Auteur Topic: Draadjes/verbindingen.  (gelezen 15811 keer)

Johndv

Re:Draadjes/verbindingen.
« Reactie #60 Gepost op: 31 augustus 2009, 17:22:24 »
Vincent SA-31 - Vincent SP-331 - Cambridge 640C V 2.0 - ADAM HM-II

Chasepoes

• Dus....
« Reactie #61 Gepost op: 31 augustus 2009, 22:37:41 »
Dat zit wel goed Dub.   ;)

Toch drijgt er al een groot misverstand te bestaan, ook voor Koen K.
Oude kabels eroderen namelijk wel, ze zijn ook niet zo luchtdicht als je wel moch denken.
Lucht moluculen gaan namelijk wel door de isolatie, ze gaan zelfs door metalen na vele jaren.
Mijn oude van den hull cs-11 kabel was ook helemaal geel en dof aan de binnenlant na vele jaren, want het was al oudere kabel toen ik hem kreeg.
De garantie van 10 jaar van VDH voor de kabels kan eigenlijk ook alleenmaar daarop slaan als ik erover nadenk.
De klank gaat dan achteruit, dat weet ik zeker want toen ik de vork stekkertjes aansloot op de kabel en de grijs doffe afgestripte uiteinden verwijderde klonk het een stuk strakker en duidelijker, laat staan dat dit over de gehele lengte van de kabel het geval zou zijn.

Als dit bedrijf trouwens echt sucsesvol was met zijn kabel denk ik dat Harman daar ook wel brood in zag, maar dat was dus toch niet het geval.
Het hoeft allemaal niks te zeggen, maar dat geeft wel wat aan denk ik.
Wel een exotische naam die kwaliteit sugereerd trouwens, net als wilkinson, sherlock holmes.

Nu klap ik toch echt zowat achterover van mijn stoel: Lucht moleculen die door een isolatielaag heendringen, zelfs door metaal.......

Ik ga direct morgen even bij de werkplaats langs, en zeggen dat ze die 30 bar luchttank van hout moeten maken, omdat er anders teveel lucht uit ontsnapt door het metaal heen... ;D
Moet mij nog even bedenken wat ik met de banden van mijn fiets en auto's ga doen...Er zit echt veel kunststof in die dingen.. :armswing:

Dub, als je iets beweert, zorg dan in ieder geval dat je je feiten goed op een rijtje hebt. Het feit dat jou v/d Hull kabel langzaam erodeerde, kwam door de vuurhoudende weekmakers in de kunststof ommanteling. Deze weekmakers verdampen langzaam uit het plastic en reageren met het koper van de kabel, waardoor de kabel dof wordt. Dat doet die kabel zelfs in een vacum ruimte
For a moment, nothing happened. Then, after a second or so, nothing continued to happen.

sterremuur

• Alleen de muziek telt
    • Lichtbij
« Reactie #62 Gepost op: 1 september 2009, 11:12:14 »
Ik neem aan dat corrosie wordt bedoeld?
Erosie vindt meer plaats aan het aardoppervlak. ;)

Ruud13

« Reactie #63 Gepost op: 1 september 2009, 13:29:08 »

Kabbelende beekjes via je snoertjes: heb je daar nog nooit van gehoord?  :wacko:

sterremuur

• Alleen de muziek telt
    • Lichtbij
« Reactie #64 Gepost op: 1 september 2009, 14:49:45 »

Detailopname van erosie van een luidsprekerkabel.

calli43

• music matters
« Reactie #65 Gepost op: 1 september 2009, 16:00:15 »
@The Dub Oracle

Zou graag  eens bij je komen luisteren, kom zelf ook uit Emmen en ben zeer benieuwd naar jouw set.

Karel
Rotel RSX1056
Naim nait 5i
Onkyo DV-SP504E
AH njoe tjoeb
Castle Howard S3 fronts
B&W LCR60 center
kef eitjes rears
XCAN 2 hoofdtelefoonversterker
Tuner ST4000 marantz

Chasepoes

• Dus....
« Reactie #66 Gepost op: 1 september 2009, 16:50:38 »
Correctie, ik bedoelde inderdaad corrosie.

