Auteur Topic: verschillende persings vinyl ?  (gelezen 804 keer)

arnold58

verschillende persings vinyl ?
« Gepost op: 9 september 2009, 21:47:45 »
Kan iemand mij uitleggen hoe het zit met de persings van verschillende LP's.
Ik zie dat er nogal wat verschillende zijn en dat dat behoorlijk de prijs beinvloed, is dat alleen omdat er van bepaalde persingen minder zijn of heeft het ook te maken met de kwaliteit?
"if it measures good, and sounds bad, it is bad. If it sounds good, and measures bad, you've measured the wrong thing.

sofa2009

• Concertfoto's
Re:verschillende persings vinyl ?
« Reactie #1 Gepost op: 9 september 2009, 22:24:39 »
Zal toch voor een belangrijk deel afhangen van de kwaliteit. Japanse persingen zijn duurder maar in het algemeen kwalitatief beter, een beter productieproces zal zich vertalen in een hogere prijs neem ik maar aan. Des te zwaarder de plaat (120, 180, 200 grs) des te beter de kwaliteit (?) des te hoger de prijs. lp's op 45 toeren zijn bijna onbetaalbaar (ca. 65 E), terwijl de kwalitaiteve meerwaarde overigens niet altijd opweegt tegen de extra kosten maar ik ken ze die per se de 45 toeren versie willen als ie er is. De dollarkoers heeft natuurlijk ook z'n weerslag op de prijzen hier. Voor vintage geldt uiteraard dat de prijs wordt bepaald door het aanbod.

Hier trouwens een kort draadje over kwaliteitsverschillen: http://www.head-fi.org/forums/f11/lp-quality-old-vs-new-408065/
Willem
_____________________________ __________________________
Linn Sondek LP12/ BenzMicro Glider /  Naim CD5xs / NAIM 282/200 / NAIM Hi-Cap/Martin Logan Ethos

arnold58

« Reactie #2 Gepost op: 9 september 2009, 23:16:12 »
De Japanse versies zijn i.d.d. vaak duurder maar je ziet ook vaak staan "zeldzame engelse persing " is dit dan vanwege de kwaliteit of speciaal voor verzamelaars die bepaalde persingen sparen :think:
Het linkje gaat meer over nieuwe versus oude persingen waar de oude originele persing toch in het voordeel lijkt te zijn.
"if it measures good, and sounds bad, it is bad. If it sounds good, and measures bad, you've measured the wrong thing.

chansig

• Inhoudsloos poster met ruim 12.500 Posts
« Reactie #3 Gepost op: 10 september 2009, 07:42:11 »
Kleur label, mono/stereo, matrix nummer, nummer op het label, welk label, hoes, inlays..zijn zomaar wat zaken die een lp in waarde kunnen doen stijgen.

Gr Hans