijnt niks meer te zijn dan een opgepoetste versie van Vista. Als het inderdaad net zo beroerd is als Vista dan vrees ik dat ik naar een alternatief moet gaan zoeken. Apple zou een idee zijn maar daar mis ik een betaalbare machine waar je twee dezelfde monitoren op aan kunt sluiten. Misschien heeft Google tegen die tijd een volwaardig operating system. Mijn quad core PC is een maand of negen oud en voorlopig draait het nog fantastisch onder XP SP3. Maar hoe lang Microsoft dat nog goed blijft vinden .....
Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

Koen K

« Reactie #3 Gepost op: 21 juni 2009, 13:50:06 »
Ach ja, ik heb gehoord dat Windows 7 weer wel een goed OS zou zijn. Het wordt na het hele Vista-fiasco weer eens tijd. ;)

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
« Reactie #4 Gepost op: 21 juni 2009, 13:56:41 »
Van wie heb je dat gehoord? Toch niet van Microsoft zelf of wel?

Ik zat laatst in het vliegtuig naast een Microsoft ontwikkelaar die zo eerlijk was te vertellen dat Microsoft hun Windows 7 promoot als 'nieuw en beter dan ooit' maar dat het feitelijk niks meer is dan Vista met een nieuw sausje erover.

Als het inderdaad net zo beroerd is als Vista dan neem ik afscheid van Microsoft. Ik heb Vista op mijn laptop. Laat ik het voorzichtig zeggen, ik heb al wat zitten vloeken achter het scherm van dat ding. Het alternatief is downgraden naar XP maar dat kost me minstens anderhalve dag werk. Ik denk er echter wel serieus over na dat in de kalme periode in juli en augustus te doen.

Koen K

« Reactie #5 Gepost op: 21 juni 2009, 14:17:59 »
Niet van Microsoft zelf maar van diverse kennissen die wat aan W7 hebben gesnuffeld. Ik heb begrepen dat Vista juist een veel te vroege versie van W7 was en dat W7 sneller en betrouwbaarder zou zijn. Maar als ik het verkeerd heb word ik graag gecorrigeerd.

Wilmo heeft overigens ook W7. Die kan er misschien meer over zeggen.

Qua laptop kan ik je zeer zeker een MacBook aanraden. Ik ben er zelf erg tevreden mee en mis Windows niet. Mocht dat wel zo zijn, dan kan er door middel van Bootcamp Windows geïnstalleerd worden, maar dat vind ik zelf niet nodig.

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
« Reactie #6 Gepost op: 22 juni 2009, 08:21:45 »
Laptops interesseren me niet. Ik vind het ondingen met priegeltoetsenborden en een scherm dat altijd te laag staat. Als ik op reis ben dan moet ik zo'n ding wel gebruiken maar als ik gewoon in mijn kantoor werk dan staan er twee 19 inch schermen naast elkaar en liggen er een full-blown draadloos Logitech toetsenbord en dito muis op m'n bureau.

Ik heb nu een HP quad core met veel geheugen en grote schijf waar die twee monitoren op aangesloten staan. Als Apple ook zoiets zou hebben dan was de kans groot geweest dat ik al omgeschakeld was. Maar tussen de Mac Mini en die peperure dingen van rond de 2000 zit gewoon niks. Wat dat betreft laat Apple daar een flink stuk van de markt liggen. Als ze machines zouden maken die concurreren met de zwaardere PC's in dezelfde prijsklasse (600 - 800 Euro) dan zou Microsoft het veel lastiger krijgen.

The Dub Oracle

• studio - The Dub Oracle
    • The Dub Oracle, music site
« Reactie #7 Gepost op: 22 juni 2009, 23:19:45 »
Ik kreeg al problemen met de layout met een klein tekstje op whathifi.com
Verbeelding is stilte.

abcdefghijklmnopqrstuvwxyz 1234567890 
 http://reggaedubwise.com/The_Dub_Oracle/

DiMarco

« Reactie #8 Gepost op: 30 juni 2009, 14:57:08 »
Dus.

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
« Reactie #9 Gepost op: 30 juni 2009, 16:06:17 »
Kan ook .... of je neemt Safari

Maar goed, het ging erom dat IE8 wellicht wat rare trekjes kan vertonen.

Cyrus

• make•believe
  • Alles draait om de eenvoud
« Reactie #10 Gepost op: 30 juni 2009, 16:08:53 »
Ik heb begrepen dat Microsoft zich met IE8 eindelijk eens aan de W3C-standaarden gaat houden. Hoe grappig dat nu ook hun eigen browser moeite heeft met speciaal voor IE7 geöptimaliseerde pagina's en IE8 daar als oplossing een "compatibility mode" voor heeft :D
Groeten,
Edwin

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
« Reactie #11 Gepost op: 30 juni 2009, 16:22:19 »
Aha, is dat de truc?!

Ik neem aan dat ze bij SMF (de makers van de forumsoftware) dan binnenkort wel met een update komen die weer vlekkeloos werkt met IE8. Maar zolang ik het forum in compatibility mode draai werkt alles prima.

DiMarco

Re:Internet Explorer 8 compatibility
« Reactie #12 Gepost op: 30 juni 2009, 19:09:38 »
IE8 kent een groot aantal technische verbeteringen tov IE7 en zeker IE6.
Alle "opties" kun je echter beter uit laten.

Er zitten voornamelijk foutjes in het uitvoeren van javascript elementen, of dit met opzet is (microsoft ziet liever vbscript) weet ik niet.

Maar enfin, IE8 rendert pagina's een heel stuk sneller dan IE7 en dat werd een keertje tijd.
Dus.

DiMarco

« Reactie #13 Gepost op: 30 juni 2009, 19:11:47 »
Oh en als ik bezig ben met een wat langere post pak ik altijd al notepad.exe erbij. Voor mij verandert er dus niet veel.
Dus.

Cyrus

• make•believe
  • Alles draait om de eenvoud
« Reactie #14 Gepost op: 30 juni 2009, 19:45:03 »
Notepad++ Rulez!

Link gerepareerd.
« Laatst bewerkt op: 30 juni 2009, 19:47:47 door dekkersj »
Groeten,
Edwin