Het is maar goed dat ik corrosie en erosie door elkaar heb gehaald. Stel dat ik dat gedaan had bij correctie en er.....No u ja, laat ook maar ;D
« Laatst bewerkt op: 2 september 2009, 12:35:08 door Chasepoes »
For a moment, nothing happened. Then, after a second or so, nothing continued to happen.

Raymond1

« Reactie #67 Gepost op: 1 september 2009, 17:35:22 »
Hoe doen ze het bij de spoorwegen dan,met al die 1000-en kilometers bovenleiding gemaakt van koper die open en bloot in de lucht hangen?Okee,ze zijn wel groen uitgeslagen maar ze gaan jaren mee.En die treinen rijden echt niet beter als er ergens nieuwe draad gespannen is.
Albert Einstein: in het bestaan zijn er twee dingen oneindig. Het heelal en menselijke domheid. Maar van dat eerste ben ik niet helemaal zeker.

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #68 Gepost op: 1 september 2009, 17:43:39 »
Maar ze klinken wl anders ;)
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

Raymond1

« Reactie #69 Gepost op: 1 september 2009, 17:47:50 »
Ik hoor bij treinen alleen verschil wanneer ze op wisselspanning of gelijkspanning rijden...
Albert Einstein: in het bestaan zijn er twee dingen oneindig. Het heelal en menselijke domheid. Maar van dat eerste ben ik niet helemaal zeker.

Tjeb

• uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
  • Por mis Santos cojones!
« Reactie #70 Gepost op: 1 september 2009, 19:03:32 »
Hoe doen ze het bij de spoorwegen dan,met al die 1000-en kilometers bovenleiding gemaakt van koper die open en bloot in de lucht hangen?Okee,ze zijn wel groen uitgeslagen maar ze gaan jaren mee.En die treinen rijden echt niet beter als er ergens nieuwe draad gespannen is.

Ja dat is een heel goed vergelijk met die 1500V DC of de zelfs 25KV AC ::)

ChromeMaximaII

« Reactie #71 Gepost op: 1 september 2009, 19:34:30 »
Kan best bij een elektrostaat  ;)
"I really want to believe that if something is audible, we should be able to measure it somehow. It takes measuring and listening. [Bruce Hofer, Audio Precision]
Buizen? Alleen voor gitaarversterkers.

Tjeb

• uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
  • Por mis Santos cojones!
« Reactie #72 Gepost op: 1 september 2009, 20:10:41 »
Daar kun je ook prima met een stoomlocomotief overheen hoor!! ;)

ChromeMaximaII

« Reactie #73 Gepost op: 1 september 2009, 20:52:25 »
 ;D
"I really want to believe that if something is audible, we should be able to measure it somehow. It takes measuring and listening. [Bruce Hofer, Audio Precision]
Buizen? Alleen voor gitaarversterkers.

Nohemmm

« Reactie #74 Gepost op: 2 september 2009, 09:47:04 »
Toch drijgt er al een groot misverstand te bestaan, ook voor Koen K.
Oude kabels eroderen namelijk wel, ze zijn ook niet zo luchtdicht als je wel moch denken.
Lucht moluculen gaan namelijk wel door de isolatie, ze gaan zelfs door metalen na vele jaren.
Mijn oude van den hull cs-11 kabel was ook helemaal geel en dof aan de binnenlant na vele jaren, want het was al oudere kabel toen ik hem kreeg.
De klank gaat dan achteruit, dat weet ik zeker want toen ik de vork stekkertjes aansloot op de kabel en de grijs doffe afgestripte uiteinden verwijderde klonk het een stuk strakker en duidelijker, laat staan dat dit over de gehele lengte van de kabel het geval zou zijn.

Hou je Haaks Dub!
De audiofiele hemel is net niet aan te raken!
Welcome to the edge...