Auteur Topic: Internet Explorer 8 compatibility  (gelezen 10133 keer)

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
    • RF and Microwave Rotary Joints
Re:Internet Explorer 8 compatibility
« Reactie #30 Gepost op: 1 juli 2009, 18:30:00 »
Tja mijn ervaringen met vuurvos zijn ook niet onverdeeld positief. Ik werd er bovendien doodmoe van dat je voor een beetje basisfunctionaliteit uren bezig was met het vinden en installeren van allerlei add-ons. Ik heb het er weer afgekegeld. Daarna nog Chrome geprobeerd maar dat werkte ook zeer gebrekkig.

IE zal ook niet zaligmakend zijn maar het werkt behoorlijk. Het vreet minder geheugen dan FF en is voor mij snel genoeg. Nu draait dat hier ook op een quad core met genoeg geheugen dus ...
Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

Cyrus

• make•believe
  • Alles draait om de eenvoud
« Reactie #31 Gepost op: 1 juli 2009, 19:48:56 »
Hoewel ik erg tevreden ben over Firefox ga ik de komende tijd toch ook eens bekijken hoe IE8 mij bevalt. Teveel sites doen het niet (goed) in Opera terwijl ik er met IE of FF geen problemen mee heb. Dat zal dan wel aan die sites liggen, maar 't moet gewoon werken.
Groeten,
Edwin

Cyrus

• make•believe
« Reactie #32 Gepost op: 2 juli 2009, 09:31:04 »
Zojuist Opera 9.64 vervangen door Opera 10 Beta en daarmee werkt mijn Internetbankieren Professional weer. Toch maar eens kijken hoe deze browser op de lange termijn bevalt. Want hij is inderdaad retesnel en gebruikt weinig geheugen.
Groeten,
Edwin

Cyrus

• make•believe
« Reactie #33 Gepost op: 2 juli 2009, 16:07:48 »
Goed, na een halve dag met Opera10 (3 tabbladen actief) zie ik dat deze ook al op 335K geheugengebruik staat (and counting). Dus in dat opzicht geen echte winst t.o.v. Firefox. Opera 10 lijkt met mijn vaak gebruikte lastige sites (zoals de Rabobank) geen problemen te hebben. Dus ik weet het er nog niet mee.

Mooie monoloog zo ;D
Groeten,
Edwin

Fonzy

« Reactie #34 Gepost op: 2 juli 2009, 18:26:02 »
 Geeft perfmon dat ook weer?
De kolom met "Persoonlijk" is de belangrijkste.Dat is geheugen dat niet word gedeeld met andere processen.
« Laatst bewerkt op: 2 juli 2009, 18:41:41 door Fonzy »

Cyrus

• make•believe
« Reactie #35 Gepost op: 2 juli 2009, 18:56:52 »
Dat ga ik eens in de gaten houden.
Groeten,
Edwin

starbase218

• Het maakt niet uit wat je gisteren deed - het gaat om dat wat je morgen pas weet
  • Sabbe dhamma nalam abhinivesaya
« Reactie #36 Gepost op: 5 juli 2009, 02:36:38 »
Ik heb begrepen dat Microsoft zich met IE8 eindelijk eens aan de W3C-standaarden gaat houden. Hoe grappig dat nu ook hun eigen browser moeite heeft met speciaal voor IE7 geöptimaliseerde pagina's en IE8 daar als oplossing een "compatibility mode" voor heeft :D

Wel vaag dat Firefox bij Hififorum de pagina's gewoon in Standards compliance mode kan renderen, terwijl IE een die "Compatibility mode" nodig heeft (hoewel FF natuurlijk ook niet heilig is). Dat die handmatig moet worden ingeschakeld, vind ik dan wel weer gedurfd van ome Bill. Doordat er in het verleden een wildgroei aan standards en niet-standards is geweest (en niet alleen van MS), zitten we nu met de gebakken peren. Als dit het voor webdevelopers weer wat makkelijker gaat maken, hebben ze mijn zegen.

IE zal ook niet zaligmakend zijn maar het werkt behoorlijk. Het vreet minder geheugen dan FF.

Nou.. dat is maar net hoe je het bekijkt. Het proces iexplore.exe gebruikt van zichzelf misschien niet zoveel geheugen, maar het maakt wel gebruik van allerlei shared libraries. Firefox doet dat minder, aangezien het niet alleen onder Windows moet draaien. Opera maakt overigens wel gebruik van extra libraries: de Qt libraries. Deze worden voor meerdere platforms ontwikkeld. Afhankelijk van de manier van linken van die libs gebruikt het proces al dan niet extra geheugen.

Zelf gebruik ik Firefox, en heel sporadisch IE, als ik vermoed dat een site niet goed werkt in FF (vrij vertaald: te weinig standards compliant is)

The Dub Oracle

• studio - The Dub Oracle
    • The Dub Oracle, music site
« Reactie #37 Gepost op: 13 juli 2009, 20:05:49 »
Wel een beetje dom erdoor gepraat, maar weet iemand waarom ik niet meer of-line kan browsen met ie7, alle pagina's zijn wel opgeslagen in Temporary internet files, maar browsen ho maar.
Dat kon met windows 98 wel, en ook met windows ME.
Wat ie8 betreft moetten ze maar even wachten ook Vista kan de pot op.
Ze moeten eerst maar de kinderkwaaltjes oplossen voordat ze iets op de mark brengen.
Verbeelding is stilte.

abcdefghijklmnopqrstuvwxyz 1234567890 
 http://reggaedubwise.com/The_Dub_Oracle/

Fonzy

« Reactie #38 Gepost op: 5 september 2009, 14:37:39 »
Zojuist Opera 9.64 vervangen door Opera 10 Beta en daarmee werkt mijn Internetbankieren Professional weer. Toch maar eens kijken hoe deze browser op de lange termijn bevalt. Want hij is inderdaad retesnel en gebruikt weinig geheugen.
Opera 10 is nu alpha,ook de vista versie

Koen K

« Reactie #39 Gepost op: 8 september 2009, 01:36:58 »
De hele versie 10.00 draait hier al. Opera 10 Beta werkte trouwens veel beter qua compatibiliteit.

Fonzy

« Reactie #40 Gepost op: 24 november 2009, 13:40:43 »
Inmiddels is Opera 10.10 uit.Daar zit Opera Unite in.Heb er al wat mee gespeeld,is erg leuk.

Koen K

« Reactie #41 Gepost op: 24 november 2009, 13:53:50 »
Hmm, maar eens kijken of dat ook al voor de Mac beschikbaar is.

EDIT: Ja!!!

Koen K

« Reactie #42 Gepost op: 24 november 2009, 14:12:27 »
Opera Unite is inderdaad geweldig! :o

Fonzy

« Reactie #43 Gepost op: 24 november 2009, 18:52:15 »
Erg makkelijk is "The Lounge" ,Die hoeft door slechts 1 persoon opgestart te worden
Anderen kunnen dan mee chatten,ook met andere browsers.
Wat makkelijker dan die messenger die iedereen moet gaan draaien.
De streamer werkt nog niet met ie8 voor zover ik kon testen.